Gå til innhold

TEST: Microsoft Digital Media Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv et Microsoft Intelli etellerannet tastatur på en annen pc her, og jeg må si at det var tilsynelatende lite forskjeller her, med unntak av scroll og farger. Formen er mye den samme, den samme irriterende f-locken, og jeg liker heller ikke space-knappen, som er skikkelig gigantisk (vet ikke hvorfor, liker den bare ikke). Nei, jeg har klart meg med KeyTronic KT2001 i 7 år, så klarer jeg det saktens i 7 år til...

 

EDIT: Må forresten trekke fram de programmerbare knappene, ja, det var konge. Kunne bruke knappene til akkurat det jeg ville, bytte f.eks. logoff som jeg var redd for å komme borti, med Opera, siden jeg bruker begge (både opera og IE) alt etter hva jeg føler for...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Jeg sitter nå og taster på et slikt Microsoft tastatur (ikke modellen som er testet) med uhorvelig mange knapper. Også jeg irriterer meg grønn over F-lock tasten. Det minste Microsoft kunne ha sørge for at man ikke trenger å aktivere F-lock vær gang maskinen startes på nytt. Finner det underlig at så mange synes dette er irriterende. Microsoft må jo hatt brukertester av tastaturet hvor de har fanger opp slike signaler!

 

Generelt synes jeg det er en uting at tastatur skal ha mange knapper. Selv bruker jeg bare volumkontroll av de ekstra knappene. Kanskje det bare skyldes at gammel vane er vond å vende :hmm:

 

Ellers synes jeg det er overraskende at oppegående artikkelforfattere på hardware.no fremdeles bruker IE :roll:

Lenke til kommentar

Gjett hvem som har en gavepakke til dere alle sammen?

Moa:

 

http://www.mvps.org/jtsang/flock.html

 

EDIT: Får vel forklare hva dette er. Dette er en link til en side hvor de har et par register filer som endrer hva scancoden fra tastaturet skal gjøre. Så flock og non-flock funksjonene til F-tastene blir byttet om. Så i default instilling så er det F-tastene som er på.

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar
Sitter selv med et desktop Elite som er storebroren , er meget godt fornøyd , ser heller ikke noe problem med F lock knappen , er vel ikke så tungvint med et ekstra tastetrykk i løpe av dagen , til gjengjeld får du jo dobbelt så mange funksjoner :-)

Det er bare det å huske på å trykke på det etter en restart.

Utrolig iriterende og spille et spill som bruker f1-f12 knappene og plutselig åpnes min datamaskin eller lignende.

Lenke til kommentar
Sitter selv med et desktop Elite som er storebroren , er meget godt fornøyd , ser heller ikke noe problem med F lock knappen , er vel ikke så tungvint med et ekstra tastetrykk i løpe av dagen , til gjengjeld får du jo dobbelt så mange funksjoner  :-)

Det er bare det å huske på å trykke på det etter en restart.

Utrolig iriterende og spille et spill som bruker f1-f12 knappene og plutselig åpnes min datamaskin eller lignende.

He HE , ja skjønner hva du mener :)

Lenke til kommentar

Det mest irriterende jeg vet med f-lock er når man skal rename ei fil med F2, og om man har glemt f-lock trykker man undo i stedet. Har fått slettet store filer jeg akkurat har kopiert osv. på den måten. Vanvittig plagsomt. Kan selvsagt installere register-filene, men det er en uting at man skulle trenge det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Jeg lurte hvordan det tastaturet som ble testet, var å SKRIVE på. Kanskje MS har forandret på noe etc.

 

Fra testen:

Det første undertegnede la merke til, var at tastene yter motstand når man bruker tastaturet. Det blir derfor litt "tungt" å bruke dette over tid. Det er som sagt opp til den enkelte å like eller ikke like dette, men opplevelsen av å bli sliten i håndleddene etter en tids skriving.

 

Håper dette var et svar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Jeg lurte hvordan det tastaturet som ble testet, var å SKRIVE på. Kanskje MS har forandret på noe etc.

 

Fra testen:

Det første undertegnede la merke til, var at tastene yter motstand når man bruker tastaturet. Det blir derfor litt "tungt" å bruke dette over tid. Det er som sagt opp til den enkelte å like eller ikke like dette, men opplevelsen av å bli sliten i håndleddene etter en tids skriving.

 

Håper dette var et svar på spørsmålet ditt.

Det duger.

 

Men er det "flatt" ? (hvis du ser på det fra siden)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...