Gå til innhold

Forbrukerombudet refser NextGenTel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig med forbrukerombudet... I fjor bestillte jeg "sommer smil" pakka som ville oppgradere den tids charlie linje på 1300/512 til 4mbit linje...

 

I hele sommer fikk jeg bare ca 2000/512, jeg ringte minst 20 ganger (bokstavlig talt) og fikk til svar: Dere er desverre utenfor dekning. Ingen penger tilbake, og ingen unnskyldning.

De skulle i det minste sagt ifra, før jeg bestillte, eller etter så de kunne gitt meg en sjans til å avbestille.

 

Jeg mener... SERRIØST! er litt forskjell mellom oppgradering på 700kbit og 2700kbit...

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar

Patetisk å se noen NGT-kunder her som gidder å ta ISP`en sin i forsvar! Det skulle ikke være noe problem å få med all relevant info i en reklame, og det gjelder alle selskaper.

 

Ikke noe vanskelig å si eller skrive dette i en reklame:

 

-Priser forutsetter 2år bindingstid og et etableringsgebyr på ****,-

-forutsettning om at det er dekning der du bor.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

ser jo at mange reklamerer for solide linjer til en billig penge

 

det var jo en som reklamerte her på HW med 3000 kb linje for 319 kr eller noe med det stod med liten skrift Fra 319 mener det var catch eller noe

 

ser egentlig ikke at du kan reklamere for brebånd og si maxlinja di og opplyse om den billigste prisen så lenge det står klart og tydelig om en fra pris

 

man kan jo ikke sette opp hele regelverket om betingelser heller i en liten reklamesnutt

Lenke til kommentar

Hmm... jeg har selv ikke NGT og finner det neimen ikke vanskelig å finne frem på deres sider. 12 måneders BINDING koster det samme som 2 års kontrakt. Forskjellen går tydelig frem Altså.. de har 4 forskjellige nivåer.. 12 måneders binding, 1 års kontrakt, 2 års kontrakt og løpende kontrakt. Forskjellen er vel ikke så vanskelig å forstå utfra NGT sine sider, Kontrakt er kun en avtale om fast pris, binding er nesten det samme, men der har du bundet deg til NGT, og kan dermed ikke si opp uten noe gebyrer. Om man har kontrakt, kan man si opp dette når som helst uten gebyrer.

 

Poenget, egentlig har de ingen grunn til å klage, står jo egentlig veldig klart forskjellen, mener jeg. Og ja, det er merkelig at NGT må opplyse om dette i reklamer som ikke står på nettsidene, gjør telenor det? Nei, kun om pris, dekning opplyser de ingenting om. Merkelig at NGT må opplyse om dette, når det gjelder binding og kontrakt og hvor lenge man må ha en slik kontrakt for å få prisen, synes jeg det er rimelig at NGT opplyser om i sine annonser i aviser og blader.

Lenke til kommentar

ser absolutt ikke noe problem med reklamen til NGT. NGT lager en reklame for et produkt som de kan levere til oppgitt pris. At det er enkelte betingelser er rett og slett helt vanlig. Og det er noe folk må regne med. Og jeg vet ikke om andre som driver reklame uten betingelser som er skjult.. men på NGT`s sider er det lett å finne betingelser.. det er det ikke på alle andre sider det blir drevet reklame for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...