Gå til innhold

Harddiskvindu


Anbefalte innlegg

Innmaten i en harddisk er for de fleste av oss et litt "touchy" område vi helst lar være å tukle for mye med. Men har man litt "guts" og den rette innstillingen, er det ikke så veldig vanskelig å lage et vindu som garantert hever modde-faktoren din.

 

Artikkelen finner du her. Om man skal tolke det som en guide eller mislykket worklog får hver enkelt bestemme ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig ;) . Jeg har prøvd noe lignende, men det var med en gammel 3GB disk i et miljø som var alt annet enn støvfritt :p . Min disk fikk derrimot ikke plexi, men ble bare åpnet for å filme mens jeg kjørte en test på lesehodene (raske greier ja..). Disken fungerer den dag i dag selv om den ikke akkurat er i aktiv bruk da..

Lenke til kommentar

90% av slike modda disker ender opp som vrak i løpet av kort tid.

Men i motsetning til det mange tror, er det ikke støvet som er det største problemet. For legg merke til det skruehullet som forsvinner med pleximodd. Denne innfestning er ikke der for morro skyld. Ting kommer ut av balanse og katastofen er et faktum.

Lenke til kommentar

uffda.. jeg leste denne artikkelen en da forseint.. hadde en defekt 20 giger.. hadde ikke noe å åpne den med så jeg tok et kubein.. men jeg fikk i allefall sett ossen den så ut inni.. :grin:

 

 

edit: glemte å si at det var en god artikkel

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Beklager at noen av bildene er litt uklare og feilfokusert. De bærer helt klart preg av situasjonen de ble tatt i. :)

 

Ble de tatt i fylla?

off topic: kanskje derfor modden ikke ble velykket også?

 

tilbake til topic: bra artikkel, men synn at det ikke funket, uansett kan man jo sette harddisken inn i pc-en og f.eks splitte en hdd på 250 gb i to partisjoner, de fleste vil nok tro deg når du sier at begge hdd-ene virker ;)

Lenke til kommentar
tilbake til topic: bra artikkel, men synn at det ikke funket, uansett kan man jo sette harddisken inn i pc-en og f.eks splitte en hdd på 250 gb i to partisjoner, de fleste vil nok tro deg når du sier at begge hdd-ene virker ;)

Helt til de ser at det aldri er aktivitet på den andre harddisken?

Lenke til kommentar
tilbake til topic: bra artikkel, men synn at det ikke funket, uansett kan man jo sette harddisken inn i pc-en og f.eks splitte en hdd på 250 gb i to partisjoner, de fleste vil nok tro deg når du sier at begge hdd-ene virker ;)

Helt til de ser at det aldri er aktivitet på den andre harddisken?

Vel, man ser jo at den jobber, man får bare ikke kontakt med den

 

Disken jobber og står i, men jeg har ikke fått kontakt med den i windows… (enda :))
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...