Gå til innhold

Gjør GeForce 6800 til GT/Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke gjøre det om til GT eller Ultra nei. Man har jo bare 128MB RAM på de. Man kan åpne pipelinsene å dermed få mer ytelse. Så må man bare se hvor langt man kan overklokke det.

 

Tror ikke det er mange 6800 kort ute som man kan åpne 16 pipelines på, å kjøre som Ultra (400/1100) for å si det sånn, å uansett, har de bare halvparten med RAM. Men uansett, så er det jo en bra ting. For jo flere pipelines man har, jo bedre er ytelsen :thumbup:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
eller de fire ekstra pipelinene er defekte, vil det føre til feilvisning av 3D-grafikk ("artifacts"). Med tanke på at grafikkbrikkene sorteres etter ytelse og/eller defekter, er det rimelig trygt å anta at ikke alle kortene vil fungere like bra med en slik "hack".

 

Synes dette viket litt jall. Mulig det kan fungere hos noen, men det er vel

kanskje ikke helt lurt å basere innkjøpet av grafikk-kort på dette?

Lenke til kommentar
blir ytelsen bedre jo fler pipelines du har? eller gjør det bare at du kan klokke lenger når du øker antallet?

Kan som regel klokke mindre, jo flere pipelines du har. Men ytelsen går opp med flere pipelines igjen da. Eks. Mitt gamle x800Pro kort klarte 575 på coren med 12 pipes. Etter at jeg åpnet 16 pipelines på et, ville det ikke mer enn 550.

Lenke til kommentar
Noen som har noen formening om det ville vært lurt av meg å investert i en Giant III VGA-kjøler hvis jeg først skal overklokke skjermkort?

Netshop har testet om GIANT III passer på 6800 kort, noe den ikke gjør.

 

Universal clip som passer både nVIDIA & ATI (Gjelder ikke 6800serien og x800)

Lenke til kommentar
blir ytelsen bedre jo fler pipelines du har? eller gjør det bare at du kan klokke lenger når du øker antallet?

Kan som regel klokke mindre, jo flere pipelines du har. Men ytelsen går opp med flere pipelines igjen da. Eks. Mitt gamle x800Pro kort klarte 575 på coren med 12 pipes. Etter at jeg åpnet 16 pipelines på et, ville det ikke mer enn 550.

Ditt gamle X800Pro?

 

Hva er nytt for deg? :!:

Lenke til kommentar
kjøper meg ultra jeg, har så god råd nå at så det gjør nå jeg!

har ikke god råd men jeg skal gjøre det samme, orker are ikke alt det tullet som denne modden vil medføre. Regner med en flom av poster på forumet, om folk som har problemer i spill og annet netopp pga dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...