Gå til innhold

Omtale av Formula One 04 (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke enig med deg Kristian, og synes spillet var elendig, og det er flere norske spillsider som har gitt dette spillet dårlig karakter.

 

Blandt annet 2/10 og Terningkast 6.

Det sier egentlig ganske lite om det finnes en norsk spillside som har gitt 2/10 (mener du at terningkast 6 er en svak karakter forresten?). Det er ikke noe problem å spa opp høye karakterer om man vil. Fragland gir Formula One 04 75,5%, 3DAvenue gir det 78%. 2003-versjonen fikk 8/10 av Eurogamer og Boomtown, 2002-versjonen har et snitt på 74% på Gamerankings. Har du spilt de tidligere versjonene vet du at spillet ikke har blitt dårligere, snarere tvert i mot. Fant få anmeldelser av de to siste versjonene i farta, men det er altså ikke noe problem å finne statestikk som viser det stikk motsatte av hva du mener.

 

Men, jeg synes ikke spillet er så godt som mange åpenbart vil ha det til. Har spilt det meste av F1-spill de siste årene, og mener 6/10 er en riktigere totalkarakter. Det er helt greit å lage et arkadeinspirert spill, men da bør det gjøres konsekvent. Spillets største svakhet (som forklart i omtalen) er at det prøver å være både simulator og arkadespill samtidig, uten at noen av delene lykkes spesielt godt.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Selv har jeg spilt en del F1 spill selv, og har fulgt med på F1 siden 1999 ganske nøye, har falt litt av det siste året, mener sporten begynner og ødelegges. Uansett.

 

Jeg skal sende deg linkt til omtalene jeg refererer til, jeg prøvde først dette, men fikk ikke lov pga. reklamering, men nok om det.

 

GT4 fra 2002 og EA Sports sitt spill i 2002 rulte fett, var noe av det beste F1 spillet jeg noen gang hadde spilt, og ett slikt spill kommer jeg neppe til og kunne nyte igjen før 2006 da lisensen til sony går ut, med mindre de igjen punger ut så mye penger at FIA ikke klarer og si nei, uansett.

 

Les omtalen min, og gjerne den andre også så vet du hva jeg snakker om.

 

Tenshi

Lenke til kommentar
Hei igjen,

Selv har jeg spilt en del F1 spill selv, og har fulgt med på F1 siden 1999 ganske nøye, har falt litt av det siste året, mener sporten begynner og ødelegges. Uansett.

 

Jeg skal sende deg linkt til omtalene jeg refererer til, jeg prøvde først dette, men fikk ikke lov pga. reklamering, men nok om det.

 

GT4 fra 2002 og EA Sports sitt spill i 2002 rulte fett, var noe av det beste F1 spillet jeg noen gang hadde spilt, og ett slikt spill kommer jeg neppe til og kunne nyte igjen før 2006 da lisensen til sony går ut, med mindre de igjen punger ut så mye penger at FIA ikke klarer og si nei, uansett.

 

Les omtalen min, og gjerne den andre også så vet du hva jeg snakker om.

 

Tenshi

Ut i fra innleggene dine, så virker det nesten som om du prøver å fortelle Aasgaard hvordan han skal omtale dataspill. Synes dette er _vel_ drøyt fra en som skriver den samme omtalen (ved en annen spill-side) og samtidig bruke ordet "og" 28 ganger i løpet av 4 korte avsnitt.

 

Om du forstår, så synes jeg det er litt tåpelig av deg å prøve deg på det du gjør nå i og med at din egen omtale ikke akkurat framstår som et prakt-eksempel på journalistikk.

Lenke til kommentar
Hei igjen,

Jeg skal sende deg linkt til omtalene jeg refererer til, jeg prøvde først dette, men fikk ikke lov pga. reklamering, men nok om det.

Les omtalen min, og gjerne den andre også så vet du hva jeg snakker om.

Skjønner ikke helt hva du vil oppnå ved det. Har du synspunkter kring spillet kan disse tas her. At du har skrevet en omtale på ei side sier vel egentlig ikke så mye. Du er selvsagt i din fulle rett til å mene hva du vil, men du mener vel ikke at jeg burde skifte mening fordi du mener noe annet enn meg?

