Gå til innhold

Alt om Canon EOS 20D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffende at 1.6 crop factor ble beholdt. Prisen synes ekstremt høy sammenlignet med veil. pris i USA. Her blir det nok mange som kommer til å bestille fra U.S.A. 60% høyere veil. pris i Norge er grådig av Canon Norge. Mva og frakt spiser opp mye av denne forskjellen, men likevel nok til å gjøre det svært attraktivt å kjøpe fra U.S.A. Det blir spennende å se hvor lav den "virkelige" prisen blir. Veil pris på 18-85 mm er 4.100 i U.S.A., 7.500 i Norge. Tar man hensyn til mva. blir forskjellen fortsatt solide 2.400.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Leste i previewen på Imaging Resource at man i USA kunne plukke opp en pakke med 20D og det nye EF-S 17-85 mm IS USM objektivet for ca $2000. Er det noen som vet om denne pakken er lansert i norge, og hvor mye den i så fall vil koste?

Endret av Xmag
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe dette kameraet, det blir min første speilrefleks og jeg har noen kloke spørsmål.

Jeg har bakgrunn fra video og er relativt flink på det, og har mye stash.

 

Det jeg lurer på er hvilke linser jeg bør velge for dette kameraet.

Jeg kommer til å bruke det som et allround/sports kamera.

Jeg vil ha en vidvinkel, fisheye og en kraftig zoom i tillegg til normal objektivet.

Kan noen foreslå noen linser jeg kan beholde en stund.

Er det bare å slå til å kjøpe det dyreste man finner?

Lenke til kommentar
Leste i previewen på Imaging Resource at man i USA kunne plukke opp en pakke med 20D og det nye EF-S 17-85 mm IS USM objektivet for ca $2000. Er det noen som vet om denne pakken er lansert i norge, og hvor mye den i så fall vil koste?

Lurte også på dette, men har ikke funnet noen steder som har tilbudt denne pakken i norge (er ikke dermed sagt det ikke finnes )

 

Har selv bestil med standard EF-S 18-55 kit, da det er disse som kommer først i butikkene. Ser at xd.no alledere har fått inn 13 stykker av EF-S 17-85/ 4,5-5,6 USM IS

 

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=38634&l=3&...10&likepattern=

 

Bare ett spørmål om tid før jeg må prøve det objektivet.

Endret av bai
Lenke til kommentar
Den standardlinsen yter ikke kameraet rettferdighet, så du bør nok bytte det ut om kort tid for å få full glede av ett såpass rått kamera som 20D.

Mulig jeg er litt tungvinn nå, men:

 

Vel er 20D et "råere" kamera enn 300D, men begge gjør jo i prinsippet det samme, nemlig fanger opp lyset fra objektivet, og lager et bilde av dette.

 

Er det ikke mulig å ta like gode bilder med 300D som 20D i de aller fleste situasjoner? Og er det ikke da like viktig å ha et godt objektiv i begge tilfellene?

 

Tommy

Lenke til kommentar

Begge kameraene vil nok gi deg bedre bilder med bedre objektiver. Dette er vel "sant" for alle SLR kamera.

 

Er det ikke mulig å ta like gode bilder med 300D som 20D i de aller fleste situasjoner?

 

Helt sikkert, og i mange tilfeller er det vel heller "utsyret" bak kamera som avgjør.

 

Uansett er det situasjoner hvor 20D vil gi bedre bilder. Dette vil typisk være sportsbilder og bilder på høy ISO. 20D er veldig god på støy reduksjon og kjapp autofokus, noe som vil gi bedre bilder. Skarpheten ser også ut til å være en del bedre, men fortsatt lang unna 1d som har en glimrende algoritme for skarphet.

 

Hvis du bare bruker kameraet til å ta "Snapshots" med alt på auto vil du vel neppe merke så stor forskjell uansett skulle jeg tro

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...