Gå til innhold

AMD nektes Intel-dokumenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er konkurrenter.

Har ikke sympati med noen av de, og ikke vil de få den over en fille sak som dette. At begge parter gjerne vil stille den andre i et dårligere lys og helst få brukere til å vende seg mot dem er da ikke noe nytt.

Er da ingen er som kan se de ville hjulpet en annen med å sverte seg selv. At AMD skal ha krav på disse papirene fra en sak AMD ikke var inblandet i (slik jeg forsto det ut fra artikkelen) for å bruke dette i reklame (el.) fatter jeg ikke.

Lenke til kommentar

Intel har alt å tape på å måtte utlevere disse belastede dokumentene, mens AMD har alt å vinne i sin pågående sak i EU-systemet. Rett skal være rett.

 

Med AMD sin fremfred mot VIA i det siste er jeg imidlertid ikke sikker på om jeg gidder å ha serlig sympati med de heller.

At AMD skulle være i konflikt med VIA er nytt for meg, hva tenker du på? :hmm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Vel vi har vel med to store firmaer her som begge har svin på skogen , dermed blir det vel litt søkt å henge ut det ene eller det andre .

Jeg har ikke sett at AMD har så mange svin på skogen, men Intel ser nå ut til å ha en hel flokk i svarte granskauen:

http://www.faceintel.com/

 

:no:

Nå oppsummerte jeg ikke anntall heller , men kan ikke se at det betyr noe .

Det jeg ser på er at dobbeltmoralen blomstrer , for det er liksom greit at jeg har forbrudt meg men naboen bør straffes fordi han gjorde det to ganger :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg mener AMD burde fått innsyn i dokumentene. Og det samme burde jo selvfølgelig gjelde hvis det om to år blir motsatt. Hvis det er (gode) mistanker om ulovligheter, så gjelder det å få avdekket dem, straffet vedkommende og fått en slutt på det.

 

Spiller ingen rolle om det er AMD som lider urettmessig pga. Intel, eller Obs! som lider pga Biltema.

 

Uærlige forettningsmetoder skal straffes hardt og nådeløst.

 

AMD, Intel, nVIDIA, ATI, Obs!, Lidl etc ... I will be watching :cool:

Lenke til kommentar
Hvis det er (gode) mistanker om ulovligheter, så gjelder det å få avdekket dem, straffet vedkommende og fått en slutt på det.

Hvis det var gode (nok) mistanker om ulovligheter, så hadde nok ikke rettsapparatet nektet AMD innsyn. Vi må stole på rettsvesenet som behandlet denne saken og tro at de har gjort en god nok jobb, inntil vi evt. får opplysninger som skulle tilsi noe annet. I motsetning til oss, så kjenner nok de godt til detaljene i denne saken. :)

Lenke til kommentar

hehe, lukter korrupsjon spør du meg. Intel ER per/dags dato "mektigere" enn AMD.

hvis et firma i norge anklager et annet, så har den anklagende part rett til enten å få se bevis eller dokumentasjon på ved anklagen eller at anklageren trekker "klagen".

 

folkeskikk er desverre ikke normalt på de høyere nivå i amerikansk markeds økonomi.

Lenke til kommentar

Skremmende lite tiltro sofasitterene har til at rettsvesenet faktisk vet mer om en sak de behandler enn hva dere tror dere selv gjør. Tviler på så mange her overhode har noe særlig peiling på hva dokumentene inneholder (jeg vet ikke) :!:

 

Hva VIA angår (for å uttdype det jeg tror var Knick Knack og Kiddings poeng) så er de (desverre?) ikke i krangel med AMD, tvert imot, AMD overlater ansvaret for chipsetter til VIA (og Nvidia) og det får mange til å rynke på nesa.

Lenke til kommentar
Skremmende lite tiltro sofasitterene har til at rettsvesenet faktisk vet mer om en sak de behandler enn hva dere tror dere selv gjør. Tviler på så mange her overhode har noe særlig peiling på hva dokumentene inneholder (jeg vet ikke) :!:

Det viser seg jo gang på gang at det amerikanske rettsvesenet styres av kun en ting, og det er $$$$

 

Hadde det amerikanske rettsvesenet vært det minste til å stole på så hadde man aldri opplevd slike saker hvor ei dame får tilkjent en million-erstatning av McDonalds fordi hun søler varm kaffe på lårene sine mens hun kjører bil.

 

Man ville heller ei hatt en slik rettsak-farse som man har hatt med SCO / Linux.

 

Det ville heller ikke vært mulig for grådige advokater å gå til søksmål mot Micro$oft på vegne av en stor andel av Californias innbyggere, hvor hver innbygger blir tilkjent en ørliten sum. Advokatfirmaet tar selvsagt 60% av beløpet, og sitter igjen med flere hundre millioner.

 

Er det en ting som er sikkert, så er det at det amerikanske rettsvesenet IKKE fungerer. Og det norske rettsvesenet er dessverre på vei til å havne i samme suppa. :no:

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Er det mange som synes det er fryktelig rart at Intel ikke vil gi de dokumentene til konkurenten? Det ville jo være som om ATI frivillig ga masse dokumenter til NVIDIA (eller Coca Cola/Pepsi eller Shell/BP eller BMW/AUDI også videre også videre).

 

Og uansett hvor mange svin Intel har på skauen så lager de i alle fall gode produkter (Noen av dem i allefall). Og før jeg blir flamet pga. det utsagnet: Nei, jeg er ikke intel-fantast. Jeg kjører faktisk AMD på denne maskina, men det er fordi jeg synes amd gir mest for pengene pga. lav pris og ytelse i forhold til pris er viktigst for en fattig stakkar som meg.

Lenke til kommentar
Er det mange som synes det er fryktelig rart at Intel ikke vil gi de dokumentene til konkurenten? Det ville jo være som om ATI frivillig ga masse dokumenter til NVIDIA (eller Coca Cola/Pepsi eller Shell/BP eller BMW/AUDI også videre også videre).

 

Og uansett hvor mange svin Intel har på skauen så lager de i alle fall gode produkter (Noen av dem i allefall).  Og før jeg blir flamet pga. det utsagnet: Nei, jeg er ikke intel-fantast. Jeg kjører faktisk AMD på denne maskina, men det er fordi jeg synes amd gir mest for pengene pga. lav pris og ytelse i forhold til pris er viktigst for en fattig stakkar som meg.

At du kan komme her og påstå at Intel lager gode produkter :) Det er jo det værste jeg har hørt :D Trode dem kun var opprettet for å bestikke rettsvesnet og legge kjepper i hjulene for andre små stakkars firma . :lol:

 

Joda jeg spøker her :D

Men tror ikke vi er de rette til å overprøve noen dommsavgjørelser og slett ikke noen vi ikke aner innholdet av .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...