Gå til innhold

PowerColor med Radeon X850 XT PE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja det er vel r5xx som skal støtte pixelshader 3.0, og den skal vel som Sasuke-kun sier, komme tidlig neste år

 

ja med dette racet her så lønner det seg å være litt forran med info, for min del grunnet at man har hørt snakk om denne r5xx som snart skal komme ville ikke jeg løpt å kjøpt dette skjermkortet

 

synes at når først ati kommer med noe "nytt" så burde de ha hatt med f.eks pixelshader 3.0, litt trist å kjøpe dette før jul hvis det blir å få tak i da, til kanskje 5k for så finne ut at kanskje februar/mars (bare spekukering fra min side) kommer det et meget oppgradert skjermkort i forhold

Lenke til kommentar

Dette kortet støtter ikke shader model 3.0 nei. Det kommer ikke før i R520, tviler sterkt på at vi ser noe R520 før til sommeren... (R520 må ikke blandes med R500 som ATi lager til XBox2)

 

X850 XT PE kommer til å koste samme eller mer enn PCIe versjonen av GeForce 6800Ultra, det bruker mer strøm, og tar også opp en kortplass til. Hele X850 seren mangler spørr du meg støtte for SLi...

Lenke til kommentar
Hvis jeg forsto den setningen riktig, at du syns X850-serien mangler støtte for SLI, så er jo det helt riktig det. For hvem er det som har kommet med SLI-konseptet? Jo, det er nVidia. Og tror du de slipper Ati inn på banen da?

Det var ikke det jeg mente, det jeg mente var at jeg ser det som en stor svakhet på hele X8x0 PCIe serien til ATi at de ikke støtter noe ale SLi, fordi jeg mener det er en god mulighet til å bygge ut maskinen senere.

Lenke til kommentar

Det er jo derfor Ati nå legger hjernene i bløt (forhåpentligvis) for å pønske ut noe motargument mot SLI. De har jo allerede gått ut og sagt at de har en "strategi" for multi-GPU av noe slag.

 

X850 er jo uansett bare en liten oppdatering av X800, riktignok med HDTV-støtte, så man hadde vel ikke akkurat forventet noe multi-GPU der, det hadde nok krevd en litt mer omfattende oppdatering.

 

Vi får bare vente spent over nyåret og se hva Ati svarer med! Konkurranse er alltid bra!

Lenke til kommentar
har de ikke dual DVI og dual D-SUB (VGA)?

Av det jeg kan se på bildene av de forskjellige X850-versjonen, bruker både Asus og PowerColor en DVI-kontakt og en D-SUB-kontakt. Men når jeg går inn på produktsidene til ATI, ser jeg tydelig at kortene fra ATI selv har 2xDVI.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...