Gå til innhold

Sound Blaster Audigy 4 Pro lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Creative *riste på hodet*

Sånn er det når man har nesten monopol på noe.

Ja, helt enig!

 

De smyginnfører et kort som er nesten helt likt Sound Blaster Live! for fjerde gang. Jeg vet ikke om jeg kommer til å kjøpe et creative lydkort flere ganger.

 

Jeg har nå tre sound blaster lydkort liggende. Det er ikke det at jeg er ufornøyd med mitt nåværende audiogy 2 kort, men det er mange som har problemer med det også, og det virker ikke som creative er så særlig flinke til å finne feil i driverne sine. De lager heller et nytt kort og selger det :p

 

Hvor blir det av kvaliteten som sound blaster 16 hadde?

 

Nå skal det samtidig nevnes at jeg kanskje ser lys i enden av tunnelen med den neste generasjons lydkort som ble nevn.

 

Så får vi nå se da.

Lenke til kommentar

Hmm, lurer på hvor mange faller for deres markedsføring denne gangen.... :whistle:

 

Liker ikke at de har en tendens til å skryte på seg en "utrolig bra" SNR... de drar an vel litt langt når de påstår Audigy 2 kortene har en SNR på 108dB. :roll:

 

Jaja, Creative sine kort er helt fine for gaming, men de er langt fra high-end...

Lenke til kommentar

Til alle halvseriøse/seriøse musikere:

 

Styr unna Creative!

Den eneste grunnen jeg kan komme på å kjøpe creative, er hvis man sverger til MIDIlyder på det den innebygde synthen. Men der foretrekker vel de fleste samplingsprogrammer.

 

Creative har sjanseløse drivere som brukervennliggjør produktet i hjel. Mye egenutviklet sjargong og beskrivelser gjør det til tider umulig å ha kontroll over funksjonene i kortet. Og når jeg studerer bildet av Auidgy 4, finner jeg svært små forskjeller hva gjelder tilkoblingsmuligheter i forhold til mitt Audigy 1! Audigy sier vel at det er ett allround kort. Det egner seg får gamere, og kanskje DVDfanatikere, men IKKE til musikere. Kjøp heller et terratech eller m-audio kort for første gang!

 

..forresten kjøpte jeg en av de første hardiskbaserte mp3 spillere av Creative. Nomad ett eller annet. Batteriet tredde av for godt etter et par måneder. Hurra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...