Gå til innhold

CARDEXpert GeForce3


Anbefalte innlegg

Ettersom vi har gjort vårt med både GeForce DDR og GeForce2 GTS tidligere syntes vi det var på sin plass å teste den nye GeForce3. Valget falt på CARDEXpert fra Gainward, en serie grafikkort som har blitt populær blant overklokkere på grunn av god ytelse og lav pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

asså... hvis du hadde lest hele artikkelen så sies det jo at vi må vente på en prosjekt: geforce 3 artikkel for å få all viftebytte/mod-mekking på dette kortet

Står for mye om geforce 3? selvfølgelig står det jo om geforce 3! det er jo det artikkelen handler om!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-01 13:46, haakon_d skrev:

Artikkelen var gei, men jeg savnet at dere gjorde noe med kortet, det var bare plug'n'play, ikke noen ekstra heatsinks eller heftigere vifte, så den var ikke så morsom å lese som de andre. Det var også altfor mye om GeForce 3 etter min mening.


 

Hei! Som en nevte så kommer det en artikkel senere med navnet Prosjekt GeForce 3. Her bytter vi ut kjøleren med en Alpha 6030 og noen andre ramsinks+++. Da får vi se hva dette kortet virkelig kan klare av overklokking:)

mvh

Kjell Erik Budalen

 

[ Denne Melding var redigert av: kjekka på 2001-08-01 14:34 ]

Lenke til kommentar

On 2001-08-01 14:33, oldtor skrev:

Fin artikkel, men jeg savner informasjon om bildekvaliteten.

 

>> Bildekvaliteten er faktisk veldig vanskelig å avgjøre bortsett fra at bildekvaliteten er en fiasko å regne. Jeg ser at du henviser til Anandtech.coms GeForce3 test, hvor de faktisk ikke benytter programvare for å avgjøre dette. Det hele er med andre ord veldig subjektiv. 3D Mark 2001 PRO kan derimot teste bildekvaliteten.

 

Ville kjøpt geforce med en gang jeg men til seriøs jobbing duger kun matrox. Kan ikke dere begynne å teste bildekvaliteten?

 

>> Hva legger du i "seriøs" jobbing? Enig at Matrox kan være best der. Men igjen, alt avhenger av din definisjon.

Lenke til kommentar

Hyggelig at dere likte artikkelen, jeg og Kjell Erik har lagt inn ganske mange timer i den til sammen. Jeg skjønner godt at noen av dere syns den var litt for tørr og kjedelig, men det er fordi vi bestemte oss for å dele opp testen i to deler.

 

I denne første delen skal vi egentlig bare bedømme kortet, ikke hva vi gjør med det. Derfor står det en del om GeForce3, så de som gidder å lese det skjønner litt mer av hva som egentlig er nytt med GeForce3 og hvorfor det er bedre. På overklokkingsbiten har vi bare nevnt at Expert Tools følger med og gjør ting enkelt, og at det overklokket ganske greit selv med pinglete kjøling.

 

Prosjekt GeForce3 blir derimot noe helt annet, den blir en verdig etterfølger til Prosjekt GeForce 256 DDR og Prosjekt GeForce2 GTS. Det blir det full rulle med plansliping og skikkelige kjøleribber, før vi overklokker det max og ser hva det duger til - i kjent Overklokking.no-stil :smile:

 

 

Lars Bjerke

Ansvarlig leder og redaktør,

Overklokking.no

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 14 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...