Gå til innhold

OCZ: DDR2 når 766 "MHz"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men hvis du leser så står det at hastigheten er såpass høy at CAS ikke har noe å si, den er raskere uansett! :)

Den uttalelsen der tar jeg med et tonn salt....

 

AMD har uttalt at for deres del så må modulene opp i 667-800MHz før det begynner å bli noen ytelsemessig gevinst av å gå over fra DDR1. Dvs. at vi trolig får se ganske lik ytelse på både DDR2 667 og 800-hastighet som på AMD-systemer med DDR1-400.

 

For intels del så er DDR1-400 ca like raskt som DDR2-533. Dermed vil det ønne seg ytelsemessig for Intel å bruke DDR2 allerede fra ca 533/667-hastigheter.

 

Uansett så synes jeg sammenligningen mellom DDR2-667@766 med DDR1-400 blir litt urettferdig siden man burde overklokket DDR1-modulene også.

 

Hvis jeg tipper rett så tror jeg vi får se ikke JEDEC-godkjent DDR1-500 (250MHz DRAM) som "standard" på AMD-systemer før man får se DDR2 på AMD-systemer.

 

Jeg tror også at DDR2 har mye mer å gå på i fremtiden. DRAM'en går jo fortsatt på "lusne" 166MHz (DDR2-667) eller 200MHz (når DDR2-800 kommer), mens DRAM'en på DDR1 har gått på 200MHz i over et år og hele 300MHz på de raskeste overklokker-brikkene.

Lenke til kommentar
rd-ram er det som var best før? er det ikke noen utvikling på de nå lenger?

Joda, RD-ram var raskest på den tiden det konkurrerte mot SDram PC133. Men det er vel forlengst glemte hastigheter?

 

Utviklingen foregår fortsatt, og det har blitt lansert RD-ram som har opptil 2 kanaler a 32bit og hastigheter på hele 1200"MHz" (400MHz QDR). Det er desverre forttsatt fantasipriser på dette så ingen brikkesett leverandører har valgt å støtte det.

 

RD-utviklingen har også gått ennå videre. Da har modifisert teknologien mye siden RD og kaller det nyeste tilskuddet på stammen for XDR-ram. Spesifikasjonene ble tolket av journalister til ekstremt lovende, men i realiteten så er det også problemer med tilgangstider her også. For ikke å snakke om den fortsatt ukjente prisen ...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...