Gå til innhold

Pentium 4 3,8 GHz om to uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

500 serien av P4 cpu'er er ikke noe serlig å satse på. De er alt for varme og ytelsen er ikke noe å lage hallelujastemning over heller. Det går en del bra rykter om den kommende 600 serien (E0 stepping av prescott). Jeg ville ikke kjøpt P4 prosessor før den kommer.

 

Slik det er i dag synes jeg det virker som at Intel leverer den beste chipset løsningen, men prosessorene som leveres til disse er ikke gode nok. Kanskje de kan komme med noe bedre i form av en ny stepping av Prescott. Selv er jeg passe skeptisk også her. I mellomtiden er det vel best å holde seg til de "gamle" P4 Northwood prosessorene på s478 eller kjøpe AMD systemer, for de som synes det er en grei løsning.

 

Et knall tips ut på nyåret blir nok P4 6xx + i925XE baserte hovedkort. Det kan bli en ny overklokkings slager. 500 serien ville jeg imidlertid skydd som pesten om jeg ikke var på utkikk etter et i925XE basert HK nå. De kortene blir nok mulig å holde tipp topp oppgradert LENGE!

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
tjaa, syntes intel burde legge seg på 4GHZ uansett, de må jo klare det når de klarer 3,8.  :hmm:

Hihi, må le litt når jeg ser på det store bildet her. Intel er et internasjonalt selskap verd flere milliarder dollar, og med stor betydning i flere industrier. De bruker nok ikke små beløper på både markedsevaluering, forskning og produktutvikling. En kansellering av et slikt produkt er en ganske tung avgjørelse, og det er antakelig hundrevis av personer som har sagt sitt før avgjørelsen ble tatt.

 

Men her, hjemme i Norge, sitter det én fyr som mener at Intel har bestemt seg for feil løsning.

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...