Gå til innhold

Markedsandeler: ATI tar igjen NVIDIA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei artikkel dette men det er vel strengt tatt riktig at ATI og Nvidia har gått opp og ned med så og så mange prosentpoeng... 8% nedgang er ikke dramatisk... Men å gå fra 23% -> 15% ER dramatisk, en nedgang på omtrent 35% ...

 

Cobos (som føler seg veldig pedantisk idag)

 

Edit: typo

Endret av Cobos
Lenke til kommentar
Regner med at Nvidia kommer tilbake når deres SLI oppsett blir lansert.

 

Tviler på at ekstreme løsniger vil gjøre særlig utslag på statistikken. Svært få i det totale blidet som kommer til å gå for SLI.

Enig, SLI bli kun for det heeeeelt øverste entusiast-segmentet. For de aller aller fleste så vil det bli både for dyt, og for klumsete (pga. mer varme, strømforbruk osv osv). Jeg mener ikke med dette at SLI ikke er snadder, men bare at det neppe vil gjøre stort utslag på salgsinntektene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Syns det er veldig rart at disse restultatene har kommet nå, og ikke når 9800pro og xt hadde vert i salg en stund. Det er vel strengt tatt lenge siden det har vert så jevnt på graffikkortmarkede med tanke på ytelse, da syns jeg det er rart at ATI stikker ifra nå.

 

Intels intergrerte grafikk burde ikke vert nevnt i artikkelen, da dette ofte står i maskiner som blir levert til større bedrifter osv. og egentlig har fint lite med Enkeltstående graffikkort og gjøre.

Lenke til kommentar

Som nevnt i poster tidligere - De såkalte "high-end" kortene har svært lite å bety for den totale markedsandelen for grafikkortprodusentene.

 

Det er kortene som blir solgt i ferdigproduserte pc'er som gjør de store utslagene her (les: hva som står i f.eks Dell og Elkjøp pc'er). Vi hardware entusiaster føler f.eks salget av Radeon 9800 Pro eksploderte, men når man sammenligner dette med hvor mange 9200, 5200 og integrerte kort som er solgt sammen med komplette pc'er, er dette salgstallet ubetydelig.

Lenke til kommentar

EN viktig faktor kan være ATI`s succes på "mobility" markedet. Det er vel ingen tvil om hvem som kjører showet når det gjelder Bærbare løsninger. Tenk bare på alle de bærbare som har Radeon 9000,9200,9600 eller 9700.

 

Nvidia`s Go serie har jeg en ikke sett på mer enn en håndfull pcèr som er å få kjøpt i expert/elkjøp.

Lenke til kommentar
EN viktig faktor kan være ATI`s succes på "mobility" markedet. Det er vel ingen tvil om hvem som kjører showet når det gjelder Bærbare løsninger. Tenk bare på alle de bærbare som har Radeon 9000,9200,9600 eller 9700.

 

Nvidia`s Go serie har jeg en ikke sett på mer enn en håndfull pcèr som er å få kjøpt i expert/elkjøp.

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Grei artikkel dette men det er vel strengt tatt riktig at ATI og Nvidia har gått opp og ned med så og så mange prosentpoeng... 8% nedgang er ikke dramatisk... Men å gå fra 23% -> 15% ER dramatisk, en nedgang på omtrent 35% ...

 

Cobos (som føler seg veldig pedantisk idag)

Litt usikker på om du mener det står feil i artikkelen eller ikke!?

Lenke til kommentar
ifølge Mercury Research-rapporten som er gjengitt av X-bit labs

Men dere sier ingenting om at X-bit selv har fått det fra en "insider", og ikke offisielt fra Mercury. :)

 

An industry source has sent X-bit labs the numbers that are presumably planned to be released by Mercury Research on Wednesday, October, 27, 2004. The source who remained to stay anonymous has provided correct information to X-bit labs in the past.
Lenke til kommentar
Regner med at Nvidia kommer tilbake når deres SLI oppsett blir lansert.

 

Tviler på at ekstreme løsninger vil gjøre særlig utslag på statistikken. Svært få i det totale blidet som kommer til å gå for SLI.

Nei , kanskje ikke. Men en skal ikke undervurdere "reklame" verdien av dette for Nvidia. Det blir jo akkurat som dette med XT og Ultra kortene, men denne gang har nvidia 2 Ultra mot en XT. :cool:

 

Dette vil de så klart bruke fullt ut i sine reklamekampanje.

 

edit: følte ikke at jeg var klar nok.

jeg sikter altså til dette med å være best, hvis nvidia klarer å få folk til å sitte igjen med det intrykket av at Nvidia ER best, så vil jo det som en naturlig følge , medføre til ringvirkninger : "...nvidia knuser ati, ikke kjøp ati...blabla". (litt "lame" eksempel). :D

Endret av Kingy
Lenke til kommentar
Syns det er veldig rart at disse restultatene har kommet nå, og ikke når 9800pro og xt hadde vert i salg en stund. Det er vel strengt tatt lenge siden det har vert så jevnt på graffikkortmarkede med tanke på ytelse, da syns jeg det er rart at ATI stikker ifra nå.

 

Intels intergrerte grafikk burde ikke vert nevnt i artikkelen, da dette ofte står i maskiner som blir levert til større bedrifter osv. og egentlig har fint lite med Enkeltstående graffikkort og gjøre.

Ja jeg er enig, nvidia var jo mye dårligere for ett år siden enn de er nå. Men markedets veier er kanskje uforutsigbare?

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja jeg er enig, nvidia var jo mye dårligere for ett år siden enn de er nå. Men markedets veier er kanskje uforutsigbare?

Tror heller det er fordi vi først nå ser effekten av at ATI har vært best frem til 6. generasjon GeForce. Først om 6-12 måneder vil vi se effekten av nVidias nåværende gode kort. De store selskapene som bygger ferdig-PC-er bruker litt tid på å lage og markedsføre nye produkter. For ikke å glemme at det tar en stund å få industrien over på PCIe, som jo brukes som grensesnitt for flesteparten av de nye kortene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...