Gå til innhold

EPoX snart klare med sokkel 939


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kommer nok med tid og stunder....jeg stusset mer over at de hadde en egen minnekontroller...

Det er sikkert fordi det er et hovedkort for 1 cpu, som vil si at cpu har minnekontroller for 2 kanaler. Mest effektivt, 2 brikker.

Men her har du 4 spor.. så jeg tør spekulere i at 2 av sporene går til cpu'ens minnekontroller, og de 2 andre går til hovedkortet sin minnekontroller... så da har du 1 cpu, 4 minnekanaler.

Lenke til kommentar

minnekontroller?? jaha?

 

Tviler på at du trenger en egen minnekontroller på HK for å kjøre 4 brikker i dual... men men, jeg veit ikke

 

ang. PCIe så støtter vel ikke nForce3 brikkesettet PCIe og det er derfor det ikke er PCIe på noen s939 hovedkort enda.. Man må nok vente på nForce4 (som forøvrig ikke er sååå langt unna)

Lenke til kommentar
minnekontroller?? jaha?

 

Tviler på at du trenger en egen minnekontroller på HK for å kjøre 4 brikker i dual... men men, jeg veit ikke

 

ang. PCIe så støtter vel ikke nForce3 brikkesettet PCIe og det er derfor det ikke er PCIe på noen s939 hovedkort enda.. Man må nok vente på nForce4 (som forøvrig ikke er sååå langt unna)

Tenkte ikke på å ha 4 brikker i dual.. tenkte på å ha 2x dualchannel, eg. quadchannel ram.. Hadde vært heftig.

Lenke til kommentar

Jaja, der ble pc-kjøpet utsatt enda litt til. Men det er vel det smarteste, innen dette kortet er ute i butikkene, har det kanskje kommet en release-dato på NF4, sånn at kjøpet blir utsatt enda litt til.. Bare håpe jeg klarer å holde pengene på kontoen der de hører hjemme ;)

Lenke til kommentar
minnekontroller?? jaha?

 

Tviler på at du trenger en egen minnekontroller på HK for å kjøre 4 brikker i dual... men men, jeg veit ikke

 

ang. PCIe så støtter vel ikke nForce3 brikkesettet PCIe og det er derfor det ikke er PCIe på noen s939 hovedkort enda.. Man må nok vente på nForce4 (som forøvrig ikke er sååå langt unna)

Tenkte ikke på å ha 4 brikker i dual.. tenkte på å ha 2x dualchannel, eg. quadchannel ram.. Hadde vært heftig.

Det der kan ikke stemme. For det første så har ikke brikkesettet noen minnekontroller. For det andre så måtte en eventuell ekstra minnekontroller gått via HyperTransport for å kunne bli koblet til CPU'en. Dette ville garantert økt latency noe inn i granskauen og atpåtil måttet dele båndbredden med andre enheter slik at det ville blitt veldig tregt.

 

Jeg tviler sterkt på at det med "egen minnekontroller" er noe annet enn en skrivefeil eller misstolkning.

Lenke til kommentar
Vise ord Simen1.

 

Genialt at EPoX har 4 minnekanaler, har hittil bare sett 939-kort med 3.

 

Men det frister med PCI-e, Soundstorm 2 osv, så jeg blir vel å vente på nForce 4

* Takk takk :D

 

* Det vil nok ikke ha 4 minnekanaler, men 4 minneplasser (fordelt på 2 minnekanaler)

 

* Jepp, vi får håpe det kommer i Nforce4 sammen med S-ATA med NCQ.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Vise ord Simen1.

 

Genialt at EPoX har 4 minnekanaler, har hittil bare sett 939-kort med 3.

 

Men det frister med PCI-e, Soundstorm 2 osv, så jeg blir vel å vente på nForce 4

* Takk takk :D

 

* Det vil nok ikke ha 4 minnekanaler, men 4 minneplasser (fordelt på 2 minnekanaler)

 

* Jepp, vi får håpe det kommer i Nforce4 sammen med S-ATA med NCQ.

NCQ er det vi venter på.

 

Gleder meg til å få et realt ytelsesløft på Seagate disken min.

 

vintern ser stadig lysere ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...