Gå til innhold

Ikke noe Doom III for Windows 98 og ME (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette var rart. eg har alltid trudd at windows 98 var populært blant gamerer, men dette er sikkert feil.

Var er vel korrekt uttrykk ja :)

 

Men et sted må grensen gå - Win 98 er jo tross alt *telle på fingrene* 6 - SEKS - år gammelt nå da. Det er en evighet i dataverdenen.

 

Bra at noen endelig setter ned foten og stiller *litt* krav til OS'et og ikke bare til hardware'n.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

som Shimano sier, så sa eg "var" eit ganske populært os.

 

og det er sikkert framleis folk som bruker det (microsoft fortsetter jo og støtte det).

 

så eg kan ikkje forstå kvifor det ikkje skulle gå ann å spele doom3 på det, det kan vel ikkje vere noko problem med å legge inn støtte for det?

 

men det er sjølvsagt bra at verda går framover.

Lenke til kommentar

Dette har vel lite å si den dag i dag. De fleste seriøse gamere kjører XP Pro. Men jeg er sikker på at det finnes mange potensielle kjøpere som har Win 98 også. Utviklerene har vel tenkte det slik at med et minimumskrav på 1.5 Ghz, osv, ville det ikke være nødvendig med støtte for Win 98 ettersom de fleste maskinene med 1.5 Ghz hadde XP installert fra starten av.

de bildene er fra xbox versjonen

Det bør de være. Men jeg tror heller ikke at vi skal forvente oss en slik grafikk ingame som det var på de første bildene. Tror egentlig at det var en del concept-art ute og gikk da... ;)

Lenke til kommentar
så eg kan ikkje forstå kvifor det ikkje skulle gå ann å spele doom3 på det, det kan vel ikkje vere noko problem med å legge inn støtte for det?

Kost/nytte er vel en grunn, sikkert fordi de benytter funksjoner i OpenDL/DirectX/Windows som ikke støttes i Win98/ME. I tillegg gidder vel ikke produsenten å teste det ut på Win 95/98/ME. De mener sikkert at har du kraftig nok maskinvare for Doom III, så kjører du ikke et eldgammelt OS.

Lenke til kommentar

Jeg tør sette penger på at det 1. er flere potensielle Doom III-kjøpere som eier Win98 og WinME enn det er potensielle Doom III-kjøpere som eier Mac og Linux, og 2. at det vil koste mindre penger for id å få Doom III til å kjøre på Win98 og ME enn det vil koste dem å konvertere det til Mac og Linux.

 

Så jeg synes det er ganske rart. Selv bruker jeg Windows 98SE 95% av tiden, men har Windows 2000 installert på samme maskin (dual boot).

 

Ang. bildene:

Hos Gamespress, hvor bildene er hentet fra, er de registrert under PC-versjonen. Det samme er de hos ToTheGame. Men jeg er enig i at de egentlig ser ut som Xbox-bilder.

Lenke til kommentar

Det må jo sies å være litt merkverdig at spillet etter hvert vil komme til både Mac og Linux, samtidig som at eiere av Windows 98SE eller ME ikke får kjøre det.

 

Å? hvorfor det?

 

Når begynner vel Windows 98 (og SE) + ME og dra litt på årene. Ser ikke helt pointet i dette OS'et lenger, dessuten skal vel Microsoft slutte og supportere dette OS'et snart, noe jeg synes er helt greit. Det er vel på tide at folk forflytter seg over på litt hyere ting ettersom PC specs. blandt folk har blitt mye bedre, dessuten har jo WinXP vært ute en god stund allerede. Jeg personlig har aldri hatt noen problemer med WinXP (heller aldri innstalert Service Pack 1).

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Når begynner vel Windows 98 (og SE) + ME og dra litt på årene. Ser ikke helt pointet i dette OS'et lenger, dessuten skal vel Microsoft slutte og supportere dette OS'et snart

ME er ikkje så gamalt då, det kom vel ut samtidig (vist ikkje seinare ein 2000).

 

og eg meiner å ha lest at microsoft skal fortsette å støtte windows 98 ei god stund til.

Lenke til kommentar

I det siste har det gått urovekkende rykter på nettet om at Doom III kun vil kjøre på andre versjoner av Windows enn Windows 2000 og XP

 

Hmm, jeg tror denne setningen ble litt feil. Ryktene har vel gått om at Doom III ikke vil kjøre på annet enn Windows 2000 og Windows XP.

 

Verken Activision eller id har fortalt noe om hva grunnen er til at spillet kun vil kjøre på Windows 2000 eller ME

 

Dette skal vel være Windows 2000 og XP ?

 

Ikke meningen å være kjip altså, men det hele ble litt forvirrende ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...