Gå til innhold

Prosjekt GeForce2, del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan fungere peltiere??

 

hva er den lille tinge med strøminntak på?

 

må du ha bra kjøling for å få den til å virke??

 

Har en Trig 40-7 ribbe med Delta Black vifte (den som bråker 45db)

 

vil den funke på peltiere??

 

hvor mange watt er standard på en Duron 750 og oppover??

 

Litt mange spørsmål, men eg håper noen vil svare.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-14 11:18, Gunder1 skrev:

Syntes at dere burde skaffe dere en skikkelig maskin, slik at vi får reelle tall. Nå er det slik at på mange tester (slik som denne) skriver dere at det ikke er skjermkortet som er flasehalsen, men maskina.

:eek:
)


Vi har en skikkelig maskin, problemet med GeForce2 er at det er RAM-overklokking som gir best resultat. Som artikkelen sier er det noe vi kommer tilbake til i en senere artikkel.

Lenke til kommentar

Hei CannoliBoy!

 

Kan dere fortelle litt om sølvloddinga av blokka?

 

Har selv planer om å lodde blokker til CPU, PSU, HDD, spenningsregulatorer på hk, GPU+minne og RAM.

Funnet ut at vanlig loddetinn ikke holder tett hvis det blir for varmt, spesielt viktig hvis man skal bruke TEC.

 

Hvor får man tak i sølvlodd?

Brukte dere gassbrenner?

Hva var smeltepunktet får sølvloddet?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: qwerty på 2001-11-15 07:27 ]

Lenke til kommentar

GeForce3 er heldigvis mye bedre balansert enn GeForce2, så du vil se en markant ytelsesforbedring både ved å overklokke GPU og RAM.

 

Når det gjelder sølvlodding må vi nok vente til Kjell Erik dropper innom forumet igjen, det har jeg liten peiling på så langt. Men jeg må jo lære meg det snart, om jeg skal komme gjennom Project OX :wink:

Lenke til kommentar

Når dere lager grafer for å "grafisk" illustrere økning i ytelse som i denne artikkelen (se grafen for ytelsesøkning i 3DMark 2001) er det helt latterlig grafisk missvisende å begynne søylene langt opp på skalaen!!! Ut i fra den illustrasjonen der er det ut til at ytelsen er doblet! Det er en veldig dårlig måte å illustrere økning på, som dere sikkert skjønner.

 

Har sett det så mange ganger før... måtte bare få sagt det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså, HVORFOR bruker dere 3D Mark 2001?? Hvorfor ikke teste med 3D Mark 2000 som er laga for DirectX7, når GeForce2 har full støtte for DirectX7 (bortsett fra environmental bump mapping)? Eller iallfall QuakeIII. Det er jo umulig å komme noe særlig over 3500 3D Marks i 2001 når skjermkortet ikke støtter DirectX8. Tror dere ville sett mer økning i 3D Mark 2000 for å si det sånn. Så er det kanskje en ide å teste forskjellige oppløsninger, der f.eks. RAM ikke er flaskehals, men da må dere ha en KRAFTIG prosessor, så prosessoren ikke blir flaskehalsen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei, jeg har et Asus v7700 alltså geforce gts grafikkort som jeg sliter med å finne brae drivere til, for et par år siden brukte jeg noen drivere som fungerte kjempe bra, fikk mye bedre resultater på benchmarks og kjørte ting mye glattere, men med de nye nvidia driverne så går det på rævva.

Desuten kunne jeg tenkt meg å tweeket kortet litt, noen som har noen BRAE drivere og kanskje et tweeke program til meg :DD ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...