Gå til innhold

Om barnevakter og aldersgrenser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
slike folk og organisasjoner gjør livet surere for gamere. Samle massene folkens, vi går til krig, vi har en hær på ganske mange 10000 på dette forumet. står vi sammen kan vi knuse alt...

Synes det er greit med sånne organisasjoner. Informerer foreldrene om spill de skal kjøpe til barn. Det er jo ikke alle som får lov til visse spill vet du. ;)

Lenke til kommentar
slike folk og organisasjoner gjør livet surere for gamere. Samle massene folkens, vi går til krig, vi har en hær på ganske mange 10000 på dette forumet. står vi sammen kan vi knuse alt...

Akkurat det der er vel grunnen til at spill trenger merking; veilede foreldre til barn som ikke klarer å se forskjell på fiksjon og virkelighet.

Lenke til kommentar

Synes nå at det er greit med pegi - merkingen jeg. De funker flott som retningslinjer for foreldre som skal kjøpe spill til barna sine. jeg kan være enig i at noen butikker er litt vel trangsynte på aldersgrensene, men da er det vel som sagt bare å få en person som er gammel nok til å kjøpe spillet for deg, eler hva?

 

Det at alle synes at det er dataspill som er så voldelge og alt er så fælt med dataspill er feil. Han sier i intervjuet at det er selvfølgelig ikke bare spill, men også film, familie, venner og miljø, som påvirker adferselen til ungdom i dag.

Lenke til kommentar
Er litt rart at spill ofte blir sett på som voldsoppfordrende. Mens film blir sett på som kultur.

 

Dreper en skuespiller 50 stk på film så blodet spruter er det kultur. Men slår jeg ned en hore på GTA er det vold, kvinnehat, seksuelt misbruk osv

Det er da mange som ser på slike filmer som søppel...

Stemmer, men jeg snakker om den allmenne holdningen i samfunnet. Få politikere går direkte ut mot bestemte filmer slik dataspil har vært utsatt for.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...