Gå til innhold

"Alderwood" for Extreme Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3.73 Ghz P4 Extreme hadde vært digg å ha...men da lønner det seg heller å gå for Athlon64 FX-55. Dessuten så virker ikke den nye plattformen til Intel særlig lovende heller med tanke på ytelse. Athlon64 + Windows XP 64bit tror jeg flere vil kjøpe blandt entusiastene.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er Intel litt på bærtur om dagen?

Extreme edition: hvem er det som har råd til dette misfosteret, og hva annet er dette enn en prosessor på anabole steroider?

Prescott: hva er dette for noe vås, egentlig? Dårligere ytelse enn tidligere pentium 4 prosessorer... fnys. Større mulighet for skalering, ok, men hvorfor ikke skalere den da!

Og blandet med DDR2, som har samme problem som Prescott... Finnes det fortsatt Intel-enstusiaster i denne hengemyra? :whistle:

Eller kanskje det bare er meg...

Lenke til kommentar
Må si det at jeg har mistet snøringen på alle socketer osv som kommer fra intel jeg. Er jo så masse som kommer.

Da får jeg hjelpe deg litt, de siste årene har vi hatt en socket, nemmelig socket 478 - nå kommer det én ny, LGA775 eller "socket T". Forvirringen din kommer kanskje av flommen av AMD sokkeler som verserer om dagen, socket A, 754, 939 og 940 ;)

 

Denne platformen (for 1.07GHz FSB) kommer også til å støtte "vanlige" non-EE P4'er som også dukker opp med 1.07GHz FSB sent i høst, og naturligvis 800FSB P4'er. Den kommer trolig til å fullstendig erstatte dagens "Alderwood" utgave.

Lenke til kommentar
Extreme edition: hvem er det som har råd til dette misfosteret, og hva annet er dette enn en prosessor på anabole steroider?

Hva er galt med en prosessor på anabole steroider, bortsett fra at de vanligvis koster mer enn hva du (åpenbart) eller jeg har råd til?

 

Extreme Edition er rettet mot de samme som vurderer en Athlon FX, om en prosessor koster 7000 eller 10000 tror jeg er ganske likegyldig, har du 7000 å bruke på bare prosessoren så har du også 10000 (penger er åpenbart ikke problemet lissom).

Lenke til kommentar
Hva er galt med en prosessor på anabole steroider, bortsett fra at de vanligvis koster mer enn hva du (åpenbart) eller jeg har råd til?

- I og for seg ikke så mye. Men det er ille nok. Og hva angår sammenligningen med FX, opplever jeg den som litt retorisk. Ytelsesmessig ligger EE stort sett på samme nivå med AMD 64-prosessorer til halve prisen. FX-prosessorene yter tilsvarende langt bedre. Men selvfølgelig: hvis penger ikke er noe problem, så er det vel heller ikke noe problem å betale mer for mindre ytelse... Det spørs vel om det egentlig er pengene det kommer an på allikevel.

Lenke til kommentar

Syns også intel er litt ute å kjører for tiden ja.. Og et eget chipset for en prosessor bare noen få har råd til?! Og folk som har råd til en slik prosessor er vel gjerne folk som driver store server? Og de vil vel heller gå får xeon om de på død og liv skal ha intel prosessor? Skjøønner ikke dette jeg.. :no:

 

Er iallfall ganske sikker på at jeg skal ha meg en amd64 prosessor når jeg er ferdig i militæret :thumbup:

Endret av astrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...