Gå til innhold

"Nocona" lanseres om 14 dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så at den blir basert på Prescott, kommer den til å yte bedre enn prescott

på socket 775?

 

Er det noen som har en anelse om hvordan temperaturen er i forhold til dagens prescott/AMD64?

 

Vurderer nemlig å oppgradere pc'n til neste år, og da skal jeg mest sannsynlig ha 64 bit.

 

Ble litt off topic kanskje ;)

Lenke til kommentar
Så at den blir basert på Prescott, kommer den til å yte bedre enn prescott

på socket 775?

 

Er det noen som har en anelse om hvordan temperaturen er i forhold til dagens prescott/AMD64?

 

Vurderer nemlig å oppgradere pc'n til neste år, og da skal jeg mest sannsynlig ha 64 bit.

 

Ble litt off topic kanskje ;)

Nocona og Prescott er stort sett samme CPU så det du vet om Prescott kan du overføre rimelig direkte til Nocona. Forskjellene er essensielt at den støtter AMD64 og SMP. Effektforbruket havner rundt 100w og ytelsen vil være noe _forskjellig_ fra Opteron. Dvs. en bør nok forvente høyere ytelse på Nocona i en del cpu intensiv tallknusing ol. og lavere i database, webserving og annet I/O intensivt.

 

snorreh:

Ser du tilfeldigvis har oppdatert din signatur til en intel flame:

Intel's CEO Paul Otellini: "We do not see the need for 64 bits on the desktop."

Selv har jeg pussig nok en AMD flame:

AMD's Dirk Meyer: "the x86 architecture is the only architecture the world will ever need.". I'm sure that one will never come back to make him sorry. I mean really, the world still gets by on 640K of RAM, right Bill?

(klikk på sitatet for bakgrunn)

 

Folk som ikke liker fremskritt burde selvsagt ikke vært i ledende possisjoner i teknologi firma. :no:

Lenke til kommentar
Så at den blir basert på Prescott, kommer den til å yte bedre enn prescott

på socket 775?

 

Er det noen som har en anelse om hvordan temperaturen er i forhold til dagens prescott/AMD64?

 

Vurderer nemlig å oppgradere pc'n til neste år, og da skal jeg mest sannsynlig ha 64 bit.

 

Ble litt off topic kanskje  ;)

Nocona og Prescott er stort sett samme CPU så det du vet om Prescott kan du overføre rimelig direkte til Nocona. Forskjellene er essensielt at den støtter AMD64 og SMP. Effektforbruket havner rundt 100w og ytelsen vil være noe _forskjellig_ fra Opteron. Dvs. en bør nok forvente høyere ytelse på Nocona i en del cpu intensiv tallknusing ol. og lavere i database, webserving og annet I/O intensivt.

 

snorreh:

Ser du tilfeldigvis har oppdatert din signatur til en intel flame:

Intel's CEO Paul Otellini: "We do not see the need for 64 bits on the desktop."

Selv har jeg pussig nok en AMD flame:

AMD's Dirk Meyer: "the x86 architecture is the only architecture the world will ever need.". I'm sure that one will never come back to make him sorry. I mean really, the world still gets by on 640K of RAM, right Bill?

(klikk på sitatet for bakgrunn)

 

Folk som ikke liker fremskritt burde selvsagt ikke vært i ledende possisjoner i teknologi firma. :no:

oki, takker for svar Knick Knack :yes:

Lenke til kommentar
Det blir vel en ny papirlansering.... :hrm:

Ja, men du kan være sikker på at den blir testet av THG og ExtremeTech likevel :p

Ja, hvorfor skulle de ikke det?

"In appearance it is very powerful but in reality it is nothing to be afraid of, it is a paper tiger." :wee:

Det var vel ikke noe svar.

Si heller hvorfor de ikke skal teste den. Det er da ikke noe uønsket eller uvanlig at noen tester varer som enda ikke er fullt ut tilgjengelig i butikkene?

Lenke til kommentar
Det blir vel en ny papirlansering.... :hrm:

Ja, men du kan være sikker på at den blir testet av THG og ExtremeTech likevel :p

Ja, hvorfor skulle de ikke det?

"In appearance it is very powerful but in reality it is nothing to be afraid of, it is a paper tiger." :wee:

Det var vel ikke noe svar.

Si heller hvorfor de ikke skal teste den. Det er da ikke noe uønsket eller uvanlig at noen tester varer som enda ikke er fullt ut tilgjengelig i butikkene?

Grunnen til at de ikke skal teste den er at de ganger alle poengene til Intel prosessorer med 2, deler alle tidene med 2 og forfalsker alt annet som kan forfalskes ;)

 

Du skjønner nok at det var ironi, men satt litt på spissen så er det noe slikt som er grunnen. Ikke at det er min mening, men man får jo et intrykk av at det er meningen til enkelte andre.

 

Edit: er det mulig å skrive så mye feil? (4. forsøk nå)

Endret av mar
Lenke til kommentar
Det blir vel en ny papirlansering.... :hrm:

Ja, men du kan være sikker på at den blir testet av THG og ExtremeTech likevel :p

Ja, hvorfor skulle de ikke det?

"In appearance it is very powerful but in reality it is nothing to be afraid of, it is a paper tiger." :wee:

Greit nok at du hater Intel ,men dette blir for dumt :roll:

 

PS. Dette er min personelige mening og har ingenting med deg som person å gjøre (du er sikkert grei :) ) vil bare si dette for å unngå en laang diskusjon .

Lenke til kommentar
Det blir vel en ny papirlansering.... :hrm:

Ja, men du kan være sikker på at den blir testet av THG og ExtremeTech likevel :p

Ja, hvorfor skulle de ikke det?

"In appearance it is very powerful but in reality it is nothing to be afraid of, it is a paper tiger." :wee:

Det var vel ikke noe svar.

Si heller hvorfor de ikke skal teste den. Det er da ikke noe uønsket eller uvanlig at noen tester varer som enda ikke er fullt ut tilgjengelig i butikkene?

Du fattet vel at dette var ironisk? Det ble nevnt papirlansering, og at de kom til å teste? våken? :D

Lenke til kommentar

Er jo litt morsomt dette her da. I denne tråden amd-roadmap er det ingen som er en antydning kritisk til lanserings tider eller noe annet. Det eneste er en liten diskusjon på om tiden er inne for dual core eller ikke. Det er ingen Intel-idioter som hyler og skriker. Nå skal man ikke legge for mye i dette, men man kan jo begynne og lure.

 

Edit: hadde glemt hvordan man skriver norsk når jeg våknet imorges.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...