Gå til innhold

Gateway lanserer BTX-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BTX er vel en naturlig utvikling av ATX og jeg tror AMD også vil komme etterhvert. Selv om AMD for øyeblikket ikke har samme problem med kjøling som Intel er det bare et tidsspørsmål før også de må tenke alternativt og BTX tilbyr slik jeg har forstått det bedre kjølemuligheter.

 

Og som en annen sa; så lenge AMD verken produserer HK eller store mengder chipsett så har de fint liten kontroll over en evnt overgang.

Lenke til kommentar
ikke for det. det er jo HK produsentene som står for det byttet evt. Så det er kanskje lite AMD kan gjøre?

Jeg tror nok at hvis AMD vil over på BTX standarden, så har de nok innflytelse til at de kan yte nok press på HK produsentene til å lage BTX hk for AMD cpu'er. Det er nok ikke så lenge før det skjer. Det som kommer til å være surere for AMD er å støtte oppunder et Intel-initiativ... :p

Lenke til kommentar
ikke for det. det er jo HK produsentene som står for det byttet evt. Så det er kanskje lite AMD kan gjøre?

Jeg tror nok at hvis AMD vil over på BTX standarden, så har de nok innflytelse til at de kan yte nok press på HK produsentene til å lage BTX hk for AMD cpu'er. Det er nok ikke så lenge før det skjer. Det som kommer til å være surere for AMD er å støtte oppunder et Intel-initiativ... :p

Vet ikke det, hele prosessor divisjonen til AMD er jo i praksis bygd opp på ett Intel initiativ. Tror eplet hadde vært surere dersom det var andre veien. Inntil videre må nok AMD til en stor grad leve med at det er Intel som setter standardene.

Lenke til kommentar

Kanskje litt på sidelinja, men er forkortelsen BTX nok en sammensetning som er bestemt før hva "forkortelsen" skal stå for? "Balanced Technology Extended" betyr balansert utivdet teknologi og sier ingenting om hva det er...

 

Så lenge ATX og BTX evt. kan brukes om hverandre i kabinetter (i framtida) bør det kanskje være heller opp til hovedkortprodusentene å eksperimentere med design for å se hva som blir best.

Lenke til kommentar
BTX ... Noen som tror det blir noen suksess? Tror dere det kommer til å ta over for ATX? Evt når tror dere ATX blir "helt utdatert" ?

Spørs hva du mener med suksess. Neppe i den forstand at "alle" vil hoppe over på BTX i pur glede. Tror kanskje det vil bli en suksess i den forstand at det vil tvinge seg fram som den mest brukte standarden.

Og tidsperspektivet ? Om 2-3 år er det nok den mest solgte standarden hos webshoppene.

Lenke til kommentar
jeg håper at AMD er så vettunge at de skifter over til BTX de også...

 

ikke for det. det er jo HK produsentene som står for det byttet evt. Så det er kanskje lite AMD kan gjøre?

Vel, hvis du leser det følgende så forstår du nok mer hvorfor AMD ikke kommer til å støtte BTX:

 

Why everyone hates BTX

 

Gateway leverer forresten på lik linje med Dell bare Intel-baserte produkter, og kan egentlig betraktes som avdelinger av Intel Retail Inc.

Lenke til kommentar
BTX blir nok mest populært hos leverandører til bedriftsmarkedet. Særlig den mer fleksible muligheten til å bygge kompakte, men likevel standardiserte desktop maskiner vil nok spille en viktig rolle.

Enig, tror etter hvert at det vil tvinges fram mindre og stillere maskiner til proffbruk. Hvis dette nye designet kombineres med heatpipekjølere med 120x120 vifter, vil det bli lett å designe kabinetter som kan gjøres så og si lydløse. Vi som er personlige datafriker utgjør bare promiller av det totale datamarkedet, og produsentenes viktigste mål er å nå bedriftsmarkedet.

Lenke til kommentar

Så lenge ATX og BTX evt. kan brukes om hverandre i kabinetter (i framtida) bør det kanskje være heller opp til hovedkortprodusentene å eksperimentere med design for å se hva som blir best.

Tror nok ikke de kan brukes om hverandre, ikke i følge spesifikasjonene i alle fall.

Kabinettet mitt (lian li pc6077) er visstnok ikke BTX-kompatibelt, mens Coolermaster Stacker (se hos netconnection.no) er både atx og btx kompatibelt.

Lenke til kommentar

ettersom de skifter helt plass på hvor både CPU, minneports, utganger bak og spesiellt PCI/PCIe porter er, så går det ikke ann å bruke dem om hverandre i 99% av kabinettene...

 

snoreh: tja, ville det ikke bare være å designe kortet og bytte plass på CPU og NB/SB, hvis man ser på de bildene, så ville det føre til en ganske enkel "direct lane" til minneslots?

 

Å hate det fordi det bare er en "nødløsning" på Prescott's varmeutvikling synes jeg er litt feil...og hvis de ikke kjører så aggresivt ut på det, så tror jeg det kan komme fint inn i markedet over en 2-3 år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...