Gå til innhold

Hva skjer med EM64T og Microsoft?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Per i dag finnes det ingen godt tilgjengelige CPU'er fra intel med EM64T (iAMD64 :p ) å teste programvaren på. Det er ganske vanlig å kun støtte det man vet fungerer og ikke påberope støtte for noe som ikke har vært testet.

 

EM64T-støtten kommer sikkert når intel får noen slike produkter på markedet som programvaren kan testes på. Trolig vil det ta noe tid fra tilgjengeligheten av EM64T til programvaren er ferdigtestet. Dvs. trolig noen måneder i Microsofts tilfelle.

 

Annen programvare fra langt mindre pengesterke selskaper kommer trolig ikke til å teste støtten for EM64T før CPU'ene blir passe rimelige. (Dvs. når EM64T også kommer til Pentium4 og ikke bare Xeon.)

Lenke til kommentar

"kvalitets sikring" -Opp i r* mi!!!

-Sykt at ikke WinXP64 kan komme nå, slik det skulle! -Begynner å bli lei av all ventingen, og allt dette gnålet om 64T, eller hva intel kaller det. -Nei slipp ut WinXP64, slik at også spill kan utvikles på denne platformen!

Lenke til kommentar

Kvalitetssikring ! :dribble:

 

Tror MS bør kvalitetssikre seg selv, som firma, og oppi de mange hodene til folk som arbeider der, kan ikke være mye kvalitet hos dem, næi. :thumbdown:

 

Nå begynner jeg å bli såpass lei av disse utsettelsene at jeg til slutt må slutte med Hardware-interessene, næida, men det for finnes grenser, MS=Supehuegjeng :thumbdown:

 

Dersom det er lov til å spekulere litt, så kan det tenkes at MS utsetter OS`et, fordi Intel ber dem om det, slik at Intel kan ha klar sine 64-bit supehuesysteer (dersom det jeg hører om Noconas 64-bit ytelse er riktig, så er jeg ikke særlig imonert.) når 64-bit Windows kommer. Hadde det ikke vært for Intel og MS kunne AMD kanskje ha fått boltre seg alene med 64-bit Windows i lang tid allerede, og spist markedsandeler fra Intel (noe de har godt av å miste, kyniske idiotselskap kan man kalle dem)

 

Men på tross av at Intel kommer med Xeon som leverer dårlig 64-bit ytelse, så selger dem som varmt brød fordi man har alle disse idiotiske bedriftsfolka som tenker som så: Xeon selger jo mere enn Opteron, og Intel er mye større enn AMD, derfor må jo Intel være best, LOL :ohmy:

 

Noen ganger blir man bare så irritert! :hrm:

Lenke til kommentar

Hmmm -Merkelig artikkel.... -Hvis det er slik at det er "just programming" som gjenstår, noe det antakelig har vært i ett år (ja det er faktisk over ett år siden opteron kom), så skulle en tro at det bare var å sprøyte penger og programmerere inn i prosjektet. -Og som man vet: MS har plenty med penger. -Så jeg synes fortsatt det er litt pussig at WinXP64 ikke kommer før 1H05 (hvilket vanligvis vil bety noe slikt som om ett år). -Det er jo tross alt ingen ny fuksjonalitet her, det er ikke en fullstendig ny plattform heller, men det er en viderebygging av den over 20 år gamle x86 stadarden.

 

Og til slutt: Det finnes flere 64bit distrubusjoner av Linux +flere andre "små" OS utpå nettet noen gratis, noen ikke. -Rart de ikke har hatt disse programmerings problemene med sne mye mindre budsjett.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
' date='28/07/2004 : 17:54'] Kvalitetssikring ! :dribble:

 

Tror MS bør kvalitetssikre seg selv, som firma, og oppi de mange hodene til folk som arbeider der, kan ikke være mye kvalitet hos dem, næi. :thumbdown:

 

Nå begynner jeg å bli såpass lei av disse utsettelsene at jeg til slutt må slutte med Hardware-interessene, næida, men det for finnes grenser, MS=Supehuegjeng :thumbdown:

 

Dersom det er lov til å spekulere litt, så kan det tenkes at MS utsetter OS`et, fordi Intel ber dem om det, slik at Intel kan ha klar sine 64-bit supehuesysteer (dersom det jeg hører om Noconas 64-bit ytelse er riktig, så er jeg ikke særlig imonert.) når 64-bit Windows kommer. Hadde det ikke vært for Intel og MS kunne AMD kanskje ha fått boltre seg alene med 64-bit Windows i lang tid allerede, og spist markedsandeler fra Intel (noe de har godt av å miste, kyniske idiotselskap kan man kalle dem)

 

Men på tross av at Intel kommer med Xeon som leverer dårlig 64-bit ytelse, så selger dem som varmt brød fordi man har alle disse idiotiske bedriftsfolka som tenker som så: Xeon selger jo mere enn Opteron, og Intel er mye større enn AMD, derfor må jo Intel være best, LOL :ohmy:

 

Noen ganger blir man bare så irritert! :hrm:

Dine meninger for du ha for deg selv. Men jeg skal til en viss grad si meg enig i at Intel har rotet det til for seg selv i det siste, med varmeutvikling og sånt.

