Gå til innhold

TEST: DFI LanParty UT nF3 250Gb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For de som ikke har godt over gjennomsnittlig gode kunnskaper om minneinnstillinger kan nok dette bli litt i meste laget.

 

vil det si at at nybegynner overklokkere ikke burde gi seg ut på dette kortet?

 

og hvordan yter det i forhold til MSI k8t neo platinum?

 

Edit: ikke en gang en så liten tekst uten stavefeil

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Bra test, men er det ikke mer relevant å teste socket-939 hovedkort?

 

754 er vel i realiteten i ferd med å bli et meningsløst alternativ for A64 brukere. AMD kommer jo nå med sine nye prosessorer for 939. Dersom man ønsker å kunne oppgradere til FX-5x i fremtiden er 939 det eneste alternativet pr i dag. Da prisen på et 939 vs 754 system er omtrent likt, er valget selvsagt.

 

For mer info om A64 Winchester se her

Lenke til kommentar

Vet hva overkill betyr men hva er så overkill med kortet mener jeg.

 

Først sier dem at kortet ikke er så spesielt og at det:

"ikke føltes som et lanparty"

Dem sier at det er som et hvilket som helst annet kort.

 

Og så sier dem at kortet er overkill for di fleste.

Vanlige folk har ikke bruk for normale hovedkort? Hva har normale folk bruk for da?

 

Dem burde tatt med _hva_ som er overkill i konklusjonen.

Når jeg nå lest gjennom artikkelen på nytt kan jeg tenke meg at alle timings'ene du kan justere er litt overkill for ola normann, om det er det dem mener er for overkill burde dem skrevet det i konklusjon. Ikke bare skrive at "det" er overkill.

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar
Bra test, men er det ikke mer relevant å teste socket-939 hovedkort?

 

754 er vel i realiteten i ferd med å bli et meningsløst alternativ for A64 brukere. AMD kommer jo nå med sine nye prosessorer for 939. Dersom man ønsker å kunne oppgradere til FX-5x i fremtiden er 939 det eneste alternativet pr i dag. Da prisen på et 939 vs 754 system er omtrent likt, er valget selvsagt.

 

For mer info om A64 Winchester se her

Når kommer AMD med sine nye s939 prossesorer? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Vilka minnen användes i detta test? Jag såg att det var Corsair, men dom gör ju en del olika minnen. Eller är det jag som är blind? (läste igenom testen 2 gånger utan att hitta vilka minnen som användes)

 

Edit// Ja, det är 2Xsata kablar i påsen. Det var det i min bundle i alla fall.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Savner litt mer informasjon om selve overklokkingen her. Hva slags ram ble brukt, og hvilke hastigheter ble disse kjørt på?

Og hva med ytelselsforskjell på klokker og ikke klokket tilstand?

 

Tenker på å kjøpe ett slikt kort, men hører rykter om at det ikke er noe poeng i overklokking med mindre man kjører ram-hastigheten synkront med CPU, og det er uaktuelt, da jeg ikke har planer om å investere i ram som takler 280 MHz..

Lenke til kommentar
Savner litt mer informasjon om selve overklokkingen her. Hva slags ram ble brukt, og hvilke hastigheter ble disse kjørt på?

Og hva med ytelselsforskjell på klokker og ikke klokket tilstand?

 

Tenker på å kjøpe ett slikt kort, men hører rykter om at det ikke er noe poeng i overklokking med mindre man kjører ram-hastigheten synkront med CPU, og det er uaktuelt, da jeg ikke har planer om å investere i ram som takler 280 MHz..

Det er ikke noe ekstra poeng i å klokke minnet synkront på A64, da denne har dedikert minnebuss og skal ikke innom NorthBridge og FSB (HT).

Selvfølgelig økes minnebåndbredden dess høyere frekvens, men en ser hvor lite betydning doble minnekanaler (som socket 939 vs. 754) har å si på ytelsen, ca. 3 %.

Lenke til kommentar
Savner litt mer informasjon om selve overklokkingen her. Hva slags ram ble brukt, og hvilke hastigheter ble disse kjørt på?

Og hva med ytelselsforskjell på klokker og ikke klokket tilstand?

 

Tenker på å kjøpe ett slikt kort, men hører rykter om at det ikke er noe poeng i overklokking med mindre man kjører ram-hastigheten synkront med CPU, og det er uaktuelt, da jeg ikke har planer om å investere i ram som takler 280 MHz..

Det er ikke noe ekstra poeng i å klokke minnet synkront på A64, da denne har dedikert minnebuss og skal ikke innom NorthBridge og FSB (HT).

Selvfølgelig økes minnebåndbredden dess høyere frekvens, men en ser hvor lite betydning doble minnekanaler (som socket 939 vs. 754) har å si på ytelsen, ca. 3 %.

Tror også du er inne på noe der.. utifra denne artikkelen på anandtech.com ser det ut som ytelsen øker skammelig lite med økning i fsb..

 

fra fsb 400 til 533 på samme klokkefrekvens økte fps på f.eks Quake3 med stusselige 2,7%, og superpi brukte et sekund mindre.

Ser ut som det er timings og command rate 1T all the way med Athlon64..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...