Gå til innhold

Ricoh med kompromissløs fargelaser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er noen som har spørsmål om dette produktet så spør meg så skal jeg se om jeg finner noen svar. Jobber i Ricoh Norge AS, som produkt spesialist faks - teknisk support. Har derfor gode muligheter til å grave fram svar på spørsmål.

 

Stiller meg derfor til rådighet for spørsmål, så spør her eller send meg PM. :)

Lenke til kommentar

"kompromissløs" må være det mest missforståtte ordet som PR-folk og blårussen bruker..

 

Det er jo synonymt "hensynsløs" i forhold til designkriteriene. Selv om det sikekrt betyr at man får en eller annen egenskap som er ekstremt bra, så betyr det også at man har optimalisert for denne egenskapen helt uten hensyn til de andre egenskapene. Skal man da tro reklamen så var målet med denne å få "flest mulig funksjoner". Noe som i følge reklamen også er helt uten hensyn på de andre kvalitetsfaktorene. Denne skriveren skal altså være fantastisk på antall funksjoner, men møkk på alt annet.... :roll:

 

Kanskje på tide PR-folk lærer seg hva "kompromissløs" egentlig betyr ?

Lenke til kommentar
Om det er noen som har spørsmål om dette produktet så spør meg så skal jeg se om jeg finner noen svar. Jobber i Ricoh Norge AS, som produkt spesialist faks - teknisk support. Har derfor gode muligheter til å grave fram svar på spørsmål.

 

Stiller meg derfor til rådighet for spørsmål, så spør her eller send meg PM. :)

Kjempe kult at man ser folk som deg her.

 

Anyway, hva er prisen paa farge-toner i forhold til andre produsenter? Vi ser jo ofte paa billige blekk-skrivere fra endel produsenter at hvis man kjoper nytt blekk et par ganger saa kan man jo nesten heller kjope en ny printer. Er det snakk om at man maa betale 2 store lapper for en kasset med farge-toner, eller ligger det i 1000 kroners klassen pr kassett?

 

 

Virker som et interresant produkt faktisk.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Enig i at ordet kompromissløs er litt feil å bruke, men slik er nå PR verdenen. Når det gjelder kommentaren om at jo flere funksjoner jo dårligere kvalitet så skal jeg si meg meget uening. Ricoh er en av verdens eldste og største produsenter innen kontormaskiner, om vi slår sammen alle merkene som selger Ricoh produsert utstyr så er vi markedsleder i europa med god margin. Produktene våre er godt gjennomtestet og innehar god kvalitet, samt om noe skulle skje så har vi gode garanti rutiner samt ett stort service apparat med enten avdelings kontorer og forhandler nettverk. Mere info på www.ricoh.no om dette.

 

Legger her linker til Ricoh Norge AS sin pressemelding + produkt info om CL1000.

http://www.ricoh.no/pressemeldinger/pressemld%20cl1000.pdf

http://www.ricoh.no/produkter/cl1000N.htm

 

I allefall så er dette ett veldig spennende produkt som ser ut til å være solid. Og skulle det dukke opp "barnesykdommer" så har vi rutiner som fanger opp dette slik at det rapporteres videre. Da blir slike problemer ganske så raskt fikset. :)

Lenke til kommentar
Kjempe kult at man ser folk som deg her.

 

Anyway, hva er prisen paa farge-toner i forhold til andre produsenter? Vi ser jo ofte paa billige blekk-skrivere fra endel produsenter at hvis man kjoper nytt blekk et par ganger saa kan man jo nesten heller kjope en ny printer. Er det snakk om at man maa betale 2 store lapper for en kasset med farge-toner, eller ligger det i 1000 kroners klassen pr kassett?

Ifølge prislister med veiledende (Villedende??? ;) hehe) priser så ligger toner patroner på følgende priser :

 

Svart (Black) = 1333,- Beregnet varighet = 9800 sider

Blå (Cyan) = 1435,- Beregnet varighet = 6500 sider

Rød (Magenta) = 1435,- Beregnet varighet = 6500 sider

Gul (Yellow) = 1435,- Beregnet varighet = 6500 sider

 

Prisene er uten moms, men som sagt veiledende priser, så kan nok desverre ikke sjekke nøyaktige priser nå, må høre med kundesenteret vårt i morgen.

 

[EDIT] Merk at beregnet varighet er utregnet med en viss dekk prosent av arkene, ergo jo mere trykksverte jo færre siders varighet [/EDIT]

 

Men Laser printere er overlegen blekk maskiner når det gjelder pris per kopi, varighet, kvalitet, holdbarhet etc. Det som kjennetegner blekk er at de er billige, men dyre i drift + reparasjon = bruk og kast sier nå jeg. Når det gjelder laser så er de dyrere i innkjøp, men billigere i drift og mye mere driftsikre.

 

Blekkpatroner har en lei tendens til å tørke ut også og da er løsningen å kjøpe ny patron, en tonerkasett til laser inneholder tørt pulver og har ingen mulighet til å "tørke" ut. :)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Enig i at ordet kompromissløs er litt feil å bruke, men slik er nå PR verdenen. Når det gjelder kommentaren om at jo flere funksjoner jo dårligere kvalitet så skal jeg si meg meget uening. Ricoh er en av verdens eldste og største produsenter innen kontormaskiner, om vi slår sammen alle merkene som selger Ricoh produsert utstyr så er vi markedsleder i europa med god margin. Produktene våre er godt gjennomtestet og innehar god kvalitet, samt om noe skulle skje så har vi gode garanti rutiner samt ett stort service apparat med enten avdelings kontorer og forhandler nettverk. Mere info på www.ricoh.no om dette.

