Gå til innhold

16X/4X DVD-brenner fra Pioneer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oki..

CD-lesing og brenning stoppet på 52x

DVD-lesing og brenning stopper på 16x

DVD-dual layer brenning øker fra 2,4x til 4x og trolig mer senere

 

Etter min mening er den største fordelen med den nye brenneren "Quiet mode". Det skulle jeg likt å se fra andre produsenter også. Gjerne med en enkel måte å slå av og på denne funksjonen i programvaren.

Lenke til kommentar
CD-lesing og brenning stoppet på 52x

DVD-lesing og brenning stopper på 16x

DVD-dual layer brenning øker fra 2,4x til 4x og trolig mer senere

vel, det er jo fysiske begrensninger på disse mediene, jeg lurer virkelig på hvilke medium vi kommer til å benytte oss av i fremtiden, når DVD og blu-ray blir for smått og tregt.

 

Men at CD-lesing stoppet på 52x blir feil. Kenwood kan tilby denne:

Kenwood 72x

Spørsmålet er bare hvorfor 72x ikke er mer utbredt? Uansett, Compact Disc mediet har lite mer å by på

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Men at CD-lesing stoppet på 52x blir feil. Kenwood kan tilby denne: Kenwood 72x

Spørsmålet er bare hvorfor 72x ikke er mer utbredt? Uansett, Compact Disc mediet har lite mer å by på

Kenwood trakk etter hvert tilbake 72x'en fra markedet. I seg selv var den god nok, men det var for mange plater som ikke tålte den høye hastigheten. Svært mange plater har unøyaktigheter i størrelseorden 0,1mm på diameter eller platetykkelse. Ved 72x lesing så var det svært mange plater som ble ødelagt på grunn av sprekker oppstått rundt unøyaktighetene. Når det først oppsto en mikroskopisk sprekk så revnet hele CD'ene i løpet av millisekunder på grunn av de enorme G-kreftene. I praksis ser det ut som en eksplosjon der platefragmenter blir som skutt ut av CD-leseren. Så vidt meg bekjent er det ingen som har blitt alvorlig skadet av dette ennå, men mange har fått seg en støkk når bliter har blitt slengt gjennom fronten på CD-leseren og stått i veggen på andre siden av rommet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...