Gå til innhold

Ingen flere priskutt fra Intel i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har IKKE tro på 3,46EE. Når (hvis) den kommer vil den ikke ha en sjanse ytelsesmessig mot hverken FX55 eller 570J.

tomshardware har testet den. Ikke verdt $1000 akkurat.

Dersom man er på budsjett, så nei, da er det egentlig ikke noe over en 3.4GHz som burde være av interesse men så har vi jo de det ikke er så farlig for om en prosessor koster 2000 eller 10 000, og da er det jo god forrettning for Intel å kunne tilby disse kundene såvidt dyre prosessorer ;)

 

Deg og meg var ikke i Intel's tanker da Extreme Edition ble lansert (samme kan sies for Athlon FX).

Lenke til kommentar

Det er jo ikke første gang da, i 99 ble de jo også frakjørt så det holdt.

Men nå ser det sikkelig mørkt ut for Intel :D , og det er bra.

Hadde vært fint visst Intel gjikk på en skikkelig smell, og fikk økonomiske problemer, da ville de vært nødt til å kjøre agressive priser.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke første gang da, i 99 ble de jo også frakjørt så det holdt.

Men nå ser det sikkelig mørkt ut for Intel :D , og det er bra.

Hadde vært fint visst Intel gjikk på en skikkelig smell, og fikk økonomiske problemer, da ville de vært nødt til å kjøre agressive priser.

hehe, for det første tviler jeg sterkt på at Intel går på en økonomisk smell (spørs hva du legger i det ;) )

Hvis de så skulle gå på en alvorlig økonomisk smell, så ville det vel heller hjulpet dem å sette opp prisene. De selger som sagt tidligere her ganske mye på merket :)

Lenke til kommentar
Jeg har IKKE tro på 3,46EE. Når (hvis) den kommer vil den ikke ha en sjanse ytelsesmessig mot hverken FX55 eller 570J.

tomshardware har testet den. Ikke verdt $1000 akkurat.

Har du en link til den testen?

http://www.tomshardware.com/cpu/20041012/index.html

en annen test her:

http://www.x86-secret.com/popups/articleswindow.php?id=112

 

P4EE slår faktisk FX55 i Doom III og UT2003 mens den taper i FarCry og Commanche 4.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Vel for meg blir det nok ingen oppgradering før det kommer dualprosessor og da skal det enormt mye til om ikke jeg skal gå tilbake til Intel , ytelse er uansett ikke alt og mine erfaringer så langt heller uten tvil i intels favør .

Jeg er nemmelig i den heldige situasjon at jeg kan basere mine uttalelser på egne erfaringer utifra at jeg har prøvd det meste fra begge leire , dermed slipper jeg synsing og å utale meg etter hva som er mest "in" .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg er nemmelig i den heldige situasjon at jeg kan basere mine uttalelser på egne erfaringer utifra at jeg har prøvd det meste fra begge leire , dermed slipper jeg synsing og å utale meg etter hva som er mest "in" .

Jepp, det er bra å ha testet produkter fra begge leirene, det har jeg også gjort, men mine erfaringer så lagt så går alt i AMD sitt favør.

 

Interesant å se Intel som for få år siden var markedsleder nå "dilter" etter AMD på mange punkter, og sliter med å holde følge i ytelse i nesten hele x86 markedet

Lenke til kommentar
Raptor' date='18/10/2004 : 19:31']
Jeg er nemmelig i den heldige situasjon at jeg kan basere mine uttalelser på egne erfaringer utifra at jeg har prøvd det meste fra begge leire , dermed slipper jeg synsing og å utale meg etter hva som er mest "in" .

Jepp, det er bra å ha testet produkter fra begge leirene, det har jeg også gjort, men mine erfaringer så lagt så går alt i AMD sitt favør.

 

Interesant å se Intel som for få år siden var markedsleder nå "dilter" etter AMD på mange punkter, og sliter med å holde følge i ytelse i nesten hele x86 markedet

Ja, det er AMD som leder an i øyeblikket (ihvertfall i mine øyne), men det kan jo fort snu seg, er ikke mer en litt over ett år siden intel lå ganske mye over amd på ytelse.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva har Intel tenkt å gjøre med alle P4 Prescott som de ikke får solgt pga. varmeproblemer da? Jeg hører at Intel allerede brenner inne med en del av dem på lager, så enten må de kassere dem eller dumpe dem i markedet på et eller annet tidspunkt. Det kan slå dårlig ut på lang sikt når folk flest begynner å klage på bråkete maskiner, med mindre de velger bedre alternativer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...