Gå til innhold

TEST: Philips 190S5CS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte Philips 190S5CS fredag forrige uke fra Best Buy. Overraskende nok fikk jeg den allerede på mandag. Dessverre hadde denne over et dusin "døde" pixler, slike som vises på sort bakgrunn som fargede prikker.

 

Kontaktet Philips i norge, som utrolig nok ordnet en nye skjerm på døren iløpet av 24 timer! Denne skjermen har _ingen_ døde pixler.

 

Min forrige LCD skjerm var en etterhvert tilårskommen Viewsonic VG 174, og det blir mot denne jeg sammenligner min nye skjerm.

 

Og nesten alt er bedre. Skjermflaten er større, skjermen veier mindre, fargene skarpere og jeg finner ikke spor av etterslep i Far Cry, Bubble Trouble og True Crime. DVD'er ser nydelige ut på denne. Det eneste denne mangler iforhold til min gamle skjerm, er pivot funksjon. Siden jeg sjelden eller aldri brukte denne, så kan jeg fint leve uten.

 

Hvis DVI ikke er et must for deg, men du er på jakt etter en skjerm du kan bruke til intens spilling samt DVD, så er denne svært bra.

Lenke til kommentar
Vi har faktisk ikke rukket over Philips sine 17" skjermer enda, men dette har prioritet :)

Hehe, haddde egentlig ikke forventet at dere skulle ha rukket det da, det er jo tross alt sommer. Tenkte på om det var noen andre som hadde testet det. Ellers høres det MEGET kurant ut at det er pri på slikt. Ser frem til det. Trenger kanskje en ny skjerm ja...

Lenke til kommentar

Med DVI slipper du at signalet må konverteres til analogt i skjermkortet og tilbake til digitalt igjen i skjermen, med påfølgende kvalitetstap. Tapet avhenger selvfølgelig av skjermkort, kabel og skjerm, men vi ser stort sett forskjellen. - spesielt på fargedybde. Har også opplevd skjermer hvor den ene tilkoblingen gir rutenett i bildet, mens den andre er helt fin

Lenke til kommentar
Noen skjermer i samme prisklasse som er bedre på spill?

 

 

 

Trur neppe til dags dato du vil finne en annen skjerm som er så rask og god i spill enn denne skjermen.

Det er jo tross allt en 19" og som vi alle veit så sliter egentlig de med litt etterslep.

Men faktisk denne phillipsen sliter ikke med det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

husker før når alle klagde på Philips for det de var så "kalde" i

fargene, jeg likte det og gjet hvem som kunne sitte å spille hele

natten uten å få vondt hodet.......

(men det var i gamle 17" CRT tider når PSdata Østereng solgte

Philips)

 

dette er kansje en fordel som langtidsspillere har med Philips +

responstiden.

fetteren min har en SUN 21" CRT(Sony triton) og jeg har to Eizo F77S

og disse kan ikke måle seg mot Philips etter min mening.

 

kansje det er ikke så rart at nærmere alt av TV'er og Monitorer

har Philips bilderør :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...