Gå til innhold

TEST: Logitech UltraX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe jeg savner i testen er info om om dette tastaturet er et såkalt "Pipetastatur" Takler det at du holder inne 3 taster samtidig, eller begynner pcen å pipe? Etter at mitt gode gamle siemens nixdorf tastatur tok kvelden har jeg lett etter dette, men finner bare "pipetastatur." Eks: I NFSU2 kan jeg ikke kjøre framover og holde inn NOS-knappen samtidig som jeg svinger. I CS kan jeg ikke liste(shift) meg framover samtidig som jeg bytter våpen.

 

Hvis noen vet om et sånt tastatur, så hadde en PM vært fint :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det til spilling av f.eks. fps-spill?

Kort og greit: tastaturet er kjempefint til å skrive på, men helt ubrukelig til å spille med. Iallefall spill som UT. Hurtig dobbeltklikking blir ikke registrert, sannsynligvis fordi tastene har en slags motstand eller treghet som gjør at de ikke går skikkelig opp igjen ved det første trykket... Mitt havnet på hylla av den grunn.

Lenke til kommentar
Hvordan er det til spilling av f.eks. fps-spill?

Kort og greit: tastaturet er kjempefint til å skrive på, men helt ubrukelig til å spille med. Iallefall spill som UT. Hurtig dobbeltklikking blir ikke registrert, sannsynligvis fordi tastene har en slags motstand eller treghet som gjør at de ikke går skikkelig opp igjen ved det første trykket... Mitt havnet på hylla av den grunn.

Mener du at hvis du f.eks trykker w raskt to ganger etter hverandre så registreres ikke dette? Jeg får ikke til dette i notepad i allfall (dvs. når jeg trykker 2 ganger så raskt jeg kan så kommer det opp 2 bokstaver). Jeg har aldri merket noe ubehag eller problemer i UT2k4, hl2 osv.

Lenke til kommentar
Noe jeg savner i testen er info om om dette tastaturet er et såkalt "Pipetastatur" Takler det at du holder inne 3 taster samtidig, eller begynner pcen å pipe? Etter at mitt gode gamle siemens nixdorf tastatur tok kvelden har jeg lett etter dette, men finner bare "pipetastatur." Eks: I NFSU2 kan jeg ikke kjøre framover og holde inn NOS-knappen samtidig som jeg svinger. I CS kan jeg ikke liste(shift) meg framover samtidig som jeg bytter våpen.

 

Hvis noen vet om et sånt tastatur, så hadde en PM vært fint :)

Har ikke dette noe med PC-en å gjøre? Trodde det jeg...

Lenke til kommentar
Noe jeg savner i testen er info om om dette tastaturet er et såkalt "Pipetastatur" Takler det at du holder inne 3 taster samtidig, eller begynner pcen å pipe? Etter at mitt gode gamle siemens nixdorf tastatur tok kvelden har jeg lett etter dette, men finner bare "pipetastatur." Eks: I NFSU2 kan jeg ikke kjøre framover og holde inn NOS-knappen samtidig som jeg svinger. I CS kan jeg ikke liste(shift) meg framover samtidig som jeg bytter våpen.

 

Hvis noen vet om et sånt tastatur, så hadde en PM vært fint :)

Har ikke dette noe med PC-en å gjøre? Trodde det jeg...

For det første, så greide mitt gamle Siemens Nixdorf-tastatur dette perfekt, men når jeg kjøpte meg nytt tastatur og prøvde på samme pcen, så funka dette ikke. Virker som om hvert "trafikkpunkt" har flere taster å ta seg av, og ikke greier like mye trafikk. Dette er sikkert en måte å spare penger på ifra produsenter, da gamle tastatur ikke har disse problemene.

Lenke til kommentar
Hvordan er det til spilling av f.eks. fps-spill?

Kort og greit: tastaturet er kjempefint til å skrive på, men helt ubrukelig til å spille med. Iallefall spill som UT. Hurtig dobbeltklikking blir ikke registrert, sannsynligvis fordi tastene har en slags motstand eller treghet som gjør at de ikke går skikkelig opp igjen ved det første trykket... Mitt havnet på hylla av den grunn.

Mener du at hvis du f.eks trykker w raskt to ganger etter hverandre så registreres ikke dette? Jeg får ikke til dette i notepad i allfall (dvs. når jeg trykker 2 ganger så raskt jeg kan så kommer det opp 2 bokstaver). Jeg har aldri merket noe ubehag eller problemer i UT2k4, hl2 osv.

Vel, jeg er ikke helt sikker på grunnen, men jeg hadde problemer med dette. Det kan også være det at tastene hviler på et slags midtpunkt, og at dette kan falle tilbake på evnen til å registrere hurtig tasting - hvis man altså ikke trykker tilstrekkelig mot midten. Det er selvfølgelig en prinsipiell mulighet at mitt tastatur hadde en feil, men jeg ville ikke satset på det hvis jeg spilte FPS. Veldig dumt egentlig, for det ser jo ekstremt bra ut, og det er som sagt en fryd å skrive på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...