Gå til innhold

Omtale av Mario vs. Donkey Kong (GBA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du spilelt er for lett? Utfordringen i spillet ligger i å slå de individuelle brettenes hi-score, noe som krever at man samler inn alle tre presanger og klarer å fullføre med mange sekunder igjen på klokken. Slår man brettets poengsum får man en stjerne for det brettet, noe man må ha for å låse opp ekspertnivåene. Det er langt fra lett å få en stjerne på hvert brett. Pussig at ikke dette aspektet (som øker levetiden til spillet betraktelig) ikke blir nevnt med et ord i omtalen.

 

Ellers ser det ut som du helt har glemt Game Boy-spillet Donkey Kong '94 når du snakker om inspirasjonskildene til spillet. Donkey Kong '94 er svært likt Mario vs. Donkey Kong. Faktisk så likt at MvsDK nesten kan kalles en remake.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Nei, jeg synes ikke at spillet i seg selv er for lett. Som du skriver, så ja, tidsaspektet teller inn ganske mye. Det er imidlertid ikke nødvendigvis det alle som skal spille ser på som det mest interessante. Jeg nevner at det går ut på å få best mulig tid, men det stemmer at jeg ikke nevner stjernebelønningen. Det var ikke den delen med spillet som underholdt meg mest, men jeg kunne ha nevnt det litt mer eksplisitt.

 

Donkey Kong '94 var jeg faktisk overhodet ikke klar over, og jeg ser at det er store likhetstrekk på det området. Det burde også ha vært nevnt, men jeg regner med at folk snubler over det her.

 

Takk for informasjonen, det er alltid en glede å få kommentarer, spesielt når man lærer noe nytt av dem også :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...