Gå til innhold

Mandrake leverer for x86-64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm....til gratis nedlasting?? i think NOT

du må jo være medlem, BETALENDE sådan, for å få lastet ned, ellers må du betale fete eurogrunker....

leve "OPEN SOURCE" like korrupt og kjøpt som mange linux folk mener microsoft er.....

anyway blei iallefall skuffa,,,tenkte at nå skulle jeg virkelig konvertere med den nye releasen, blei litt skuffa kan du si, når jeg fant ut at "open source" ikke lenger er freeware men euroware.....kjiipt.. :thumbdown:

'ke no vits i å betale grunker for et os som kanskje i beste fall fungerer like bra som windows, vel...?? :hmm:

Endret av djsimen
Lenke til kommentar
hm....til gratis nedlasting?? i think NOT

du må jo være medlem, BETALENDE sådan, for å få lastet ned, ellers må du betale fete eurogrunker....

leve "OPEN SOURCE" like korrupt og kjøpt som mange linux folk mener microsoft er.....

anyway blei iallefall skuffa,,,tenkte at nå skulle jeg virkelig konvertere med den nye releasen, blei litt skuffa kan du si, når jeg fant ut at "open source" ikke lenger er freeware men euroware.....kjiipt.. :thumbdown:

'ke no vits i å betale grunker for et os som kanskje i beste fall fungerer like bra som windows, vel...??  :hmm:

Hva er det du babler om, gratis nedlasting er allerede tilgjengelig via BT. Hvis du ønsker å laste ned fra Mandrakesoft så koster det 40 kr, ikke akkurat en formue, dessuten støtter du da en god sak.

 

"i beste fall fungerer like bra som windows" ??? Hallo, windows har ikke x86-64 støtte. For å oppsumere din oppfatning av open source så må de vel først utvikle OS'et gratis for så trykke Cd'ene gratis for deretter sende den til deg i posten og betale portoen selv? Hvis ikke så er de jo korrupte.

Lenke til kommentar
hm....til gratis nedlasting?? i think NOT

du må jo være medlem, BETALENDE sådan, for å få lastet ned, ellers må du betale fete eurogrunker....

leve "OPEN SOURCE" like korrupt og kjøpt som mange linux folk mener microsoft er.....

anyway blei iallefall skuffa,,,tenkte at nå skulle jeg virkelig konvertere med den nye releasen, blei litt skuffa kan du si, når jeg fant ut at "open source" ikke lenger er freeware men euroware.....kjiipt.. :thumbdown:

'ke no vits i å betale grunker for et os som kanskje i beste fall fungerer like bra som windows, vel...??   :hmm:

Hva er det du babler om, gratis nedlasting er allerede tilgjengelig via BT. Hvis du ønsker å laste ned fra Mandrakesoft så koster det 40 kr, ikke akkurat en formue, dessuten støtter du da en god sak.

 

"i beste fall fungerer like bra som windows" ??? Hallo, windows har ikke x86-64 støtte. For å oppsumere din oppfatning av open source så må de vel først utvikle OS'et gratis for så trykke Cd'ene gratis for deretter sende den til deg i posten og betale portoen selv? Hvis ikke så er de jo korrupte.

poenget var vel gratis nedlasting. Dog er heller ikke en slik tjeneste gratis for dem, såh...

 

Det ligger vel som andre her har sagt lite utviklingsarbeid bak ettersom de fleste komponentene i Linux distroer ikke blir utviklet av dem som utgir distroene, dvs det er nok økonomiske interesser involvert like mye her som i MS.. ellers hadde neppe selskapet eksistert. På dette punktet ser jeg ikke problemet, har forståelse for at man vil ha fortjeneste.

