Gå til innhold

Doble prosessorer i "nanoformat" fra VIA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.hkepc.com/hwdb/viac3dp/duallan.jpg

 

Dual LAN :) Tror dette skal ta over i serveren min, pensjonere min gamle 800MHz celly.

 

Har tidligere vært på utkikk etter hovedkort som støttet dual C3 uten hell. Prosessorene støttet ikke dual heller da. I følge en eller annen fyr hos VIA som svarte på mailen min "kommer det en gang i fremtiden". Er like bra dette da. Bra med 2 stk IDE, fryktet det ville bli en IDE og en floppykontakt.

Lenke til kommentar
Dette så virkelig spennende ut ja! Hvis det kommer med SATA må det jo bli det perfekte hovedkort til HTPC! Da skal jeg ha et sånt i mitt neste prosjekt ja! :thumbup:

Det er jo ikke så enorm forskjell i ytelse på SATA og ATA-133, jeg hadde ikke giddet å vente.

Nei, men det blir mye ryddigere og bruken av slike kort er gjerne på så trang plass som mulig samt at SATA bruker mindre prosessorkraft enn IDE svjv

Lenke til kommentar

Vel, en må jo se hva en skal bruke maskinen til. En filserver f.eks tror jeg ikke vil bli noe raskere med en eller to av disse prosessorene. Jeg har i dag en 600mhz mini itx som tar seg av dette. Kun Trustix linux på maskinen. Den har fungert knirkefritt nå i over året.

 

Men hver sin smak :D

 

Er fint at folk skaper større omtale om disse små hendige sakene som ikke koster skjorta.

 

kabinett koster lite, hoverkort med alt på ligger vel rundt 1200 kroner, så trenger du bare harddisk og enten kvm switch eller vnc kjørende (hvis du velger microsoft da). Sånn jeg har satt det opp slipper jeg unna med å slå maskinen av og på (aldri hehe, den er jo lydløs.. men muligheten er der) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...