Gå til innhold

AMD64 kjører best på Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører best? Best til hva da? Hastighet? Stabilitet?

 

Hva er det dere mener med best?

 

Huff dette er jammen bare mat for haiene. Dere har faktisk klart å komme frem til at en AMD 64 kjører bedre på et 64bits OS. Huff håper ikke dere ble for utslitt etter den fantastiske og utrolig nok rette konklusjonen. Det neste er vel at Intel har klart å lage en CPU som er litt varm, og at mest sansynelig så kommer HW prisene for de tingen du kjøper i dag gå ned om 1 år.

 

Har dere så lite tiltro til leserene at dere måtte skrive det? :no:

 

Jaja det er jo litt greit at det er sommer, og agurknyheter til tusen.

 

Og du skal være svært treg hvis du skal være bak Win i OS sammenheng. De setter ut en nytt OS i 4 års intervaller. Mens andre med litt mer IQ fornyer det hver 12-18måneder.

Lenke til kommentar
Det har definitivt noe med at man har all kildekoden og kan compile alt til amd64.

Offtopic:Nicholas... du er en søppelnerd! :)

 

Ontopic: Dette er jo på ingen måte noe nytt... vil riktignok bli litt galt i å si at det kjører bedre på Linux, for det sier seg selv at den yter bedre på Linux 64bit enn Windows 32bit...

Endret av Da_Assassin
Lenke til kommentar

Microsoft: Buy 32 bits, get 32 bits free

Although server customers may have to wait a little longer for a version of Windows that supports their 64-bit systems, they won't have to pay for an upgrade when the software does ship.

 

Microsoft said Friday that customers that buy a 64-bit Opteron or Xeon server and pay for a license to Windows Server 2003 will be able to exchange that license for one that covers the 64-bit edition when it ships next year.

Lenke til kommentar

Macfaen: ro deg ned.. de konkludert med at opteron AMD64 kjører best på linux ja...i motsetning til windows familien...

 

hele artikkelen er jo lagt opp til å vise hvilke problemer Microsoft har med tanke på OS til Opteron servere ettersom de ennå ikke har noe ute, mens konkurrentene allerede har det...har lite med om opteron kjører bedre på 64bit enn 32bit i seg selv...sheesh...

Lenke til kommentar
Macfaen: ro deg ned.. de konkludert med at opteron AMD64 kjører best på linux ja...i motsetning til windows familien...

Er ikke en rolig person :p

 

Synes at formuleringen var så rar, kjører best.

 

Edit: tror du må bli litt flinkere til å harselere med folk, det funket ikke så veldig godt å omskrive nicket mitt.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Kjører best? Best til hva da? Hastighet? Stabilitet?

 

Hva er det dere mener med best?

Uten at jeg skal uttale meg på vegne at HW.no, virker det klart for meg at best her betyr at den utnytter prosessoren mest mulig. AMD64 kan kjøre i 3 arkitekturmessige modi, og det er Linux som setter den i tredjegiret.

 

Jeg føler at AMD burde berømmes mer for sin fremgangsmåte, der de benytter håndgrepet til samtidig å fjerne endel gammel funksjonalitet som ikke lengre er i utstrakt bruk (tror det var den gamle -87 FPU-delen, usikker her). Jeg kan ikke komme på i farten at Intel har gjort det samme.

 

Som nevt i en anne tråd begynner Intel-arkitekturen å bli i eldste laget, det er på tide en tar frem noe nytt som faktisk drar nytte av arkitekturmessige fremskritt som tross alt er gjort siden 1985. ARM er nyere, og langt mer behagelig å programmere og er heller ikke en varmovn. Watt pr. MIPS er viktig når en skal stable opp et server-rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...