Gå til innhold

Lefdal får smekk for prisgaranti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Que? De er ganske store... Men det er vel heller i distriktene de ikke finnes. Omtrent som Elkjøp, bare at Elkjøp er større.

 

Da jeg så etter hvitevarer tidligere i år, syntes jeg de fleste hadde samme priser, så det er vel ikke helt de store tingene de er "billige" på. Men seffer'n, en prisgaranti på 150% trekker kunder, selv på impulskjøp ettersom regelen skal gjelde 30 dager i etterkant

Lenke til kommentar

Kremt.... Lefdal har samme eiere som Elkjøp samme varelager som elkjøp (sverige) og samme butikkstil/konsept som elkjøp.

Eneste som skiller de to er prisgarantien på 150% isteden for elkjøp sin gamle på 120% som de har tatt vekk i stillhet :)

 

Eierne er en større gruppe i England.

 

Var de noen som sa "falsk" konkurranse. Jeg har også alltid likt å konkurrere med meg selv :) En grønn og en rød butikk. :hmm:

Lenke til kommentar
Kremt.... Lefdal har samme eiere som Elkjøp samme varelager som elkjøp (sverige) og samme butikkstil/konsept som elkjøp.

Eneste som skiller de to er prisgarantien på 150% isteden for elkjøp sin gamle på 120% som de har tatt vekk i stillhet :)

 

Eierne er en større gruppe i England.

 

Var de noen som sa "falsk" konkurranse. Jeg har også alltid likt å konkurrere med meg selv :) En grønn og en rød butikk. :hmm:

ok, men har forsatt ikke hørt om dem tidligere :hmm:

Lenke til kommentar

De har hvertfall utsalgssteder i Trondheim og Stavanger som jeg vet om.. og sikkert på østlandet også, uten at jeg vet noe mer presist om det.

 

Når det er sagt har Elkjøp og Lefdal bortimot samme vareutvalg(hvertfall her i stavanger), til samme pris :) Litt forskjeller er det, men ikke noe å hoppe i taket for. Siba derimot kjører med et ganske forskjellig vareutvalg. Og det er det største problemet etter min mening(at prisene er like uansett), prisgarantien i seg selv er grei. Ett annet moment er vel det faktum at det ikke kan og bør være Lefdal sitt ansvar at konkurrentene har nøyaktig samme varer inne, synes akkurat den begrunnelsen er litt tynn. De er tross alt i en bransje der det er like mange forskjellige produktvarianter som trær i skogen. Da må de jo gå åpent rundt til alle konkurrentene og spør hva de har og hva de kommer til å få inn, det vil i praksis være en umulig oppgave, samt at det vil variere fra sted til sted.

 

også: www.lefdal.com

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Dette er bare løgn ifra marketsrådet eller hva de nå kalte seg. Jeg handlet tven min der for 11000. En uke etter fant jeg den til 10000 kr på ellkjøp. Så jeg dro nedover og varslet og fikk igjen 1500 kr. Enkleste 500 kr jeg har tjent i mitt liv. Så det er ikke så dumt at de har 150% prisgaranti på de få produktene som flere butikker har.

 

Ned med markedsrådet

Lenke til kommentar
Kremt.... Lefdal har samme eiere som Elkjøp samme varelager som elkjøp (sverige) og samme butikkstil/konsept som elkjøp.

Eneste som skiller de to er prisgarantien på 150% isteden for elkjøp sin gamle på 120% som de har tatt vekk i stillhet :)

 

Eierne er en større gruppe i England.

 

Var de noen som sa "falsk" konkurranse. Jeg har også alltid likt å konkurrere med meg selv :) En grønn og en rød butikk. :hmm:

Elkjøp har 100% prisgranti, samt 30 dager returrett.. Det siste har ikke Lefdal, ellers er butikkene like..

Lenke til kommentar
Dette er bare løgn ifra marketsrådet eller hva de nå kalte seg. Jeg handlet tven min der for 11000. En uke etter fant jeg den til 10000 kr på ellkjøp. Så jeg dro nedover og varslet og fikk igjen 1500 kr. Enkleste 500 kr jeg har tjent i mitt liv. Så det er ikke så dumt at de har 150% prisgaranti på de få produktene som flere butikker har.

 

Ned med markedsrådet

Hadde en liknende opplevelse med expert i Trondheim. Kjøpte TVen min for 5999.-, senere samme uke besøkte jeg en annen expert butikk nede i byen for å kjøpe en videokassett, der hadde de samme TV til 4990.- :) Gikk tilbake til butikk 1 og krevde prisgaranti(expert har også det, hadde hvertfall), greie 1000 kroner. Synd at de ikke hadde 150% prisgaranti. Tror faktisk det var snakk om feilprising nede i byen, de var faktisk litt sure, så jeg spurte ikke etter de 9 kronene husker jeg :green:

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
:devil: Ha ha ha ha ha (not)

 

 

Lefdal er jo Lefdal. Punktum.

Er det noe mye bedre med Smart Clubs 200 % garanti da?

Hos smartclub gjelder det ikke for internett butikker :hrm:

Lenke til kommentar

kjøpte min Samsung e700 i desember hos Lefdal. kostet 4198;- hos dem og 3890 hos Siba! Forklarte dette til selgeren, og fikk telefonen for (4198-3890=308 | 3890 - 308 = 3582;- ) god pris det, kommer i kassen, betaler 4000 og får igjen 800 :D Var fornøyd da, men velger Elkjøp for di har 30-dagers returrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...