Gå til innhold

Siemens C65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test det her, bare to kategorikarakterer jeg stusser litt på:

 

Design og kvalitet - 4

 

Her nevner dere for det meste positive ting. Byggekvalitet, tastene, at den tåler fukt (etter en tilfeldig test), god joystick. Dere nevner minuser dere selv sier er veldig små, så burde ikke denne da fortjene en 5? Det kan godt være at den egentlig fortjener 4, men jeg synes ikke at teksten reflekterer karakteren i dette tilfellet.

 

Trådløs teknologi - 4

 

Spesielt denne som overrasket meg. Dere nevner pluss for trippelbånd, god mms-støtte, GPRS klasse 10, og infrarød. Det eneste den kunne vært bedre på er altså bluetooth og EDGE. Etter hva jeg vet finner man kun 3200 og 6610i som støtter EDGE i denne prisklassen, og kun T6x0 som støtter bt i den prisklassen. Blir det ikke da mer rettferdig å gi mobilen 5 på dette området med tanke på alle styrkepunktene? I min mening bør GPRS klasse 10 gi et kraftig pluss.

Lenke til kommentar
ja nokia 3200 har støtte for EDGE men ikke 6610i. Det er 6220 som har støtte for EDGE som er litt dyrere enn C65 :thumbup:

det stemmer ja.

 

Nokia har visst gjort en feil på siden sin. Jeg brukte denne siden som kilde:

http://www.nokia.com/nokia/0,,62467,00.html

 

Her står jo 6610i listet som EDGE-telefon, men det har den jo som du påpeker ikke. Jeg sjekket ikke nærmere når det sto der.

 

Fy nokia :p

Lenke til kommentar

Beklager sent svar på denne posten, den siste uken har vært en smule hektisk. :o|

 

Design og kvalitet - 4

 

Her nevner dere for det meste positive ting. Byggekvalitet, tastene, at den tåler fukt (etter en tilfeldig test), god joystick. Dere nevner minuser dere selv sier er veldig små, så burde ikke denne da fortjene en 5? Det kan godt være at den egentlig fortjener 4, men jeg synes ikke at teksten reflekterer karakteren i dette tilfellet.

 

Trådløs teknologi - 4

 

Spesielt denne som overrasket meg. Dere nevner pluss for trippelbånd, god mms-støtte, GPRS klasse 10, og infrarød. Det eneste den kunne vært bedre på er altså bluetooth og EDGE. Etter hva jeg vet finner man kun 3200 og 6610i som støtter EDGE i denne prisklassen, og kun T6x0 som støtter bt i den prisklassen. Blir det ikke da mer rettferdig å gi mobilen 5 på dette området med tanke på alle styrkepunktene? I min mening bør GPRS klasse 10 gi et kraftig pluss.

 

Når det gjelder design og kvalitet så er jeg enig i at teksten kanskje er litt vel positiv i forhold til totalkarakteren (som forresten ikke bør sees på som dårlig). C65 gir en veldig god kvalitetsfølelse, og er ikke den største, men heller ikke den minste enheten på markedet. For å få en 5 i design kreves det imidlertid litt mer enn at telefonen er solid, gjennomsnittlig stor og har gode taster. Selv om telefonen er jevnt over bra utformet og ikke skremmer noen rent utseendemessig, så kan den ikke konkurrere med telefoner som for eksempel kommer i solid metallfinish. Når det gjelder "fukttesten" så har ikke denne påvirket testresultatet, ettersom det ikke er meningen at man skal søle kaffe på telefonen sin. Jeg valgte å ha dette med i testen siden skaden allerede var skjedd (eller ikke skjedd ;p)

Uansett, poengsummen som er gitt er litt over gjennomsnittet. Med andre ord så er vi godt fornøyd med designet, men vi har sett bedre.

 

Når det kommer til trådløs teknologi så er jeg enig i at telefonen har nok å by på til å få en 5'er, så poengsummen er nå oppjustert.

 

Takker for tilbakemeldingen. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...