Gå til innhold

Omtale av Knights of Honor (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stiller spørsmålstegn ved hvor mye du egentlig har lagt i din test av dette spillet. Du har glemt vesentlige deler som er med på å heve spillet flere hakk.

 

For det første så har du unlatt å ta med "Kingdom Advantages", dette er unike bonuser du kan opparbeide deg ved å skaffe deg en gitt serie med produkter/råvarer. For å få tak i disse spesielle råvarene så må man enten handle dem til seg, eller ta de med makt. De er med på å gi ditt kongerike mer eller mindre store fordeler i din jakt på herredømme.

 

For det andre så sier du bl.a. at spioner er en liten og ubetydelig del av ditt kongerike. La meg da spørre, har du prøvd spionene? Har du eid halve kartet og vært i krig med resten for så å se at dine høyt verdsatte Marshall's deseterer en etter en og går til angrep på dine egne små landsbyer? Marshall's som gjerne har vært med deg fra starten av og er 6-7 ja kanskje 8 stjerners karer?

 

Har du så prøvd å få tak i en ny marshall og ny hær for så å bli banket livsskiten av dine tidligere undersåtter? Hvorfor tror du de deserterte i utganspunktet da? Jo fordi en av dine marshall's var spion og skapte en revolusjon. Har du da tatt i bruk en av dine egne spioner og tatt skurken på fersken? Satt i han i buret og torturert han for å finne ut hvilket land han jobber for? For så å enten kreve løsepenger eller henrettet ham for deretter å gå til motangrep?

 

Ikke det? Da har du gått glipp av noe stort.

 

Det samme gjeder også for Landlord og Builder, de har også sine velfungerende oppgaver i spillet som ikke er lett å mestre eller se sånn i farten, men de er der, tro meg... :)

 

Du sier bl.a. dette:

Etter å ha prøvd å styre soldatene manuelt endel ganger, viser det seg at det greieste er å holde labbene unna og heller la PC-en ta seg av slagene for deg. Så sant du ikke heter Harald Hårfagre

Hvorfor ikke? Hva er så galt med å styre dine tropper selv? Jeg har hatt utrolig mye glede og utfoldelse i kampvinduet. Skjønner ikke hva du mener her, eller hvorfor det er så dårlig.

 

For eksempel at avstandene er store og Marshallene fryktelig trege til å flytte på seg.

Hehe, har du ikke skjønt at hvis du har en blandet tropp så beveger de seg tregt? Et av de viktigste momentene under middelalderens krigføring var jo akkurat dette med troppeforflyttelse, det å være dager, kanskje måneder unna der du trengtes. Vel, hvis du har en tropp med kun riddere, samt at du har en marshall som du har "utdannet" innen strategi så vil disse kunne bevege seg rimelig kjapt når du først trenger det. Selv har jeg holdt hele nord med en marshall, riktignok expert på strategi, men det er jo igjen et av de strategiske valgene man har i dette spillet. Hva vi som spillere ønsker å fokusere på. Hva som er viktigst for deg, hvordan du vil erobre halve verden...

 

Du sier også at det spiller liten rolle hva slags soldat typer du har med deg, dette er jo litt vel enkelt sagt, det er tross alt stor forskjell på en engelsk Knight og en Fransk Templar, men alle land har sin unike soldat, de er jevnt over like gode, på sin måte.

 

Videre sier du at grafikken er dårlig, hvorfor det? Hva er det som er så dårlig med 2D grafikken? Den er detaljert og levende samt at den passer utrolig godt inn i denne settingen. Den er utprøvd og velfungerende. Den er hva jeg skulle ønske Age Of Kings var.

 

Som du selv sier, det er et lett spill å komme inn i. La meg da få tilføye, veldig vanskelig å mestre.

 

Jeg er ikke ute etter å klage på karakteren din, 7 er tross alt en bra karakter, men jeg føler at du kanskje ikke har spilt spillet med helt "åpne" øyne.

 

edit: det MÅ jo være skrivefeil i en så lang post, forøvrig min lengste noensinne tror jeg... :thumbup:

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Ja, jeg har opplevd og kjenner til forholdene du nevner. Klart man kan mene at de burde ha vært tatt med i anmeldelsen. Når det ikke er gjort, er det et resultat av en subjektiv vurdering av hva som er helhetlig viktig. Selvsagt kan vurderingen være feil, jeg sitter ikke med noen fasit.

 

Å styre soldatene.

Jeg mente at det er vanskeligere å seire ved å styre manuelt, enn når slaget gjøres automatisk.

 

Grafikken.

Noen jeg har rådført meg med syns den er dårlig, andre syns den er veldig god. Jeg ga den karakteren 6 - nokså god.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...