 

Og hvorfor skal de presse på oss 915 og 925 chipset med sånn "Palladium" (NGSblahblah blah eller hva det het, kan de ihvertfall ikke holde seg til maksimum 4 bokstaver, fordi CPU'en i bollen min klarer ikke huske mer en 3 og 4 stavelses forkortninger :D ) skit. Noen liker jo denne NGS** (Next Generation .*.. *.. *..) teknologien så en kan forstå at noen produkter kommer. Men at de satser ene og alene på det er ikke etter min smak ihvertfall.

 

Holder meg nok til AMD også pågrunn av at chipset'ene ikke inneholder NGS** .

 

JEG må innrømme at jeg tenkte samme tanke som deg før jeg leste det du skrev:

 

Dersom det er lov til å spekulere litt, så kan det tenkes at MS utsetter OS`et, fordi Intel ber dem om det, slik at Intel kan ha klar ...

 

Selv om dette er og blir spekulasjoner så vil jeg legge min lit til at dette egentlig er svaret for hvorfor Windows XP 64-bit blir utsatt. Bare les artikkelen om utsettelsen her:

 

http://programmer.no/art.php?artikkelid=9033

 

Happy surfin :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmmm -Merkelig artikkel.... -Hvis det er slik at det er "just programming" som gjenstår, noe det antakelig har vært i ett år (ja det er faktisk over ett år siden opteron kom), så skulle en tro at det bare var å sprøyte penger og programmerere inn i prosjektet. -Og som man vet: MS har plenty med penger. -Så jeg synes fortsatt det er litt pussig at WinXP64 ikke kommer før 1H05 (hvilket vanligvis vil bety noe slikt som om ett år). -Det er jo tross alt ingen ny fuksjonalitet her, det er ikke en fullstendig ny plattform heller, men det er en viderebygging av den over 20 år gamle x86 stadarden.

 

Og til slutt: Det finnes flere 64bit distrubusjoner av Linux +flere andre "små" OS utpå nettet noen gratis, noen ikke. -Rart de ikke har hatt disse programmerings problemene med sne mye mindre budsjett.

En ganske så saklig og ikke lite fornuftig tanke du kom med her.. :roll:

 

At de har nok penger og kan ansette nok programmerere er det ingen tvil om. Spørsmålet blir om det finnes nok dyktige programmere i verden.

 

Neste spørsmål blir om det ikke heller er organiseringen av sine programmere som er akilles-hælen for Microsoft.

 

AKKIIIILLEEEEEEES. BOAAAGRIUUUS..

 

:D

Lenke til kommentar
Synes de er trege selv, man kan jo kanskje håpe at det tar en mer fundamental omprogramering mens de er igang, og prøver å tette endel hull og svakheter (er jo kommet ganske mange større hull i det siste, kanskje de er lei av det). Man kan jo håpe ihvertfall.

 

AtW

Så enig så enig.

 

Når Microsoft først skal slippe så mange forskjellige programmer og Operativsystem-versjoner på markedet så forventer en også at de følger opp brukerne sine.

 

Men å NEI, det er nok pengesekken de tenker mest på ja.. :D

Lenke til kommentar

Digi.no i går: 64-bits Windows ytterligere utsatt Den nye "datoen" er 1. halvdel 2005. Dette er over 1,5 år etter de første lovnadene.

 

Hva er det MS somler med? Porting til 64bit skulle jo være så enkelt og Linux 64bit var klar for over et år og 3 måneder siden. En rekke programvareleverandører har allerede gjort porteringen i løpet av noen få dager eller uker.

 

Virker ikke som MS er særlig interresert i å få ting ferdig.. Venter de på intel?

Lenke til kommentar

Tror jeg må klippe litt fra artikkelen det ble linket til:

 

With the Nocona benches leaking this week, the rumors started to run wild again, and frankly I am getting sick of them. They are simply not true. When asked flat out, both Intel and AMD people told me that Intel did not do anything to slow down Win iAMD64's release, it is simply the fault, good or bad, of MS.

 

Before you wonder how much Intel paid me to write that, let me say that the people I talked to, bitter CPU rivals, would tell me who is at fault if one of them were. OK, one of them would tell me, the other would hem and haw. They didn't, the story matched.

 

So, go back to the bridge, and put the conspiracies to rest for now. There is no grand plan, just programming to do. No story here, keep moving along. µ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...