Gå til innhold

Nokia 6670


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stusset litt på dette:

Vi savnet de 12 ekstra pikslene i høyden på skjermen til SX1. Uten disse forsvinner nemlig batteri- og dekningsmålere i menyene og inni programmer, noe som uten tvil er irriterende.
.

1. Den viser dekningsindikator mens du blar i menyene.

2. Helt seriøst, du kan ikke mene at det er irriterende at batteri-indikatoren ikke vises mens du blar i menyene? Batteri-indikatoren legger du merke til mens du f.eks. tar av tastelåsen. Sannsynligheten for at noen endringer har skjedd mens den er skjult når du bruker telefonen er minimal (endringen kan du i så fall se mens du tar på igjen tastelåsen). Jeg har hatt symbian i ca 2 år, og kan ikke huske en eneste gang jeg har hatt behov for å vite dekning/batteri, mens indikatorene har vært skjult. Så at det "uten tvil er irriterende" er å ta svært hardt i...

 

 

En annen ting: Den der java-testen som har blitt standard i testene synes jeg er helt unødvendig. Jeg vektlegger/stoler ikke på den i det hele tatt. Det hadde vært mye mer informativt å velge ut f.eks. 3 spill, og fortelle om de fungerte bra, eller om det f.eks. var tendenser til hakking.

 

Ellers er det bra at det faktisk poengteres at symbian = underholdning. Mange tester av symbian-telefoner nevner knapt hvilke muligheter som finnes. Ang bilde-galleri som bruker lang tid på laste bilder, så kunne kanskje det vært nevnt i en bisetning at det finnes programmer som er både raskere og bedre til formålet.

Lenke til kommentar

Må gå og teste en telefon uten alt det utrolige maset hele tiden. Det som er irriterende for noen er kanskje ikke irriterende for alle. Folk må skjønne det. Jeg takler feks ikke trege menyer.

Hater trege menyer og greier rett og slett ikke bruke telefoner som har det. Dette er ikke noe som alle irriterer seg like mye over.

 

Folk må skjønne at testere må ha en mening om telefonen. Glad det ikke var en ny SE. Fanboy'ene ville spammet forumet ned i dass.

 

Bra test. Keep it up.

Lenke til kommentar

God test ;)

 

Skulle bare tipse om en skrivefeil jeg;

PC Suite finner man på CDen som følger med i pakken, sammen med drivere for synkroniseringskabelen. Man kan også bruke Blåtann for å koble til telefonen til datamaskinen, noe som kona være praktisk om man skal anvende telefonen med flere maskiner.

Lenke til kommentar
Desverre kommer det heller lite med god lyd ut av 6670. Vi nevnte tidligere i testen at lyden fra høyttaleren var ganske så grusom, noe som desverre også gjelder øretelefoner man plugger til. Dette var svært skuffende ettersom telefonen har stereo-lydutgang for musikk.

 

Det er altså en hardware-endring fra 7610?

 

Med 7610 er det ikke mulig å bruke stereo-headset av noe slag, er dere sikkre på at dette er endret i 6670?

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Desverre kommer det heller lite med god lyd ut av 6670. Vi nevnte tidligere i testen at lyden fra høyttaleren var ganske så grusom, noe som desverre også gjelder øretelefoner man plugger til. Dette var svært skuffende ettersom telefonen har stereo-lydutgang for musikk.

 

Det er altså en hardware-endring fra 7610?

 

Med 7610 er det ikke mulig å bruke stereo-headset av noe slag, er dere sikkre på at dette er endret i 6670?

Dette lurte jeg på også når jeg leste det, men tror det er nok litt slurv fra testpanelet til amobil... 7610 og 6670 skal være helt like hardwaremessig. Hadde vært greit om levlex kunne kommentert dette.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg noe kraftig at alle, ikke bare på amobil.no men også flere plasser gir telefoner et minus for at telefonene ikke er ustyrt med hotswap. Denne funksjon er bare tull. Hvem skifter minnekort så ofte at det er farlig (med fare for at noen av kompisene dine får melding om at telefon er avslått i 2min) er jo ikke dette en stor trussel for vennskapet ditt!

 

Har hatt flere telefoner som man kan utstyre med minnekort, senest Motorola e398. Jeg vil se at du klarer å finne igjen TransFlash kortet hvis holderen til minnekortet spretter ut.

 

Oppfordring til alle, tenk andre veien, gi et pluss!

Endret av bushman
Lenke til kommentar
--

Sett deg inn i denne situasjonen:

 

Du bruker mobilen som mp3-spiller, og vil derfor kunne bytte sanger ofte og kjapt. Eneste løsning: Minnekortleser. Er det da nyttig med hotswap eller ikke?

 

Har man et stort minnekort er det greit med minnekortleser, og har man minnekortleser er det greit med hotswap.

 

Ikke noe stort problem for meg, men vil alltid annse hotswap som et pluss.

Lenke til kommentar

Jeg er tildels enig med bushman. For ca 90% av brukerene er det totalt irrelevant om telefonen har hot-swap eller ei. De har ett MMC-kort, og bruker medfølgende programvare til å overføre data, direkte til telefonen.

 

Men for oss som kanskje har flere MMC, kort, eller av en eller annen grunn vil bruke egen kort-leser til å overføre data er det selvfølgelig negativt at den ikke har hotswap. Noe stort problem er det allikevel ikke synes jeg.

 

Jeg vil si det slik: Manglende hotswap kvalifiserer ikke som et av "minusene" med telefonen. Det er bare en ting som bør nevnes - og det kan være med å trekke ned f.eks. inntrykket av hvordan telefonen er i bruk som mp3-spiller.

Lenke til kommentar

Om man bruker telefonen som mp3-spiller, ER hotswap et stort pluss, med tanke på hvor lang oppstartstid telefonen har.

 

Jeg skifter sanger nesten daglig på min SX1, som regel når jeg har dårlig tid rett før jeg skal gå til forelesning. Da er det greit å hotswappe (selv om "programmet" som skal gjøre dette på SX1 nesten alltid kræsjer, og jeg ender med å bare drite i å bruke det og i stedet dra kortet rett ut).

 

Det blir som med oppstartstid i windows, du gjør det knappest mer enn 1 gang om dagen, men det er fortsatt jævlig irriterende å måtte vente 45 sekunder i stedet for 15.

Lenke til kommentar
Det er altså en hardware-endring fra 7610?

 

Med 7610 er det ikke mulig å bruke stereo-headset av noe slag, er dere sikkre på at dette er endret i 6670?

Beklager at det har tatt lang tid før dere får et svar.

 

Nå har undertegnede trålt gjennom nettet for å finne svaret på akkurat dette spørsmålet, uten hell. Vi antok at Nokia hadde investert i en stereoløsning ettersom lyden i 6670 virket betydelig bedre enn i 7610, og mener å ha hørt at det var stereo.

 

Men siden vår antagelse selvfølgelig ikke er noe å konkludere med, trekker vi påstanden inntil videre og beklager glippen.

 

Vi vil ellers ringe Nokia imorgen for å sette en strek over saken.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...