Gå til innhold

NVIDIA lanserer nForce4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig! (bortsett fra manglende soundstorm2)

 

Håper prisene på hovedkortene raskt daler ned til fornuftige nivåer. altså helst til rundt 800-1000kr for et standard Socket 939 med Nforce4 Ultra.

 

Edit: Så blir det selvfølgelig også interressant å se tester på hvor bra SLI fungerer. (Ikke at jeg kommer til å kjøpe det, men det blir nok gøy å lese om)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hva er egentlig den store forskjellen mellom nforce3 og nforce4?

Hvis du går tilbake til artikkelen og klikker på linken til Anandtech så kan du lese om alle forskjellene.

 

Moro med SATA II da. Hvis bare harddiskene kunne utnytte det, og SATA I for den saks skyld

SATA-II har NCQ (Native Command Queing). Det har ikke SATA-I. Dette vil kunne merkes. Så selv om økningen i båndbredden ikke kan merkes så får man i allefall en ytelseforbedring av andre grunner (NCQ).

Lenke til kommentar
Er det socket 939 på dette da?

Hovedkortprodusentene kan kombinere Nforce4 som de vil med enten Socket 754 eller Scoket 939. Siden Nforce4 er mid-high end så tipper jeg det i første omgang kombineres mest med Socket 939. (Siden CPU'ene også sikter på mid-high end)

 

Jeg tror at Nforce4 også kan kombineres med Socket 940, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
SoundStorm er vel ikke hele verden,kjøper man et pci lydkort til 3-400.- er det som oftes bedre enn det integrerte og man får med EAX,og integrert lydkort bruker litt cpu kraft..

tror du bør tenke deg litt om før du utaler deg om akkurat det, tester har vist at Soundstorm overgår Audigy (generasjon1) og er ikke langt ifra Audigy2. På den digitale utgangen fikk faktisk Soundstorm bedre kritikk enn Audigy2. Så ett kort til 300-400kr vil nok ikke være bedre enn soundstorm om du bruker digital utgang. Hvilket jeg gjør iallefall. Tar jeg ikke helt feil har også soundstorm støtte for EAX, og cpu forbruket er så lite at det merkes ikke.

 

Savner Soundstorm big time! Dette er dårlig av Nivida. Kommer til å kjøpe Soundstorm2 lydkort når disse blir lansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...