Gå til innhold

Nanoteknologi gir 100 TB per plate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes ikke at vi trenger harddisker med mer lagringskapasitet, men harddisker som er vesentlig raskere.

 

Vel, det ser ut for at de har tenkt på begge deler. Sjekk ut denne siden!

 

Colossal Storage nanoTechnology will push the bandwidth limits beyond 1000 GB/sec holding 10,000 times more data than hard drives and will cost 1,000 times less then the cost of todays storage.
Lenke til kommentar

Dette blir helt sikkert ikke for forbrukermarkedet. Tviler egentlig litt på at produktet kommer ut på noe som helst marked. Slike ting har jeg hørt om hver mnd i mange mange år, men jeg ser aldri noe til produktene.

 

Hvis dette var så bra, ville nok alle harddiskprodusentene kastet seg over det...

 

Hadde jo rocket om det hadde kommet ut noe slikt. Men hvem trenger så mye plass? Det er begrenset hvor mye data du kan få tak i. 400 slike plater å du kan laste ned ALT kra kazaa...

Lenke til kommentar

jeg ser for meg tre mulige scenarier, der de to første i mine øyne er mest sannsynlige

 

1. Selskapet blir kjøpt opp og teknologien blir "drept"/begravet til fordel for andre teknologier det selskapet som kjøpte opp eier. Så blir den evt. lansert senere når spranget ikke er så grensesprengende stort lengre...

 

2. Det er vapourware

 

3. Det kommer ut og det fungerer...yay!

Lenke til kommentar

 

Et gjennombrudd innen forskning på nanoteknologi kan føre til at 3,5" plater med 100 TB lagringsplass er på markedet om 3-5 år.

 

La oss skrive om setningen litt for a vise hvor ullent det egentlig er:

Et gjennombrudd innen forskning på bioteknologi kan føre til at flyvende griser er på markedet om 3-5 år.

 

 

Jeg tror vi har endel nobel-priser igjen før dette er klart for massemarkedet. Forøvrig har IBM skrevet sin egen logo med atomer og lest det ut med et tunnelmikroskop for mange år siden, med andre ord intet nytt her. Jeg ville ha ventet litt med å kjøpe aksjer i dette foretaket. Sammenligningen med Optikom er absolutt på sin plass.

Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt med EN sånn plate til divx/spill :D

Hva om du hadde mistet platen da?

 

Hvis dette kommer på markedet (noe jeg ikke tror), ser jeg flere problemer.

 

Hvem er kundegruppen? Kan ikke tenke ut noen mange som har bruk for en slik lagringskapasitet. Hvis de bare har planer om å selge til store bedrifter er prisen litt lav. De må selge mange produkter for å tjene penger.

 

Hvor skal en privatperson få tak i så mye data at han/hun trenger noe slikt? Internett er alt for tregt til at man kan få tak i så mye data. Hvis dette produktet kommer innen 3-5 år er det sikkert ADSL2 som er det mest vanlige. Ikke i nærheten raskt nok til å laste ned så mye data.

 

Dette er BS tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...