 

GT4 fra 2002 og EA Sports sitt spill i 2002 rulte fett, var noe av det beste F1 spillet jeg noen gang hadde spilt, og ett slikt spill kommer jeg neppe til og kunne nyte igjen før 2006 da lisensen til sony går ut, med mindre de igjen punger ut så mye penger at FIA ikke klarer og si nei, uansett.

SCEE og EA har hatt rettigheter samtidig før. EA uttalte at de valgte å ikke satse videre på F1 fordi lisensen var grisedyr samtidig som det var et litt for smalt marked for F1-simulatorer. Hva som skjer når lisensen til SCEE går ut gjenstår å se. Det blir uansett feil å sammenligne en harbarket PC-simulator med en arkadeinspirert versjon for konsoll. Når det er sagt må jeg si at F1 Challenge 99-02 (PC) er blant mine favorittspill. Regner forøverig med at du mener GP4 (Grand Prix 4), ikke GT4. Liten forskjell der. ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du vil oppnå ved det. Har du synspunkter kring spillet kan disse tas her. At du har skrevet en omtale på ei side sier vel egentlig ikke så mye. Du er selvsagt i din fulle rett til å mene hva du vil, men du mener vel ikke at jeg burde skifte mening fordi du mener noe annet enn meg?

 

Hehe, nei selvfølgelig, alle har forskjellige meninger og synspunkter på ting, selvsagt også innen spill. Se bare på CS, mange hater det over alt på jord, mens noen lever for CS og forguder det. Ville egentlig bare si at jeg er uenig i karakteren, hehe.

 

SCEE og EA har hatt rettigheter samtidig før. EA uttalte at de valgte å ikke satse videre på F1 fordi lisensen var grisedyr samtidig som det var et litt for smalt marked for F1-simulatorer. Hva som skjer når lisensen til SCEE går ut gjenstår å se. Det blir uansett feil å sammenligne en harbarket PC-simulator med en arkadeinspirert versjon for konsoll. Når det er sagt må jeg si at F1 Challenge 99-02 (PC) er blant mine favorittspill. Regner forøverig med at du mener GP4 (Grand Prix 4), ikke GT4. Liten forskjell der.

 

At Sony har enerett på F1 spill er helt sinnsykt, utrolig teit og idiotisk. Når det ikke er konkurranse på markedet om hvem som lager det beste F1 spillet, blir det ikke noe press på Sony, og de legger ikke penger og ressurser i og lage ett knasende bra F1-spill. Mens hadde det hvert konkurranse om kjøperene, hadde hver part lagt mer i spillet, og dermed hadde vi fått ett bedre resultat.

 

Og ja, jeg mente Grand Prix 4, ikke Gran Turismo 4, hehe. Min feil :p

 

Tenshi

Lenke til kommentar

Tenshi, jeg leste gjennom anmeldelsen din... Jeg syns det virker litt rart at du i det hele tatt tør å klage på Gamer.no sin anmeldelse av spillet.

 

For det første er din evne til ordleggelse langt fra Gamer.no sin anmelder, sammenlignet virker din anmeldelse amatørmessig med tanke på ikke bare din manglende evne til interessant ordleggelse, men også gramatiske kunnskaper. Basiskunnskaper som og/å-regelen vil jeg vel kalle et must når man skal skrive anmeldelser, likeså orddeling.

 

Det er også vanskelig å ta din anmeldelse seriøst når du til stadighet motsier deg selv, med for eksempel utsagn som dette;

 

Lyden i Formula 1 er heller ikke skuffende, og høres nesten mer ut som ett leketøy du kjører enn en av verdens beste og råeste biler. Lyden er svak, lys og rett og slett mer komisk enn røff.

 

Jeg mener ikke å være slem med dette, jeg bare synes du skal ta en liten opprydning i din egen bakgård før du begynner å klage på andres. Det er ikke annet enn fair å forlange.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...