Gå til innhold

Bluecom lanserer IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbudet er absolutt bra. I og med at dette også krever BlueCom ADSL-abonnement, så kan BlueCom levere en totalløsning med QoS. Problemet med Telio er at de benytter bredbåndslinjen til andre leverandører. Dette fører igjen til at man ikke får opp QoS ordentlig og vil få dårlig kvalitet på telefonen. BlueCom har en total QoS løsning som gjør at telefonkvaliteten blir like bra som ISDN.

 

Som BlueCom kunde setter jeg stor pris på tilbudet fra BlueCom, noe jeg selvfølgelig nytter meg av.

 

skoTner

Lenke til kommentar
Tilbudet er absolutt bra. I og med at dette også krever BlueCom ADSL-abonnement, så kan BlueCom levere en totalløsning med QoS. Problemet med Telio er at de benytter bredbåndslinjen til andre leverandører. Dette fører igjen til at man ikke får opp QoS ordentlig og vil få dårlig kvalitet på telefonen. BlueCom har en total QoS løsning som gjør at telefonkvaliteten blir like bra som ISDN.

 

Som BlueCom kunde setter jeg stor pris på tilbudet fra BlueCom, noe jeg selvfølgelig nytter meg av.

 

skoTner

Kjenner meg ikke igjen i argumentasjonen din. Har hatt Telio siden i sommer og ISDN før det. Kan ikke høre noe forskjell på kvaliteten i det hele tatt og har spart betydelige beløp på byttet. Er jo ikke akkurat fet lyd i telefoner uansett. Syntes Bluecom burde kunne legge seg betydelig lavere enn det de gjør, og kan ikke annet enn å anbefale Telio der man ringer gratis til hele norden og 100 min gratis pr måned til verden forøvrig. Bluecom legger seg vel omtrent på prisene til Tele2 når de legger seg 10 % under Telenor.

P.S jobber ikke i Telio og har ingen interesser i selskapet.

Lenke til kommentar
Synes ikke tilbudet deres er så bra med tanke på at du får ubegrenset ringetid både innlands og utenlands hos f.eks Telio til kroner 159 per måned.

 

-z00l-

ening med det , tilbudet sugde rettogslett , hvist man i tilleg må betale en opretningsavgift på abonemanget tar for lange til og spare dette inn

 

noen som vet om det er startpris på samtalene ?

Lenke til kommentar

Tilbudet er meget bra :yes: , jeg bestilte nesten flytting av adsl til bluecom i går med tanke på å bruke dette sammen med f.eks. televoip (ringer lite).

 

Det hadde kostet:

 

Etablering ADSL: 299 (flytting) + 499 (adsl modem) = 798,-

Månedspris ADSL 1100/448: 399 (abb.) + 79 (telenoravgift uten fasttelefon) = 478,

Eteblering televoip: 598,- (jepp det må man betale for å få analogadapter)

 

Det blir ca. 1400 etablering og 478 per måned.

 

Når nå bluecom gjør hele jobben for 1000 lapp i etablering + 499 per måned for en tjeneste som ser bedre ut så er jo valget soleklart ...

 

 

Kanskje dere nede i Oslo har bedre tilbud fra firstmile osv, men for oss som til nå har måttet velge mellom telenor eller tele2 (fikk bluecom sentral for et par uker siden) er jo dette tilbudet knallbra.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Har fasttelefon, og tror det lønner seg? eller? hva er ip kostnadene?

mine kostnader: Linjeavgift, PGone 148krmnd,+ for 49kr mnd i abbavgift, ringer jeg gratis til alle fasttelefoner i norge, døgnet rundt. Dette er det beste fast tilbudet i norge,, ultrabillig..

Hva er så ip kostnader?

Lenke til kommentar
Har fasttelefon, og tror det lønner seg? eller? hva er ip kostnadene?

mine kostnader: Linjeavgift, PGone 148krmnd,+ for 49kr mnd i abbavgift, ringer jeg gratis til alle fasttelefoner i norge, døgnet rundt. Dette er det beste fast tilbudet i norge,, ultrabillig..

Hva er så ip kostnader?

