Gå til innhold

Omtale av Metroid Prime 2: Echoes (GC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC' date=10/12/2004 : 14:56] Grafikken så grusomt slapp og overfladisk ut, men det er jo en GC afterall da... :)

Jeg kan tydelig se at de bildene kommer fra en gammel build.. spillet ser mye finere ut enn det der.

 

Ellers syns jeg anmeldelsen er meget god og er enig i det meste. Jeg har ikke fått testet MP delen, men det er SP delen jeg er ute etter. Dette er uten tvil et de beste GC spillet i år!

Lenke til kommentar

Omtalen var vel grei, men karaktersettingen gjorde meg nesten litt trist. Når et spill får 9 på kun to deler, hvordan kan det da bli totalkarakteren? Spesielt når multiplayeren får 5. Jeg vil gjerne få høre hva anmelderen begunner dette med. Spillbarheten, som etter min mening er det viktigste i et spill, får 8. Grafikken, som nærmest bare fungerer som glasur, bør ikke ha alt for mye å si i en totalscore. Hvorfor overvurderes grafikk så fryktelig mye? For meg virket det som om Retro Studios bare slang inn multiplayer for å ha den der, og det ble et halvhjerta resultat. Så at den delen får 5 forstår jeg. Men igjen, hvordan i huleste får spillet 9 i totalsum?

 

Edit: Jeg synes egentlig musikken fortjente en 9´er også, men det er jo bare min personlige mening.

Endret av dodraugen2k
Lenke til kommentar
Omtalen var vel grei, men karaktersettingen gjorde meg nesten litt trist. Når et spill får 9 på kun to deler, hvordan kan det da bli totalkarakteren? Spesielt når multiplayeren får 5. Jeg vil gjerne få høre hva anmelderen begunner dette med. Spillbarheten, som etter min mening er det viktigste i et spill, får 8. Grafikken, som nærmest bare fungerer som glasur, bør ikke ha alt for mye å si i en totalscore. Hvorfor overvurderes grafikk så fryktelig mye? For meg virket det som om Retro Studios bare slang inn multiplayer for å ha den der, og det ble et halvhjerta resultat. Så at den delen får 5 forstår jeg. Men igjen, hvordan i huleste får spillet 9 i totalsum?

 

Edit: Jeg synes egentlig musikken fortjente en 9´er også, men det er jo bare min personlige mening.

Total karakteren er ikke en gjennomsnitts karakter.

Det kan være ting ellers, som ikke har noe med grafikk eller lyd (etc.) som trekker opp eller ned.

 

Feks; om et spill's karakter trekker ned generelt, kan det være pga bugs etc.

I såfall står det som oftest i selve omtalen..

Lenke til kommentar

Som sagt ovanfor er ikkje Totalkarakteren vår eit gjennomsnitt.

 

Ja, fleirspelar-delen får 5, men eg har ikkje latt denne påvirke totalkarakteren fordi du må absolutt ikkje spele den. Det er noko som er fullstendig opp til deg. Det viktigaste med MP2 er historia, og den gjennomfører du aleine.

 

I MP2 er grafikken langt meir enn glasur. Grafikken set deg i stemning og er veldig viktig for å få deg til å tru på verda du er i. Hadde grafikken vore dårleg hadde det på ingen måte vore like skremmande å springe rundt i Dark Aether.

 

Musikken fortener kanskje 9, men lyd-karakteren vår omfattar ikkje kun musikk. Den omfattar lyd generelt. Musikken er veldig bra, men resten er ikkje fullt så bra (sjølv om det absolutt er kvalitet av lydeffektane).

 

Totalkarakteren er altså eit heilheitsinntrykk. Sjølv om spelbarheita ikkje er perfekt hindrar det deg absolutt ikkje frå å oppleve eit av årets største eventyr.

Lenke til kommentar

Så flerspillerdelen virker ikke inn på totalkarakteren fordi den er valgfri? La meg da spørre det; hvorfor tar du den med som et kriterie du gir karakter? Se på Halo 2. Spillet får glimrende karakterer i hytt og pine, nettop på grunn av en strålende flerspillerdel. Hvorfor det, man må jo i følge deg ikke spille den, det er jo valgfritt.

Jeg føler du blir litt vel grei sånnsett, jeg er enig i at spillet er et av årets største eventyr, men det bør få trekk for en halvhjerta del. Hva om de hadde droppet denne delen og fokusert enda mer på singleplayer?

 

Joda, grafikken er på mange måter viktig for stemningen her, men man skal ikke glemme alle de andre faktorene som spiller inn. Lyd er et eksempel på noe som er langt fra uviktig i forhold til stemning. Jeg føler at alt for mange spill undervurderes fordi de ikke ser pene nok ut.

 

Ellers er jeg enig, og synes du har begrunnet karaktervalget helt fint. Je tror du misforstod meg litt, jeg misliker ikke spillet. Faktisk synes jeg det er en fantastisk opplevelse, nesten like bra som Metroid Prime.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er dere fjortisser hele gjengen?

 

Alle vet at "screenshots" kan være dårlige - Jeg har sett begge Metroid spillene (har de selv) på en 20.000 kroners 29" 100HZ tv med S-VHS kabel fra NGC til TV'en, og det er den skarpeste grafikken jeg noensinne har sett på en spillemaskin! Beste også, for den saks skyld.

 

De som bedømmer grafikk fra noen screenshots er idioter!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...