Gå til innhold

Radeon X700 PRO fra Club3D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interresant at de to X700-kortene har helt identiske spesifikasjoner med unntak av mengden minne. Det gjør kortene ideelle til en sammenligning av minnemengder. Håper det dukker opp en test på disse to, enten her på HW.no eller andre plasser.

 

Det kunne vært fint med en oppdatering på hvilke spill og innstillinger som har nytte av det ekstra minnet.

 

Det kunne selvfølgelig blitt ennå mer interresant dersom man også tester kortene med og uten ATi's nye hypermemorydriver.

Lenke til kommentar
hvorfor yter PCI.E dårligere enn AGP versjonen (tenker på x800xt kortet) skulle jo tro at pcie ga bedre ytelse..

Det er fordi dagens PCI-E bare er broer fra AGP til PCI-Express, om jeg ikke bommer helt.. :)

Tar nok noe tid før det blir fullt utnyttet...

ATI sine kort er ikke basert på AGP->PCIe bro nei, det er bare nVidia sine kort som bruker bro (selv om jeg ikke er sikker på om det er AGP->PCIe eller PCIe->AGP når man snakker om nVidia..)

 

Alle ATI sine "X" serie kort er native PCIe kort hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
ATI sine kort er ikke basert på AGP->PCIe bro nei, det er bare nVidia sine kort som bruker bro (selv om jeg ikke er sikker på om det er AGP->PCIe eller PCIe->AGP når man snakker om nVidia..)

For GF6800 blir det AGP->PCIe. GF6600 derimot er native PCIe, så her blir det som nevnt PCIe->AGP bru for AGP utgavene.

 

Alle ATI sine "X" serie kort er native PCIe kort hvis jeg ikke tar helt feil.

AGP utgavene av X800 (R420) er native AGP, hvis ikke ville disse kortene også krevd en bru løsning.

Lenke til kommentar
Eg synest de korta virker gode eg... men dei er veldi stygge. kunne hatt lit finere vifter og farge... minner litt for mye om radeon 9800 pro... stygge kort det.

Kunne likna litt meir på r x 800 eller noko.

Noen som er enige med meg?

Akkurat åssen ett skjermkort ser ut gir eg blanke feen i :thumbup: Ytelse derimot :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...