Gå til innhold

Test av Sony Ericsson K700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det var en snill score, det var såpass mye småting å trekke ned på og det værste er at de småtingene er typiske ting man irriterer seg mest over.

 

Terningkast bør ikke brukes i sånne tester.Mye bedre med en skala fra 1-10 for da blir det mere korrekt, så kan man legge sammen gjennomsnittet for å få slutt score.

 

Blir å følge med på andre steder hva den får i score.

Lenke til kommentar

Er skuffet over denne testen. Synes Amobil er dårlig til å lage mobiltester. Det er også noen feil i testen deres...

 

Bare for å ta den første jeg så... Dere skriver at K700 er SE sin første telefon med av/på knapp. Har dere ikke testet T610 eller T630 eller?

 

Synes også at dere burde ha vist kvaliteten på de interpolerte bildene som K700 kan forstøre, også panorama bildene, synes kvaliteten der er imponerende til å bare være en mobil... Kan også sette spørsmålstegn ved mange av de små tingene dere har klaget på...

Lenke til kommentar

"Noe som har irritert oss veldig under testperioden er at det tar over ett sekund fra du trykker på kameraknappen til bildet blir tatt. Denne forsinkelsen gjør det i praksis umulig å ta bilder av motiv som beveger seg.

 

Som et ekstra irritasjonsmoment tar det dessuten 2-3 sekunder å lagre bilder i høyeste oppløsning. Dette ødelegger mye av "spontaniteten" og knipse-gleden som vi mener bør være tilstede i kameratelefoner. I tillegg fører det til at man ikke kan ta flere høyoppløselige bilder rett etter hverandre. "

 

 

en annen feil i denne testen er det som sies om å ta bilder, det er ikke nødvendig å lagre bilder før du tar et nytt, bildene blir automatisk lagret for deg. Så du slipper med andre ord å vente disse 2-3 sekundene.

 

 

Og når trengte "proffbrukere" muligheter til å lagre bursdager i kalenderen :laugh:

 

dårlig innspillingslyd og dårlig videofunksjon, vel det er vel ikke helt riktig det heller, er det?

 

jeg gir denne testen terningkast 3-

Lenke til kommentar
Raptor' date='23/06/2004 : 08:27'] Bare for å ta den første jeg så... Dere skriver at K700 er SE sin første telefon med av/på knapp. Har dere ikke testet T610 eller T630 eller?

Og det står hvor? Eneste jeg fant om av/på-knappen var "K700 har egen knapp for å skru av og på telefonen, slik Nokia har på alle sine telefoner.".

 

Synes selv det var en fin test, og synes det var vel mange som var kritiske til tross for at de ikke har prøvd telefonen (?).

Lenke til kommentar

dere skriver :"Video-opptakeren til K700 var også i praksis ubrukelig. Det var elendig kvalitet på opptakene, og det er nærmest umulig å se hva man tar opp. 160x120 piksler er rett og slett for lite for skikkelig video. Skal man leke regissør bør man heller kikke på telefoner som Nokia 7610, som tar opp video i 176x144 piksler."

 

Men den TAR JO OPP I 176x144!!! det står jo det øverst til høyre når jeg tar opp jo!!

Lenke til kommentar
Litt verre blir det om man ønsker å lagre musikk på telefonen. En typisk MP3-fil tar 3-4 MB, og da får man i praksis ikke plass til mer enn 7-8 sanger om man også skal legge av litt plass til bilder, MMS og spill.

 

7-8 sanger? Jeg har 9 sanger og fortsatt nesten 10 MB ledig. Alle sangene er av god kvalitet.

 

Det er jo fullt mulig å komprimere sangene litt ekstra, og få plass til nesten det dobbelte.

 

Meldingsskriving er en viktig del av hverdagen for mange, og kan derfor sies å være en av de kritiske funksjonene på mobiltelefonen. Dessverre måtte vi konstatere at testeksemplaret vårt av K700 hang etter når vi skrev tekst. Dette er et problem vi har sett alt for ofte på Sony Ericssons telefoner.

 

Tull, ikke tegn til treghet på min K700i. Har dere testet en tidlig "beta" modell?

 

 

Det hadde vært fint om dere kunne skrevet hvilken firmware-versjon telefonene dere tester har.

Lenke til kommentar
Jeg må si at amobil.no har skrevet tester som er bedre enn dette. Det virker som om denne gangen så har dere bare testet telefonen i en veldig kort periode og skynta dere med å skrive en test fortest mulig. Syns at en så respektabel side som amobil.no burde holdt seg for gode til slikt :no:

1. Det står at det burde være med datakabel. Jeg er delvis enig, men de fleste som har en så dyr telefon som K700 har vel enten mulighet for infrarød eller helst blåtann-overføring til pcen.

