Gå til innhold

Samsung med høyere kontrast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns svartiden var vel høy, ihvertfall til 19".

Eller?

Det står i artikkelen at den ene av 19" (193P) får 20ms i motsetning til de andre skjermene som får 25ms. Så den ene 19" er faktisk den skjermen med lavest svartid av disse nylanseringene.

 

Ellers er jeg enig i at svartiden sannsynligvis er for høy til heftig spillbruk, men skjermene er jo først og fremst rettet mot det grafiske markedet.

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av TJ
Lenke til kommentar

Øivind snakker nok om 70-serien til NEC (han tenker ikke på annet for tiden :p ).

 

Du skal ikke se bort fra at 711T blir tatt inn hit etter hvert, men jeg kan ikke love noe enda :)

 

Når det gjelder responstiden så må jeg innrømme at jeg ble kraftig skuffet. Dessverre er det fortsatt slik at det er vanskelig å kombinere gode grafiske kvaliteter med rask responstid. Dette ligger i de ulike panelenes natur der det i alle hovedsak er TN-paneler som representerer 17 og 19-tommere som hevder seg i spill. Disse sliter som oftest stort med innsynsvinkel og kontrast. På den andre siden har vi VA-paneler som er rå på farger, men suger på responstid... IPS-paneler er en mellomting, men er dyre, og gjerne forbeholdt større skjermer.

 

Edit; Det er forøvrig ikke lenge siden markedsstandard på 19-tommer var 20ms, men jeg drister meg til å si at denne ligger på 16ms idag. Nå som 12ms-skjermene har begynt å komme begynner det virkelig å bli gøy. Sitter emd en oppdatert utgave av Philipsen vi testet for en stund siden og kan bare innrømme at spillegleden for allvor har kommet til 19-tommere :)

Lenke til kommentar

193P får man i dag til 5750, det vil si at for å få 200 mere i kontrast må man ut med 1000 lapp til, synes det hørtes litt drøyt ut jeg

 

jeg som håpet lcd skulle bli billigere og bedere, mens her blir det litt bedere og mye dyrere spør du meg :roll: kan en 1000 lapp ekstra forsvare litt mere kontrast?

 

jaja hvorfor skal ikke lcd produsenter gjøre som amd/intel f.eks :thumbdown:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Hva hvis de hadde kalt den 194P og faset ut 193P da? Hadde du reagert da? Kvalitet koster, og når det er det beste som finnes så joster det gjerne litt mer.

det vet man jo ikke, men hadde de kalt den 194P så hadde man hatt valget i hverftall + at da ville sikkert 193P synket i pris grunnet et en etterfølger i serien

 

nå kommer sikkert prisen på 193P til å ligge der den ligger til de nye kommer, vips en dag for sent ute og du må ut med 1000,- mer

 

vil jo ikke se bra ut på prishistorikken at en skjerm øker med 1000,- da ;)

 

men det kan jo også hende at butikkene senker prisene litt for å gi plass til de nye da :shrug:

 

edit: personlig synes jeg det hadde vært bedere om de faset ut 193P, for da tror jeg det hadde vært lettere å få den en smule billigere også

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Når det gjelder fargegjengivelse er dette en god skjerm. Kontrasten er på hele 1000:1. Dessverre greier ikke mennesket å skille mer en 300:1 – 350:1 i kontrast. Allikevel er et høyt kontrastnivå viktig. Kontrastnivået man faktisk opplever under bruk varierer veldig etter lysforholdene i rommet. Derfor er det viktig at en skjerm har et kontrastnivå som overstiger det vi vanligvis kan oppfatte.

Lenke til kommentar
svarer for enden:

 

NEC 1970 NX

Eget svar:

 

BenQ FP937s idag og muligens en annen en over helgen. Har ikke helt bestemt meg, men spør igjen når jeg publiserer neste test ;)

 

Øivind: i motsetning til deg så driter jeg i hva salgsrepresentanter sier og snakker ut fra erfaring, ikke skjermer jeg kun har sett på papiret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...