Gå til innhold

TEST: NEC MultiSync 2180UX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fet skjerm. Men jeg tror jeg holder meg til 2080UX+, siden jeg ikke har så lyst på mer enn en 20".

 

EDIT: det var jo 20ms på denne.... :thumbdown:

Som sagt det har lite å si på en skjerm om den har høy MS. MS er bare tiden den bruker fra svart til hvitt, kontra. Panelet og skjermen i sitt hele er det som har noe å si.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Kan det virkelig være tilfelle, slik som testen fremstiller det, så stor forskjell i spillopplevelse og filmopplevelse mellom en 20'' og 21'' NEC??

Testen beskriver etterslepet i spill på denne monitoren uten betydning for spillopplevelsen, mens man derimot i tester på andre monitorer gjør et relativt stort nummer av dette.

På meg virker dette, i denne testen, en smule subjektivt.

Har selv bestillt en NEC 2080UX+, så min lille smule kritiske bemerkning skyldes ikke en negativ holding til NEC.

Lenke til kommentar

Sitter og vurdere hvem av disse nec skjermene jeg skal kjøpe, er veldig i tvil ( pengene er ikke så nøye d skal jo i hjemme pc)

 

Nec 21" LCD MultiSync 2180UX+BK

Pixel Pitch 0.27mm

Contrast Ratio 500:1

Response Time : 20 ms

 

vs

 

NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UX+BK

Dot pitch: 0.255 mm

Contrast ratio: 350:1

Response time: 16ms (typical)

 

(hentet fra netshop)

 

 

har 20" i bestilling, er det merkbar forskjell på kontrasten og dot/pixel pitch på disse 2 skjermene?

Lenke til kommentar

Ja, som mange sier her så skulle man ikke tru at en tomme har noe å si eller at man ser forskjell på det.

Men kan si trygt at det gjør man for jeg har selv 2080ux+ og har stillt de to ved siden av hverandre.

Det merkes godt den ene tommeren.

Uansett sitter man med en 2080ux+ fra før så har man en konge skjerm,

men har man penger nok så hvorfor ikke bare kjøpe en?;)

Uansett konge skjerm....

Lenke til kommentar

*sikle-sikle*

 

Nå er jeg en skikkelig CRT konservativist med en gammeldags 17 tommers boks på skrivebordet.. men en monitor som dette får meg til å drømme. For å si det sånn, jeg skulle ikke ha sagt nei takk til å bytte ut antikviteten med denne.

 

Men dyr var den. Heldigvis faller prisene raskt, så om kanskje om et par år kan jeg også ha råd til noe sånt :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...