Gå til innhold

TEST: AOpen MVP Player


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er dog en sannhet med modifikasjoner, ettersom spilleren bare kan lese i filsystemet FAT32 og dermed er belemret med en maksimal partisjonsstørrelse på 32 GB.
  • FAT32 er ikke begrenset til 32 GB
  • Windows 2000/XP's formateringsprogram er begrenset til 32GiB
  • Andre formateringsprogrammer er ikke begrenset til 32GiB og takler i hvertfall opptil 128 GiB så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Jeg og en kammerat kjøpte oss nettop Pinnacle Show Center som vi koblet til nettverket (både lan & Wan mulighet) og den er vi godt fornøyd med.

I likhet med Kiss DVD spillere har den en chip fra Sigma disign og støtter til og med HDTV.

Vi kjører et program (server) på maskina vår som søker igjennom etter media og den spiller NESTEN alt av media vi forer den med :-)

 

Pris: (Komplett.no 2395kr) (Clas Ohlsoon 1995kr)

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122523&cks=SER

Test:

http://www.tomshardware.com/consumer/20031205/index.html

 

Har selvfølgelig funet mye e kunne tengt at var annerledes med pinnacle, men den AOpen boxa virket direkte latterlig for meg slik den fremsto her på HW.

 

PS. her aldrig opplevd "firkanter" på bildet, Fargemissvisning eller hakking på lyd/bilde ennå. all media jeg har spilt av med boxa (bortsett fra vanlige bilder tatt fra digitalkamera) har fremstått som bedre å se på tv via pinnakle en på min Samtron 19" CRT skjerm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

hmm FAT32. Blir rimelig umulig å kopiere HDTV filmer over på den boksen der da :( ..hvis man da ser bort fra at den i utgangspunktet ikke klarer MPEG-2..

 

men det blir absolutt spennende å se hvordan utviklingen kan gå, kommer nok til å vente litt med å innvestere i den der.

Lenke til kommentar
Uffameg.... Takke seg til DVD og Kino sier når jeg. Divx er ikke brukbart...

DivX-formatet (MPEG4) er da egentlig overlegent DVD-formatet (MPEG2). Problemet er bare at konvertering fra det ene til det andre reduserer kvalitet. Dvs. at hvis produsentene hadde laget DivX-plater fra råmaterialet sitt så hadde man fått langt bedre bildekvalitet inn på den samme lagringsplassen (4,7GB eller 8,5GB).

 

Når man skal digitalisere video hjemme, f.eks fra TV eller DV-kamera så lønner det seg å komprimere rett i det formatet som gir mest kvalitet per GB, altså DivX.

 

MPEG4 er altså et bedre komprimeringsformat enn MPEG2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Virker som om hardware.no har fått en spiller med noe feil på iallefall når man sammenligner med denne testen:

http://www.sweclockers.com/html/recension/...nMVP.php?page=1

Det er faktisk flere positive tester av denne spilleren på nettet, der mange er linket opp fra prisguiden. Selv er vi nok nødt til å forholde oss til den ytelsen vi faktisk kan observere, i motsetning til å simpelthen gjenta det andre måtte mene.

 

I testen du peker til står det faktisk ikke om de har testet opp mot MPEG-2: Det står bare at "Enligt specifikationerna skall AOpen MVP Player klara MPEG 1, 2 och 4".

 

Selv tipper jeg at de bare har testet med DivX/XviD - i likhet med de fleste andre.

 

DivX-avspillingen er faktisk ganske dugbar, som vi skriver i testen.

 

Vi mottok to enheter til test, etter at den første ikke lot seg montere på grunn av manglende veiledning - og vi testet avspillingen på begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...