Lenke til kommentar
hm....til gratis nedlasting?? i think NOT

du må jo være medlem, BETALENDE sådan, for å få lastet ned, ellers må du betale fete eurogrunker....

leve "OPEN SOURCE" like korrupt og kjøpt som mange linux folk mener microsoft er.....

anyway blei iallefall skuffa,,,tenkte at nå skulle jeg virkelig konvertere med den nye releasen, blei litt skuffa kan du si, når jeg fant ut at "open source" ikke lenger er freeware men euroware.....kjiipt.. :thumbdown:

'ke no vits i å betale grunker for et os som kanskje i beste fall fungerer like bra som windows, vel...??   :hmm:

Hva er det du babler om, gratis nedlasting er allerede tilgjengelig via BT. Hvis du ønsker å laste ned fra Mandrakesoft så koster det 40 kr, ikke akkurat en formue, dessuten støtter du da en god sak.

 

"i beste fall fungerer like bra som windows" ??? Hallo, windows har ikke x86-64 støtte. For å oppsumere din oppfatning av open source så må de vel først utvikle OS'et gratis for så trykke Cd'ene gratis for deretter sende den til deg i posten og betale portoen selv? Hvis ikke så er de jo korrupte.

hm...synest det tar litt av for deg her men,,,tatt et par tjaller for mye?

hehe...beklager usakeligheten men du letta liksom litt,

traff et ømt punkt sikkert i det å uttale seg negativt om mandrake...

beklager i så fall at jeg såret følelsene dine hehe

btw, forventer ikke at mandrakesoft skal sende meg opplegget jeg, håpet å laste det ned jeg da..

Lenke til kommentar
beklager i så fall at jeg såret følelsene dine hehe

Ble litt fornerma ja...

 

Sikkert riktig at jeg "tok litt av" i mitt svar, men du tok også litt av i negativ omtale av open source, på litt tynt grunnlag synes jeg. Vi er kanskje ikke så balansert noen av oss? :D

jup...

enig med deg der..

:cool:

Lenke til kommentar
ehm ?

snakker dere om ?

ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/mandrakelinux...l/iso/10.1/i586

-en av de mange mirrorsene..

er jo helt gratis det :p ?

se deg litt om før du kommer fram til sånne ting...

:thumbup:

og _ja_ er det bedre enn windows

hei dude!

 

najz job...

griselaster nå....

maybe konvertering er nært forestående alikevel...

thx..

du veit ikke om noen grådig gode nedlastingssider for drivere til hardware for linux oxo?

:thumbup:

Lenke til kommentar

Mandrake har utrolig godt utvalg med drivere inne .. Så hvis ikke du har veldig sær programvare så vil det nok funke når step by step installen er ferdig...

Husk å ikke tenk som windows :p Bruk tid på å lese osv så du ikke møter veggen og går tilbake til windows.

 

*håper du ikke har ati kort*

nvidia har utrolig bra support for linux..

støtter XF86 og xorg som MDK bruker, (mandrake) .

Ati suger til dette, så de har faktisk bare drivere for noen litt eldre XF86 versioner..

Du kan bruke ati driverne som følger med , funker fint sålenge du ikke skal kjøre så mye spill osv.

men hvis ikke så må du nok begynne å mase på ati . eller "nedgradere" til XFree86 4.3.0.

Kanskje du finner en annen måte også- --

Lenke til kommentar

jepp det er en devel , version..

Det var det visst. Men , men ,,..

Den har ihvertfall jeg brukt i en måned eller noe...

_ikke_ noe problemer med den.. heeelt heelt fint :)

 

Edit: Det er ganske vanlig med devel versioner i linux,, funker helt greit

Endret av AfreaK
Lenke til kommentar
ehm ?

snakker dere om ?

ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/mandrakelinux...l/iso/10.1/i586

-en av de mange mirrorsene..

er jo helt gratis det :p ?

se deg litt om før du kommer fram til sånne ting...

:thumbup:

og _ja_  er det bedre enn windows

er dette beta verjson ? :hmm:

satte igang nedlastinga..

 

poster i måern når jeg har lastet ned

skal i så tilfelle poste info..

 

AfreaK:

kjiipt for meg at atitech er duster når det gjelder linux da..

men 9800pro kortet mitt vil vel virke til vanlige "kontorting". brenning, tvtitting (tvkort), film, internett, osv...spiller nesten ingenting lenger

 

hei og hå... :w00t:

Endret av djsimen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...