Gå til innhold

Mange PCIe-kort fra Gigabyte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hva er visten i å hoppe i taket for PCI-e?

Fremtidens løsning er kommet, og vi kan endelig kjøpe ny pc som varer lenge :D

 

Synes du vi skal gråte istede? :hmm:

PC som varer lenge? :lol: Innen 3 år er PC'n din totalt utdatert. PCIe eller ikke.

Og jeg lurer også: Hva i all verden er det som kommer til å bli så bra med PCIe? :roll:

Lenke til kommentar
Og hva er visten i å hoppe i taket for PCI-e?

Fremtidens løsning er kommet, og vi kan endelig kjøpe ny pc som varer lenge :D

 

Synes du vi skal gråte istede? :hmm:

PC som varer lenge? :lol: Innen 3 år er PC'n din totalt utdatert. PCIe eller ikke.

Og jeg lurer også: Hva i all verden er det som kommer til å bli så bra med PCIe? :roll:

Uenig med deg der. Selv har jeg hatt pc'er som fint har klart seg i 4 og 5 år uten problemer.

 

pci-e bytter jo ut _gammel_ teknologi. pci bussen har vært her ganske lenge. med pci-e er det først og fremst fordeler til bedrifter og større systemer, ikke så mye desktopmarkedet. pci-e er plugg n' play, høyere ytelse og et mer allsidig system.

 

Så en film om det fra Intel Developer Forum om hvordan data blir prosessert med henhold til forskjeller mellom agp til pci-e. pci-e ga klare fordeler da andre systemer ikke lenger nå måtte vente mens gpu fikk informasjon fra minnet o.l. En trenger kanskje ikke den ekstra båndbredden til skjermkortet med det første, men det er andre fordeler. Og pci-e er fremtidsrettet! Når produkter for pci-e dukker opp vil en kasnkje forstå bedre hvilke fordeler det bringer.

Lenke til kommentar
Uenig med deg der. Selv har jeg hatt pc'er som fint har klart seg i 4 og 5 år uten problemer.

Joda, jeg selv har en PC som er vel ca. 3 år nå. Den var nesten top-of-the-line da jeg kjøpte den, men er jo fullstendig utdatert idag. Da jeg kjøpte den var den den nest raskeste CPU på markedet, mens idag finnes det ikke engang nye tilsalgs med så lave hastigheter :lol: .Funker helt greit fortsatt dog i de fleste spill(klokket) og hadde sikkert fungert greit i kanskje 1 år til, men som sagt, den er helt utdatert.

 

pci-e bytter jo ut _gammel_ teknologi. pci bussen har vært her ganske lenge. med pci-e er det først og fremst fordeler til bedrifter og større systemer, ikke så mye desktopmarkedet. pci-e er plugg n' play, høyere ytelse og et mer allsidig system.

jepp, er jo en bedre teknologi, men i praksis for den jevne bruker vil det ikke være noen store forskjeller i det hele tatt. Ikke noe å hoppe i taket for slik noen her gjør. Hadde vært fint om de kunne si hvorfor de er ville av begeistring for dette?

Var det feks. noen som virkelig "så lyset" når agp porten doblet ytelsen fra 4x til 8x?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...