Gå til innhold

Samsung E800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har testeren noen erfaring med K700? Hvis ja: Hvilken var best (hvilken ville du valgt)?

Det kan jeg ikke gi noe fasitsvar på. Kommer helt an på hva man setter som kriterie.

 

K700i har fordelene av å ha en høyoppløst skjerm, MP3-spiller og mer minne. Den er uten tvil den telefonen som gir mest for pengene.

 

E800 stiller bedre på vesentlige punkter som kvalitet og helhetsfølelse. Det E800 kan frontes med er jo og kvalitet fremfor kvantitet.

 

Men for all del, begge telefonene er gode. Det er helt individuelt hvilken telefon som er best. Kommer an på hva du trenger.

Lenke til kommentar

Jeg sammenlignet terningkastene på denne telefonen, både totalt og på hver enkelt del av testen, og sammenlignet de med testen av Motorolas V600. Det virker som en subjektiv vurdering, der terningene blir satt i forhold til hva tsteren synes å være den tøffeste telefonen. Jeg leste nå begge testene samtidig, side for side, og på meg virker det som om E800 trekkes for det meste som V600 trekkes for, om ikke mere, selv om E800 i snitt får en mer prikk på terningen gjennom testen.

 

 

Når det i tillegg kan trekkes frem nesten 8 timers taletid, blåtann, IM, MP3-ringetoner, etc på V600 så synes jeg det er rart at E800 er i følge testeren såpass mye bedre.

 

Er dette på grunn av at V600 er en "gammel" telefon?

 

 

Jeg så også på bildene tatt av kameraet, og synes ikke bildene som var tatt av E800 var mye bedre enn V600. Begge trekkes for å ikke være proff-telefoner. Skjermen til E800 er dårlig i sollys, og scorer likevel bedre enn V600.

 

 

Det er mulig at det er det dynamiske karaktersystemet som fører til lavere score på eldre telefoner, dette vet jeg ikke helt hvordan er oppbygd.

 

 

Må også nevne at jeg har en V600 selv som jeg er veldig fornøyd med, og at jeg ikke har fått testa en E800 til sammenligning. Ellers mye ros til Amobil.no sine tester i etterhvert imponerende antall og grundighet.

 

 

Leoss

Lenke til kommentar

Vi prøver å holde oss så objektive som mulig, og begge testerene (meg og Simen) har fått prøve seg på begge telefonene forut for testen. E800 er i våre øyne en bedre telefon enn V600, kan jo nevne de viktigste kriteriene som ligger til grunn for dette.

 

- E800 er mye mindre og lettere enn V600 (se bilde)

- E800 har en mye skarpere skjerm

- E800 har et mer oversiktlig menysystem

- E800 har adskillig mer minne (21 MB)

- E800 har et kamera som tar skarpere bilder (på nært hold :p )

 

Jeg skal innrømme at V600 på en rekke områder stiller sterkere på papiret, spesielt når det kommer til teknologi i telefonen, men i "det virkelige liv" sitter vi igjen med et mye bedre helhetsinntrykk av E800.

 

Her er forøvrig en sammenligning av de to telefonene, som kan gjøre det litt enklere å se forskjellene mellom de to:

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...bmit=sammenlign

Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Teknologi som quad-bånd er jo noe som du sjelden vil få bruk for, men det faktum at V600 har blåtann, MP3 og vesentlig lengre ringetid teller i mine øyne mye. Egentlig ikke mp3, det er noe jeg aldri kommer til å bruke likevel.

 

Jeg ser at min game SE T610 fortsatt står som en terningkast 5 på testene deres. Det er nok en grei vurdering, tross alt kåret til verdens beste telefon, men jeg er glad jeg byttet til V600, kunne ikke tenke meg å bytte, selv om den i deres øyne er dårligere.

 

Men jeg takker for et godt og utfyllende svar. Vi har vel alle våre forskjellige vektleggelser på ulike kriterier, og jeg synes dere er flinke til å sammenfatte de. Stå på med testing og annet redaksjonellt arbeid. :thumbup:

 

Leoss

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...