150.- pr mnd.+ at det er billigere å ringe til mobil .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
uhm, ok, blir ikke veldig mye billigere.. men må ha fasttlf ennå,, noen "eldre" som fortsatt kun ringer meg på den. Selv om vi ringer gratis til hverandre på mobil å,,, fast er mindre teknisk vett..  :p

Jeg bruker nøyaktig de samme telefonene som jeg brukte med Telenor , eneste forskjellen er at ledningen nå gar til IP modemet istedenfor isdn boksen , ellers er alt som før, bortsett fra regningen som før lå på mellom 2500- 3500 for kvartalet den er nå på 450 for kvartalet :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Rett og slett et latterlig tilbud sammenlignet med Telio's tilbud! :ohmy:

 

10% billigere en Telenor? Skal det forståes som en vits? Telio har definitivt det beste tilbudet på IP telefoni. Jeg har hatt den i over et halvt år og er meget fornøyd, både med kvalitet og regninger...

 

Nå skal vistnok Telio gjøre tilbudet enda bedre fra 1. november :D :

 

"Fram til nå har Telio gitt gratis tellerskritt til Norge og Skandinavia, som fra 1. november utvides til Vest-Europa og Nord-Amerika. Telio vil i tillegg gi kunder som ringer mye til land i Øst-Europa, Russland, Australia og Kina, 100 gratis minutter per måned. Sammenlignet med et vanlig abonnement hos Telenor, sparer en Telio-kunde mer enn 2000 kroner årlig."

 

Sjekk artikkelen fra Digi.no her.

Lenke til kommentar

Hvis du ringer support hos Bluecom så er ventetiden som regel to ringesignaler.. Kan man si det samme om Telio?

 

Dessuten- hvis man ringer veldig lite, kan det jo sikkert lønne seg med Bluecom. Er ikke sikker på at vi ringer for mer enn 50 kroner i måneden hjemme hos oss. Videre kommer alt på en regning, og da slipper man to faktureringsgebyr osv.. Tror dette er et bra tilbud for mange, jeg!

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Har heldigvis aldri hatt behov for å ringe supporten til Telio :D

 

Men, jeg kan jo forstå at enkelte gjerne vil betale mer for bedre support - men, jeg ønsker ikke å betale den ekstrakostnaden år etter år. Når det først funker så pleier det å funke - og når det ikke funker så er det som regel brukerfeil i 9 av 10 tilfeller...

Lenke til kommentar
Hvis du ringer support hos Bluecom så er ventetiden som regel to ringesignaler.. Kan man si det samme om Telio?

Jepp, ringte dem ang at naboen skulle innstalere IP så viste det seg å være feil på modemet , fikk kontakt med en gang og de sendte nytt modem same dag . :cool:

 

At det derimot forekommer venting hos dem er ikke unormalt da de har en enorm pågang fra nye kunder , ikke sikkert Bluecom sliter med samme "problemet" :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hadde selv Bluecom ADSL før jeg flyttet, og er veldig fornøyd med supporten. Har heller ikke hørt noe dårlig om Telio.

 

Prisene på IP-telefoni kommer sikkert til å synke kraftig straks Telenor kommer entrer markedet.

 

Sist jeg hørte noe om IP24, var det at de var tomme for slike bokser man kopler telefonen til. De ventet ikke inn nye før om en stund, og det var mange mange som stod på venteliste. Dette kan selvfølgelig ha endret seg.

Lenke til kommentar

jeg er bluecom kunde, men syns tilbudet var ræva! :thumbdown:

 

98kr i mnd.en, hos ip24 er det null i abbonoment, på det billigste alternativet, allikevel er de 20% billigere enn Tele2!, som igjen er ca 8% billigere enn Telenor. Hmm, vanskelig valg? HAHA! Eller hva med Ip24 ONETWENTYFOUR? Nesten likt bilbudet til telio, som betyr ca 25 kr mer i abb enn hos bluecom, men gratis ringetid til alle fast telefoner i norge.

 

Tilbudet til bluecom er så dårlig at jeg er fristet til å kalle det norges dårligeste ip deal! :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

 

Ble veldig skuffa, for 98kr i mnd`en burde det vært 90% billigere å ringe med enn telenor. Dette er jo latterlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...