Gå til innhold

Dobbel Xeon i 1U-format fra Tyan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mmm Tyan.

 

Lurer på hvorfor ikke norsk nettbutikker kan ha noen skikklig server hk fra skikklige serverprodusenter på lager. Jeg kommer aldri til å sette opp en serverboks med MSI hk. Nylig daua et AOpen serverhk pga dårlige kondensatorer, og jeg stoler mer på AOpen enn MSI.

 

MSI lever av å masseprodusere billigkort, mens Tyan hovedsaklig lever av serverprodukter. Selv om MSI nok kan lage bra kort, så betyr det heller ikke alt for dem om de skulle bruke noen dårlige komponenter på et serverkort da de allerede her et litt frynsete rykte. For produsenter som Tyan er det litt mer leve-og-dø at det de leverer holder en viss standard.

 

Så kan norske nettbutikker til *!"#¤%¤! se å få inn noen skikklig serverhk!?

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar

Jepp, vet det er at par ok nettbutikker :) Rakker bare litt ned på dem som bare har skvip. Greit nok visst man ikke har serverprodukter i det hele tatt, da har man jo tatt et valg, men det å ha et delvis utvalg virker bare uprofft.

 

Har selv brukt Quad :thumbup: Lite stive priser på andre std produkter dog, men betaler litt ekstra for utvalget - et godt utvalg forenkler innkjøp og er noe man bør være villig til å betale for.

 

<RANT>

Hvis Komplett lurer på hvorfor salget ikke går som forventet, så kan de jo bare sjekke skjermutvalget sitt - det suger jo megasuperhyperdelux for tiden. Selv om Eizo lager bra skjermer, så er ikke det bra å ha det som eneste option på 20" da den jeg kjøpte hos Itbutikken kosta 5000 mindre, og funker ypperlig til min bruk. Bekalger Komplett, selv om dere var bra så var nok utvalget et av konkurransefortrinnene. Det nye utvalget lukter litt BI.

</RANT>

Lenke til kommentar
Her er test av Nocona:

Intel's “Nocona” Xeon Processor

 

Testen viser resultater for både 32 og 64 bit resultater for Nocona samt 64 bit ytelse for Opteron 248. (AMD gidder ikke sende ut 250 til test sider)

 

Som regel er Nocona like rask på 32bit og 64bit programmer, men enkelte programmer har faktisk fordel av å kjøre 64 bit på Nocona.

Interessant, men jeg synes det var merkelig at de ikke tok med Opteron 250 i testen samt at 32-bits resultater for Opteron var totalt fraværende :hmm:

 

Dette er en mye mer grundig og bedre test:

http://www.anandtech.com/linux/showdoc.aspx?i=2163&p=1

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Kun Opteron her i gården :thumbup: Hvorfor betale mer for en CPU som som går varmere og yter dårligere?

Enig i det. Xeon er ikke mye å skryte av for tiden. Det har imidlertid vært noen små forbedringer som gjør den litt bedre enn håpløs sånn generelt. Den er vel og merke fortsatt best i enkelte apps uten at det trekker opp totalen nevneverdig for de som ikke bruker disse.

 

Denne 1U boksen og den tidligere lanserte 2.8GHz LV Xeon er imidlertid ikke helt på jordet, selv om de også sliter med å måle seg mot Opteron på det aller meste.

 

Vet egentlig ikke helt hva de hadde i tankene da de lagde Prescott/Nocona. Kanskje den kommer til å gjøre seg bedre på 65nm. Er likevel ikke overbevist.

 

Får håpe P-M og IA-64 får mer fokus i fremtiden. Det er disse designene som ser best ut etter min mening. Begge yter svært godt og har god ytelse i forhold til effektforbruket (gjelder faktisk IPF også). Ingen av dem er imidlertid perfekte. P-M mangler masse båndberdde (enkelt å fikse) of FP ytelse (krever masse design arbeide) og IPF mangler integer ytelse (løses enklest ved å øke frekvensen, krever altså bedre CMOS teknikker). Blir spennende å se om de ikke adresserer disse manglene i løpet av 2005.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...