Gå til innhold

NVIDIA SLI for Pentium 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er klart Intel lager best chipset til sin platform for øyeblikket, men finnes jo ingen grunn til at en annen produsent ikke skal kunne lage gode eller bedre! Har stor tro på at nVidia kan komme med et godt alternativ her...

 

De hadde vel ingen erfaring med chipset da de bestemte seg for å begynne å lage til AMD platformen. Og alle kan jo se hvilken enorm suksess det ble! Selv om de ikke har erfaring med Intel's platform, har de jo lang erfaring med masseproduksjon av IC's... Høres spennende ut spør du meg...

 

leif edith

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Syns det er positivt at det kommer SLI for pentium (Intel) også! Selvom jeg er en hengiven AMD fan syns jeg alltid det er positivt med konkuranse. Tror det kommer til å bli en stund til jeg kommer til å oppgradere til SLI men dette er et svært innteresseant grensesnitt! Håper ATI sitt tilskudd skaper stor nok konkurannse slik at prisene til både nVidia og ATI blir rimelige! Gleder meg til å se hvordan dette markedet utvilker seg, hvor lang tid det tar før SLI er i alle desktop systemer.

Kan jo bare tenke deg når du får skjermkort etter den nye 150W standeren (2 x 150W). Håper det blir et marked med mye konkuranse!

 

Hilsen MortenGj

Lenke til kommentar

De hadde vel ingen erfaring med chipset da de bestemte seg for å begynne å lage til AMD platformen. Og alle kan jo se hvilken enorm suksess det ble! Selv om de ikke har erfaring med Intel's platform, har de jo lang erfaring med masseproduksjon av IC's... Høres spennende ut spør du meg...

 

De lagde chipsettet som sitter i xbox men det er jo gode gamle PentiumPro bussen. De har ikke noen erfaring med P4 riktignok. Men tror ikke det er noe problem.

Lenke til kommentar
skulle heller laget et SLI-kort for pentium-M :love:

men det kan jo hende det kommer det og

Helt enig, Pentium M er en meget spennende plattform som er i ferd med å dukke opp i "vanlige" pc kasser. Alle ytelses tester som jeg har sett så er en Pentium M prosessor med 533 FSB like rask som en Pentium 4 med 800 FSB og nesten dobbelt så høy frekvens.

Endret av DjNeo
Lenke til kommentar
De lagde chipsettet som sitter i xbox men det er jo gode gamle PentiumPro bussen. De har ikke noen erfaring med P4 riktignok. Men tror ikke det er noe problem.

Pentium3 mener du kanskje?

Er det ikke en 733MHz celeron som er i xbox ?

Japp.. Eller det er en blanding mellom de to. Prosessoren har cachemengden til Celeron, men FSB'en til P3. Om jeg ikke husker helt feil..

Lenke til kommentar

Joda svert inntresangt dette , men må samtidig si at jeg håper ati kommer med slike grafikkortløsninger , dette med tanke på konkuransen . Men jeg mener å ha lest et eller annet sted at årsaken til at nvidia fikk lage disse kortene , var at økonoien ikke var den beste og at dette var en form for en "hjelpende hånd" fra Intel , mulig dette var bare en spekulasjon fra en eller annen , skal se om jeg finner den igjen .

Lenke til kommentar

NVIDIA sitt nForce-brikkesett for P4 benytter faktisk HyperTransport:

 

C19 + MCP04 connected with Hypertransport

These two chips are supposedly interconnected with AMD Hypertransport marchitecture and that definitely comes as a huge surprise to us. An Intel chipset interconnected with AMD marchitecture - that's the kind of cooperation that we would like to see more of in the industry.

 

Nvidia was a very early joiner of the AMD Hypertransport organisation, of course.

:p

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Ettersom man må kjøpe to PCIe-grafikkort, blir innkjøpsprisen selvsagt noe høyere.

 

Blir vel dobbelt så dyrt! :thumbup:

Blir feil da å kjøpe 2 skjermkort. Poenget med SLI er vel at folk kjøper det beste nå eller et middelskort nå, og når det kommer nye kort på markedet og du vil oppgradere så kan du bare kjøpe et nogenlunde likt kort til en mindre pris istedenfor å måtte kjøpe det beste hele tiden.

 

Man MÅ ikke ha 2 skjermkort på et SLI hovedkort ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...