2. Det står at den mangler handsfree. Dette er helt latterlig av en testskriver. Det tok meg ett trykk på ring-knappen, mens jeg hadde øretelefonene i øret, for å finne ut at de selvfølgelig fungerer som handsfree også.

3. Ekstra batteri, håndveske osv: Hvordan kan man forlange ett ekstra batteri og diverse med når man kjøper en slik telefon. 4000 kroner for en telefon med kamera, videofunksjon, mp3-spiller, radio, spillmaskin osv er ikke mye pr dags dato. Syns det er å kreve alt for mye å forlange ekstra batteri ol. Hvor mye ville en slik bundle koste da? Bare ett batteri koster vel rundt 500 kr ca.

4. Manglende støtte til minnekort. Dette punktet er jeg helt enig i.

5. Kalenderen. Er helt enige med andre her som sier at det ikke er noe særlig behov for å lagre avtaler under andre kategorier som avtale. Enkelt og greit.

6. Batteriet: Dette forstår jeg ikke heller. Jeg har brukt telefonen i flere timer i strekk nå, etter å ha ladet den en gang, og indikatoren har såvidt flyttet på seg bare.


Tilslutt: Jeg vet at å skrive en så fyldig test er ikke bare bare, men litt mer grundig arbeid syns jeg kunne vært lagt i her. Jeg er enig i det meste som står i testen utenom det jeg har tatt med. :hmm:

Jeg har selv hatt telefonen i mindre enn 24 timer og er storfornøyd med den. Det er en kongetelefon enkelt og greit!!! :thumbup:
Lenke til kommentar
en annen feil i denne testen er det som sies om å ta bilder, det er ikke nødvendig å lagre bilder før du tar et nytt, bildene blir automatisk lagret for deg. Så du slipper med andre ord å vente disse 2-3 sekundene.

 

Virkelig? Vår telefon er "låst" i 2-3 sekunder når vi har tatt bildet mens den lagrer, og det går ikke an å trykke inn kamera-knappen for å ta et nytt bilde. Firmware-versjonen vi bruker er RZA041.

 

Men den TAR JO OPP I 176x144!!! det står jo det øverst til høyre når jeg tar opp jo!!

 

Så sannelig, der har det gått litt raskt i svingene. :blush:

Da må jeg si meg enda mer skuffet over bildekvaliteten. Det skal ihvertfall være korrigert nå.

 

Håndsfri følger vel egentlig med? Ser ihvertfall slik ut på bildet deres.

 

Ditto, korrigert nå.

 

7-8 sanger? Jeg har 9 sanger og fortsatt nesten 10 MB ledig. Alle sangene er av god kvalitet.

 

Dette blir vel en individuell sak. Jeg er selv fan av høykvalitets elektronisk musikk, og da tar filer gjerne 6-10 MB per fil. Erfaringsmessig ligger typisk "listepop" på Kazaa på 3-4 MB per fil, men det er selvsagt ikke noe problem å komprimere filene ytterligere.

 

Uansett blir jo dette et matematisk stykke som hver bruker selv kan regne ut etter størrelsen på sin musikk-samling i forhold til det ledige minnet på K700.

 

Tull, ikke tegn til treghet på min K700i. Har dere testet en tidlig "beta" modell?

 

Som sagt har vi brukt firmware RZA041. På stående fot kan jeg ikke si om dette er nyere eller eldre programvare, men telefonen er blant de første eksemplarene som forlot SE Sverige ja. Jeg er noe kresen på det, men vårt eksemplar kan ikke måle seg med en duggfrisk Series 40 Nokia for å si det slik ;)

 

Har forøvrig ført opp firmware i testen nå, er enig i at dette er ganske relevant info.

 

Skal ellers se om vi ikke får inn noen panoramabilder og interpolerte bilder etterhvert.

 

Takk for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Bra test synes nå jeg. Vurderer å kjøpe meg denne telefonen, men jeg vet ikke helt. Kommer nok til å vente på S65 og testen deres av denne også ;) Men kan si meg enig i at datakabel hadde vært å forlange. K700 er alt for dyr :thumbdown:

men saken er jo det at de fleste som betaler for en slik telefon har enten IR eller BT på maskinen. da blir det jo litt ubrukelig med datakabel. men de kunne kanskje slengt det med da.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...