 

Legger her linker til Ricoh Norge AS sin pressemelding + produkt info om CL1000.

http://www.ricoh.no/pressemeldinger/pressemld%20cl1000.pdf

http://www.ricoh.no/produkter/cl1000N.htm

 

I allefall så er dette ett veldig spennende produkt som ser ut til å være solid. Og skulle det dukke opp "barnesykdommer" så har vi rutiner som fanger opp dette slik at det rapporteres videre. Da blir slike problemer ganske så raskt fikset. :)

Beklager at jeg virker kverulerende.. men dette er rimelig møl. Størrelsen på firmaet har lite med kvaliteten på produktene å gjøre. Jeg jobber selv i et stort firma, (Norsk Hydro) og vet at "stort" betyr tungrodd. I en rakst endrende bransje som data er nok ikke dette noen god egenskap. Om dere er eldst så sier det meg også null av samme grunn. Data-verden endrer seg så raskt at hva man gjorde for 10+ år siden har null relevans for dagens produkter.

 

Avsnittet om at produktene er gjennomtestet og av god kvalitet kunne vært sagt om alle deres konkurrenter. Samme med garantirutiner og serviceapparatet.

 

Det høres nesten ut som om du har hørt så mye av firmaet ditt sin propaganda at du tror på at det mye bedre enn konkurrentenes og at du nærmest går på autopilot når du ramser opp de to avsnittene der.

 

Forresten, så må jeg få presisere at jeg ikke sa at produktene deres er møkk, jeg sa bare at PR-folka sa indirekte ved å bruke ordet "kompromissløs" at produktet er møkk på alle unntatt ett område; antall funksjoner. Produktene deres er sikkert gode de, men det er tydeligvis ikke PR-avdelingen enig i.

Lenke til kommentar

Ingen tvil. Hadde jeg hatt pengene, skulle jeg gått for laser. Begynner å bli rimelig lei av å handle inn sort blekkpatron den ene måneden, og fargepatron den andre. Kjempeinformasjon Zimon, har alltid lurt på prisen på kassettene. Og det var egentlig ikke så veldig galt med tanke på varigheten. En blekkpatron (sort, HP930C) holder...tja, 300 sider med noen bilder, kanskje 600 hvis man bruker kladd? Skal man printe ut noen CD covere, forsvinner blekket rimelig raskt.

Lenke til kommentar
Data-verden endrer seg så raskt at hva man gjorde for 10+ år siden har null relevans for dagens produkter.

 

Saa hva man kom frem til for 10 aar siden har ingen betydning for dagens produkter, det du sier? JEg er ihvertfall en smule uenig i akurat det, hva med all den R&D som ble gjort for 10aar siden, det har jo noe betydning for det man har kommet frem til idag. Det at en bedrift er gammel har baade positive og negative folger. Positivt er jo all den erfaringen bedriften tar med seg, negativt er jo at som du selv nevnte at bedriften kan bli tongrodd.

 

Men det betyr ikke at alle bedrifter er slik, det betyr ikke at hver "Department" er like tungrodd ;)

 

Anyway. Takker for prislista, helt toppers og tenker jeg litt etter saa er det ikke SAA gal pris egentlig. Naa skal jeg legge til en ting jeg kunne ha tenkt meg paa laser fronten og det er at det ikke har skjedd saa mye paa opplosnings fronten, har jo skjedd noe, men ikke i like raskt tempo som i blekk skriver fronten....Anyway (igjen), jeg ser frem til aa kunne skaffe meg en farge laser om det blir dette produktet eller et annet (vites ikke naa). Er lei av aa skifte blekk patron maandentlig pga av printing og jeg som liker aa laste ned pdf boker...jaja...

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at det som skjedde for 10+ år siden er uvesentlig for hvasom er på markedet i dag. Det er jo veldig mye teknologi som er basert på den gamle teknologien.

 

Det jeg mener er at alle konkurrentene har like god kunnskap om teknologien som fantes for 10+ år siden og dermed har hatt samme forutsetninger for å vidreutvikle sin egen teknolgogi de siste 10 årene. Når man skal vurdere to konkurrenters produkter opp mot hverandre så er det eneste som betyr noe, hvordan de har brukt disse like forutsetningene til å utvikle sine egne produkter de siste 10 årene. Det er ikke gitt hvilket firma som lager de beste produktene nå av f.eks et 10 år gammelt firma og et 100år gammelt firma, det som teller er de 10 siste årene...

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
OffTopic: Noen som vet noe om Oki C3100? Rask? God bildekvalitet? Billig/dyr i drift?

 

EDIT: Skrivefeil

OKI lager bra skrivere, og C3100 er intet unntak. Den er litt stor, men ikke værre enn at det går. Den er tregere enn C5000 serien, men det er da også beregnet å være en personlig skriver. Men, det viktigste er nok at den skriver helt rått bra til den prisen! Den kan sammenlignes med den eldre C7400 i utskriftskvalitet, og det er en ganske så stor skriver (og den var dyr i sin tid...) Les mer om C3100 her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...