Gå til innhold

PCI Express for Athlon 64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge "the Inq" er det snakk om 1.kvartal og det vil si en gang mellom januar og mars. Jeg må si det er skuffende at dette ikke kommer før, det har allerede vært en del brukere som etterlyser AMD hovedkort med PCIe her på forumet.

 

Jeg ser for meg at dette i verste fall kan stanse den positive utviklingen AMD fortiden er inne i. Hvorfor velge gårsdagens teknologi når dagens er tilgjengelig fra kornkurrenten.

Lenke til kommentar

Nforce4 er jo planlagt Q4, og skal ha PCI-E.

 

AMD har lite erfaring med å lage egne chipset, VIA og Nvidia som har tatt seg av det, og også ALI før. AMD laget chipset til de første SLOT A Athlon cpu`ene, og de laget vel de siste til AMD MP serien, (760 Chipset?). De legger opp til at 3parts produsenter tar seg av chipset, i motsetning til intel. Dette kan være en ulempe, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Nvidias nForce 4 skal støtte SLI, med en Pci-E 16x og en 8x (tror jeg)

 

Problemet her er ikke hos AMD eller Intel, men hos oss forbrukerne som ikke klarer å bruke hue.

 

AMD ser at for øyeblikket er det ingen ting å tjene på å bruke Pci-E (og DDR2 også). Men vi forbrukerne krever å ha PC'er med nye tech, med nye cool'e navn.

 

Man skulle da tro at AMD hadde sett effekten av dette selv, med sin 64 bits technologi. Det er nok mye på grunn av denne at de tar mye innpå Intil for tiden. Dette selv om det er et fåtall av de som eier en a64 som bruker denne technologien. Det er en ny cool greie å ha.

 

Sitter her selv med en AMD 64, som kjører på et 32-bits OS :roll:

Lenke til kommentar
Nvidias nForce 4 skal støtte SLI, med en Pci-E 16x og en 8x (tror jeg)

 

Problemet her er ikke hos AMD eller Intel, men hos oss forbrukerne som ikke klarer å bruke hue.

 

AMD ser at for øyeblikket er det ingen ting å tjene på å bruke Pci-E (og DDR2 også). Men vi forbrukerne krever å ha PC'er med nye tech, med nye cool'e navn.

 

Man skulle da tro at AMD hadde sett effekten av dette selv, med sin 64 bits technologi. Det er nok mye på grunn av denne at de tar mye innpå Intil for tiden. Dette selv om det er et fåtall av de som eier en a64 som bruker denne technologien. Det er en ny cool greie å ha.

 

Sitter her selv med en AMD 64, som kjører på et 32-bits OS :roll:

Så enig så enig!!!! :yes::yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...