Gå til innhold

nForce4 Ultra fra Epox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chipsettet ligger for nærme PCI-E slotten der du har skjermkortet. Ikke særlig smart, iallefall hvis du skal bytte ut chipset kjøleren til noe som er større. Enten kjøleribbe eller vannblokk.

 

Den andre feilen er plasseringen av 20-pin og 4-pin strømkontaktene som burde ha ligget på andre siden av kortet mot kanten!

 

Så kan jeg nevne at 3 vanlige PCI porter er litt lite da, burde vært 4.

 

epox_nforce4.jpg

Lenke til kommentar

20 pin og 12 v er samlet. de er nærme der de skal benyttes. ikke lang kabelstrekk heller.

 

hvis du skal bytte chipsettkjøler, skaffer du deg ikke en større. vannblokker er mindre en den kjøleren som allerede er der.

 

ja, den har kun 3 pcislotter, men den har til gjengjeld 3 pci-ex 1x som ikke rammes av skjermkortet. faktisk bedre at det er slik. de andre nforce4-chipsettene har jo en mye dårligere løsning.

 

*edit: så at asus hadde samkme pcislot-løsning, men de hadde spredd strømkontaktene*

Endret av Punkin Penguin
Lenke til kommentar
hva i skogene trenger en 10 USB 2.0 porter for ? tipper gjennomsnittet av bruker bruker rundt 3(mus, keyboard og printer), kansje overkill med 10 stk, burde holde lenge med 6.

 

Epz.

Så kan nok en del legge til digitalkamera, webcam, scanner, minnepenn, kortleser... Da er det faktisk godt å ha en del usbporter. I tillegg kan en vel anta at kortet ikke er blitt mange kronene dyrere når de har lagt til noen ekstra porter.

Lenke til kommentar
hva i skogene trenger en 10 USB 2.0 porter for ? tipper gjennomsnittet av bruker bruker rundt 3(mus, keyboard og printer), kansje overkill med 10 stk, burde holde lenge med 6.

 

Epz.

La meg tenke, mus, tastatur, usb-penn, eksternt hd-kabinett, mp3-spiller, digitalkamera, usb-fjernkontroll. Ok ikke 10, men 7. Og det er sikert folk som bruker mer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kortet ser forsåvidt greit ut, trenger ikke så mange pci-slots om man har en del pci 1x. skulle jeg ha designet et ideelt kort for mitt bruk hadde det nok sett noe slikt ut.

 

2*pci

1*pci-ex 16x

1*pci-ex ymsex

8-sata tilbkoblinger (minst)

passiv kjøling

ekstern s-ata tilkoblingsmulighet.

legacy-free.

backup-bios

 

+det de fleste ok kort har av features i dag (rikelig med usb 2.0, gigabit lan osv)

 

Men det er vel bitte litt mer framtidsrettet enn dagens genrasjon.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
hva i skogene trenger en 10 USB 2.0 porter for ? tipper gjennomsnittet av bruker bruker rundt 3(mus, keyboard og printer), kansje overkill med 10 stk, burde holde lenge med 6.

 

Epz.

heh.. Jeg har 6 porter nå. holder akkurat, ikke:p Og det er alltids bedre med for mye enn for lite. Er ikke akkurat at du taper noe på å ha 10 usb porter enn å ha 4 lissom.

 

Syns det er virkelig bra at de har fatta poenget med at 4 er for lite.

Lenke til kommentar
hva i skogene trenger en 10 USB 2.0 porter for ? tipper gjennomsnittet av bruker bruker rundt 3(mus, keyboard og printer), kansje overkill med 10 stk, burde holde lenge med 6.

 

Epz.

heh.. Jeg har 6 porter nå. holder akkurat, ikke:p Og det er alltids bedre med for mye enn for lite. Er ikke akkurat at du taper noe på å ha 10 usb porter enn å ha 4 lissom.

 

Syns det er virkelig bra at de har fatta poenget med at 4 er for lite.

Enig, 10 er fin-fint det. :love:

 

Gjør ikke noe om det kommer flere porter heller for min del. Men det utvikler seg neppe særlig lenger en 10, eller kanskje jeg tar feil? :D

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...